Beantwoord

Disney+ geeft melding 'Verbinding niet mogelijk'

• 13 september 2019
  • 45 Reacties
  • 14462x Bekeken

Kan via WiFi en vaste internet verbinding geen contact maken met Disney plus. Via 4G netwerk van Vodafone geen enkel probleem!
Iemand een oplossing voor dit probleem?
icon

Best beantwoord door Japesh 15 september 2019, 10:22

Ik heb hetzelfde probleem.

Een (tijdelijke) workaround is om in te loggen via de 4g verbinding (bijvoordbeeld via een hotspot van een telefoon), daarna weer terug te wisselen naar WiFi. Nu werkt het wel, maar helaas moet je dit na een paar uur weer herhalen.
Bekijk origineel

45 Reacties

ik heb hetzelfde helaas. Telefoon meenemen naar mijn zwager, ook Ziggo, dan werkt het wel. Maar thuis niet. Iemand een idee?
Ik kan in Soest momenteel ook alleen via 4G op Disneyplus komen. Zowel Wifi als bedraad geven foutmeldingen terwijl andere diensten zoals Netflix en Youtube wel gewoon werken.
Hier ook sinds gisteren last van. Via 4G wel disney plus maar via wifi onbereikbaar.. graag zou ik willen weten waar dit aan ligt?
Amsterdam Noord met Ziggo precies hetzelfde. Geeft na inloggen een foutmelding. En moet contact opnemen met helpdesk van Disney+.
Ik zit op fb in een groep en daar lees ik ook iemand met een andere provider hetzelfde probleem.. dus misschien ligt het aan Disney+ zelf. Ik heb nu maar even 2 films gedownload voor de kleine..zonder internet kijken.. hoop dat het snel is opgelost!
Kan ook via WiFi en vaste internet verbinding geen contact maken met Disney plus. Via 4G netwerk van Vodafone geen enkel probleem.
Ziggo gebeld die zeggen het ligt aan Disney. Disney gebeld die zeggen het ligt aan Ziggo. Bij buren en familie geprobeerd die ook Ziggo hebben om daar via de Wifi te kijken en daar is het geen probleem om in te loggen. Het probleem is er enkel en alleen op mijn thuisnetwerk van Ziggo.
Help!
Ik heb hetzelfde probleem.

Een (tijdelijke) workaround is om in te loggen via de 4g verbinding (bijvoordbeeld via een hotspot van een telefoon), daarna weer terug te wisselen naar WiFi. Nu werkt het wel, maar helaas moet je dit na een paar uur weer herhalen.
Reputatie 7
@Maroma wij hebben zelf ook Vodafone en Wifi kan je wel instellen hoor op de Disney+ app.

Druk op je Foto van account (rechts onder op Iphone) en ga naar App Instellingen
daar kan je mobiel dataverbruik op Alleen Wifi zetten. Downloaden alleen via Wifi en je Videokwaliteit instellen.

Ik denk dat we het allemaal in kunnen stellen maar zodra ik hem op de wifi instel doet de app niks meer en als ik via wifi naar de site ga van disney+ draait deze ook niet. De rest werkt allemaal wel via wifi behalve disney+. Het is raar dat je via je thuisnetwerk niets kan en bij de buurman met ook een ziggo netwerk wel toch?
Reputatie 7
Dat is zekers raar. En de app even opnieuw installeren zou dat een optie zijn.

Andere wat voor modem gebruiken je, heb je deze ook al even herstart en daarna de app weer opnieuw instellen.

Zal kleine dingen zijn.

En we zijn Nederland een softlaunch, tot 12 november 2019 zijn we een test en als feedback gewoon gestuurd kan worden naar Disney+ dan weten zei ook wat er mis gaat. Ik krijg elke dag wel een mail met update's.
Goedemiddag @Aernout, @Maroma, @nellemar, @Jawijo, @Niels h en @Japesh.

