Beantwoord

De USB op mijn EVW 321B (3210) modem

Reputatie 1
Hallo allemaal, Hier weer een groentje in de Ziggo community. Mocht er hier al een topic over bestaan, dan mijn nederige excuses. Mijn vraag is het volgende. Ik heb thuis een Ubee EVW 321B (3210) modem met daarop een USB-poort, die volgens Ziggo uitgeschakeld is. Nu wil ik een 4TB netwerkschijf installeren via die USB-poort, zodat ik overal in huis via dat netwerk bij mijn bestanden kan komen. Mag deze USB-poort ingeschakeld worden en zo nee, is er dan misschien een andere oplossing?
icon

Best beantwoord door Dave- 30 maart 2019, 20:31

Hoi Garfield,

Dank voor je antwoord en welkomstwoord. Jammer van die USB-poort. Nu vond ik net op een site een WD My Cloud Home. Zou dat misschien iets kunnen zijn?

Graag gedaan voor de reactie en WD My Cloud is een hele goede, ik heb zelf een 4TB WD My Cloud en ben er enorm over te spreken, zowel via Wifi als via Data te benaderen. Ik zou hem zekers adviseren.

Enige tip die ik wel kan geven, je kan hem aansluiten op je modem direct, dat heb ik ook gedaan, had hem voorheen op een switch maar dan moet ie een kleine omweg maken. Op het modem krijgt de WD My Cloud een vast IP Adres meestal 192.168.178.248 maar dit kan je ook zelf instellen.

en als je een modem even van de stroom haalt bij vol lopen dan ook je WD My Cloud even doen, dan zijn ze allebei vers weer van nieuwe data voorzien.

Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +18
Welkom @Mahut op de Community.

Aan groentjes doen we hier niet, we zijn een Klant helpt klant forum en staan voor iedereen klaar en groentje komt zo raar over vind ik.

De USB is uitgeschakeld door Ziggo en daar kan je niks aan veranderen, het is een regel die nu eenmaal geld.
Wel kan je een Externe Hub/Switch of router met USB aansluiting plaatsen of deze met een UTP Kabel verbinden als dit mogelijk is.

Hopelijk is dat een betere oplossing, anders zien we dit graag.
Reputatie 1
Hoi Garfield,

Dank voor je antwoord en welkomstwoord. Jammer van die USB-poort. Nu vond ik net op een site een WD My Cloud Home. Zou dat misschien iets kunnen zijn?
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Garfield,

Graag gedaan voor de reactie en WD My Cloud is een hele goede, ik heb zelf een 4TB WD My Cloud en ben er enorm over te spreken, zowel via Wifi als via Data te benaderen. Ik zou hem zekers adviseren.

Enige tip die ik wel kan geven, je kan hem aansluiten op je modem direct, dat heb ik ook gedaan, had hem voorheen op een switch maar dan moet ie een kleine omweg maken. Op het modem krijgt de WD My Cloud een vast IP Adres meestal 192.168.178.248 maar dit kan je ook zelf instellen.

en als je een modem even van de stroom haalt bij vol lopen dan ook je WD My Cloud even doen, dan zijn ze allebei vers weer van nieuwe data voorzien.
Reputatie 1
Dank je wel! Hier ben ik erg mee geholpen!
Reputatie 7
Badge +18
Graag gedaan en laat me even weten hoe de aankoop bevalt. Terug koppeling is altijd wel leuk voor Ziggo Community. En bij vragen kan ik je altijd wel helpen met de WD My Cloud..

Mocht dit topic gesloten zijn, kan je altijd op mijn foto klikken en me een PB sturen.

Groet,
Dave
Reputatie 7
Badge +31
"De USB is uitgeschakeld door Ziggo en daar kan je niks aan veranderen, het is een regel die nu eenmaal geld." schreef @xGarfieldx-Dave

Niet in alle modems is de USB uitgeschakeld, hier werkt hij uitstekend in de TC7210 en ik kan hem in mijn modem zelf aan en uitzetten..☺
Reputatie 7
Badge +18
"De USB is uitgeschakeld door Ziggo en daar kan je niks aan veranderen, het is een regel die nu eenmaal geld." schreef @xGarfieldx-Dave

Niet in alle modems is de USB uitgeschakeld, hier werkt hij uitstekend in de TC7210 en ik kan hem in mijn modem zelf aan en uitzetten..☺

Ik heb de TC7210 te kort gehad en goed dat je het aangeeft. Dat wist ik dus niet en meestal zijn ze uitgeschakeld. 😉 dank je

Reageer