MikevO

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deco M9 en Ziggo modem LAN connectie; WIFI ziet LAN niet

Hallo

Wellicht heb ik het niet goed geinstalleerd en zoek info. Omdat mijn WIFI bereik te beperkt is heb ik een set van 3 DECO M9 gekocht. Nadat ik in de ziggo conectbox de wifi heb uitgezet heb ik succesvol het deco netwerk opgezet , geinstalleerd met  de oude wifi naam en password van het ziggomodem.

Alles werkt goed, behalve dat ik mijn bekabelde onkyo versterker en de HP printers niet meer zie via de apperaten die aan de WIFI gekoppeld zijn (voorheen wel) is hier een oplossing voor ?

Dank en groet

Mike

4 Reacties 4
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @MikevO 
Allereerst welkom op de Ziggo Community. Leuk dat je het forum hebt ontdekt.
Wel erg spijtig dat je hier nieuw bent en al 4 dagen op een reactie moet wachten, sorry!
Top dat je zoveel baat hebt bij de Deco M9 installatie. Maar natuurlijk wil je wel al je eigen apparaten blijven gebruiken. Als ik je goed begrijp, zijn er apparaten in huis die verbinding maken met de versterker en HP printer. Sinds deze apparaten zijn verbonden met het nieuwe wifi netwerk, zie je deze apparaten niet meer? Zie je de apparaten wel wanneer je verbinding maakt met het Ziggo modem? 
Misschien dat @Dave- de tip van de dag voor je heeft? 😉 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@MikevO 

Heb je de Deco ingesteld staan als access-point of als router?

Heb je de connectbox in bridge of als router staan?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Waarschijnlijk ziet hij de IP adressen niet van je Printer en je Versterker, deze even kijken of je die in de lijst kan toevoegen in je modem.

 

Heb je de apparaten al opnieuw opgestart. En met de Deco M9 is het belangrijk dat Modem wifi uitgezet wordt en je alleen de poorten gebruikt.

Als er een App vermeld is bij de Deco M9 dan kijk even of je de apparaten via de App kan zien en configureren of toekennen.

Log in op http://192.168.178.1

Klik op Geavanceerde instellingen

Scroll naar beneden en voeg IP Reservering toe.

En klik op Opslaan uiteraard.

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Hallo @MikevO 

Kun je laten weten of het gelukt is om het probleem op te lossen met de tips die hier door onze experts gegeven zijn? We helpen je anders graag verder. 

Uitgelicht topic