Voor iedereen die hier voor het eerst is welkom op de community! 😊

Ik zie dat onze knappe kop @Dave- al met jullie mee is gaan denken. Super. 👍🏻

Als de Disney+ app via de mobiele 4G verbinding en bij andere huishoudens met Ziggo wel werkzaam is, lijkt het erop dat er iets specifieks in jullie Ziggo verbinding voor problemen zorgt. Deze problemen zijn nieuw voor ons! Hopelijk lukt het om in dit topic gezamenlijk op onderzoek uit te gaan waar dat precies aan ligt. Wanneer jullie deze problemen nu nog steeds ervaren ontvangen we graag de volgende informatie:

• Welk merk en type modem heb je?
  • Werkt de modem op IPv4 of IPv6?
Het type modem wat ik heb is een Compal Broadband Networks, Inc CH7465LG, door Ziggo verstrekt. Volgens de box draait het modem op IPv4. Een herstart van het modem heeft niet het gewenste effect gehad.
Reputatie 7
Badge +35
@Maroma Zie je hier een IPv6 adres onder IPv6 connectivity?

https://ipv6-test.com
Reputatie 7
Badge +35
Hier nog een IPv6 tester: https://www.whatismyip.com
Hij support IPv4, IPv6 not supported!
@Gianna Ziggo

Bij mij betreft het een Compal Connectbox met IPv6. Bij mijn schoonouders met hun Technicolor modem werkte Disneyplus wel.
Ik hoop dat dit euvel opgelost kan worden.
Reputatie 7
Badge +35
@Jawijo Mogelijk helpt het als je Ziggo je modem terug laat zetten op IPv4. Zou een mooie test zijn. Neem even contact op met Ziggo via de chat als je snel resultaat wilt. De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Mijn modem werkt op IPv4, maar helaas geen Disney Plus!
Reputatie 7
Badge +35
Ai, dat is het niet dus.
Dan wordt het verder zoeken.
Mijne ook op IPv4. Maar bij mij werkt het ineens sinds gister. Niks veranderd verder.
Raar verhaal
Hoor dat verhaal ook hier van bekenden!
Ik heb hier de Arris tg2492lg-zg (IPv4) en heb de Disney plus app op de PS4 Pro geïnstalleerd. Zaterdag was er niks aan de hand en sinds zondag morgen krijg ik dus de melding Verbinding niet mogelijk

Arris tg2492lg-zg is een brakke modem wifi 2,4 ghz haal ik nog geen 42 mb terwijl op de 5 ghz 200 mb haalbaar is en minstens 1x per uur vliegt de verbinding eruit en komt ie na +/- 30 seconden weer terug zetten
Reputatie 7
Dank je @Gianna Ziggo probeer mee te denken.

Maar modems lijkt me sterkt, want ik heb een Arris, mijn schoonmoeder een Compal Connect Box en mijn buurvrouw een Arris CB daar werkt het wel.

Als mensen een Gastennetwerk hebben openstaan - probeer Disney+ daar eens af te spelen.

Het lijkt me meer een Telefoon issue Android lager als 7.0 - IOS onder de 9.3.5 - Virus programma's - VPN -
Het werkt niet op Wifi en iets blokkeert Disney+

Ik ga zelf ook maar op onderzoek uit, enige wat ik wel weet, alle Android, IOS, MacOS, IpadOS, Iphone, Chromecast werken deze, Smart Televisie's komen pas later als de softlaunch over is. Hoe het op de Settop Box van Ziggo gaat doen, weet ik niet, dat horen we vanzelf.
  • Welk merk en type modem heb je?
  • Werkt de modem op IPv4 of IPv6?

Hier via de woningbouw vereniging komt het zonder tussenkomst van een modem de muur uit (netwerkaansluiting).
IPv6 is not supported als ik de testen doe.

Helaas nog steeds last van.
Connect Box Conform standaard specificaties: DOCSIS 3.0 Hardware versie: 10Software versie: 9.1.1802.613
Werkt op IPv4

Ik heb Ziggo mijn modem latten resetten en heb dit zelf ook al eens gedaan... geen resultaat.
Het ligt niet aan de apparatuur waarmee ik inlog, want daarmee kan ik op een andere locatie op een ander Ziggo netwerk wel inloggen. Op 4G netwerk kan ik ook inloggen.

Ergens gaat iets fout op het thuisnetwerk, Geen flauw idee waar het nog aan kan liggen.
IP adres geblokkeerd door Disney?

Reageer