1
Vraag
2
Reacties
Ullie

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connectbox stoort met Music plauer Marantz via poort

Heb een Marantz Music player aangesloten op 1 van de poorten van de Connect box. Wat nu blijkt is dat het modem regelmatig communiceert met andere apparaten en de Marantz uit gaat of de zender van de radio of Bluetooth niet meer reageert. Men heeft mij geadviseerd om er een router tussen te zetten, deze alleen laten communiceren met de Marantz - eigen IP en de problemen voorbij zouden zijn. Is dit zo of is er een andere stabiele oplossing want het is om gek van te worden dat het apparaat om de haverklap geen muziek meer geeft
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Andere UTP poort proberen op de ConnectBox is altijd een prima test.
Laat horen wat dit oplevert.

Vast IP geven lijkt me niet nodig, maar kan geen kwaad.
Daar heb je echt geen aparte eigen Router voor nodig!
Je adviseurs lullen maar wat, is mijn volle overtuiging. Komt meer voor.

Als je dat vaste IP instellen wilt gaan doen, weet je dan hoe je dit goed aanpakt?
Daar kan nl iets verkeerds bij worden gedaan, met vervelende problemen als gevolg.
Daar zullen je adviseurs je ook wel niet op hebben gewezen, denk ik.
Zoals gezegd: ze lullen maar wat om van je af te zijn, of door gebrek aan expertise.
Schande!
Gr Han

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik heb iets dergelijks hier nooit gelezen.

Als een modem/router vreemde dingen doet, haal ik als eerste 30 seconden de stroom eraf.
Geen effect, dan de resetknop achterop een tijdje indrukken.

Van de Marantz Music player weet ik niets, maar misschien komt er hier nog iemand langs die hier meer over weet te vertellen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Je Marantz Music Player moet goed kunnen werken aangesloten op de ConnectBox.
Welke Player is het?
Heb je al een andere aansluitkabel geprobeerd?

Gr Han

Commentaar op wat je schreef,
Wat nu blijkt is dat het modem regelmatig communiceert met andere apparaten

Het is de functie van een Modem/Router om data-verkeer van en naar andere aangesloten apparaten af te handelen. Bedoel je misschien een raar verschijnsel dat je denkt te zien? Beschrijf dat eens.
Men heeft mij geadviseerd om er een router tussen te zetten, deze alleen laten communiceren met de Marantz

Dit advies is flauwekul.
Ullie
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank voor jullie reacties . Heb een Marantz CR611 en valt regelmatig uit of blijft zoeken naar de zender. Bij de reparatie afdeling hebben zij 3 dagen de radio aan gehad zonder uitval of ander probleem. Zij stellen voor om een apart IP adres aan de Marantz te geven. Maar dat lijkt mij alleen te werken met een router. Kan een andere poort proberen op de Connect
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Andere UTP poort proberen op de ConnectBox is altijd een prima test.
Laat horen wat dit oplevert.

Vast IP geven lijkt me niet nodig, maar kan geen kwaad.
Daar heb je echt geen aparte eigen Router voor nodig!
Je adviseurs lullen maar wat, is mijn volle overtuiging. Komt meer voor.

Als je dat vaste IP instellen wilt gaan doen, weet je dan hoe je dit goed aanpakt?
Daar kan nl iets verkeerds bij worden gedaan, met vervelende problemen als gevolg.
Daar zullen je adviseurs je ook wel niet op hebben gewezen, denk ik.
Zoals gezegd: ze lullen maar wat om van je af te zijn, of door gebrek aan expertise.
Schande!
Gr Han
Ullie
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank Han de verkoper zei wel dat zij bijna IT experts moeten zijn om passende antwoorden te geven. Maar goed ik probeer eerst een andere poort en hoop dat hiermee het probleem opgelost is.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ullie
Dat hoop ik ook van harte!
Daarna proberen we desnoods verder te studeren.
Han
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, Ullie! Leuk vraagstuk deel je hier met ons. Heb je de andere poort al getest?
Ullie
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Han en Michael, heb nu 2 andere poorten geprobeerd, waarvan de ene na 1 dag een storing gaf en de andere nu draait vanaf 16 u en afwachten wat deze zal opleveren. Ben benieuwd, maar denk toch dat de Connect het probleem van de vertraging naar de Marantz veroorzaakt en er een apart IP adres aan gegeven moet worden, geen idee hoe dat werkt of ......
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Michael Ziggo
Er zou best wel eens iets aan de hand kunnen zijn met de hardware van de ConnectBox van TS. Of is het een Firmware probleem? You tell me.
Gr Han
Ullie
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Firmware op de Marantz laatste update, Connect Box weet ik niet en zal dit navragen bij Ziggo.
Houd je op de hoogte
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Ullie wrote:
Beste Han en Michael, heb nu 2 andere poorten geprobeerd, waarvan de ene na 1 dag een storing gaf en de andere nu draait vanaf 16 u en afwachten wat deze zal opleveren. Ben benieuwd, maar denk toch dat de Connect het probleem van de vertraging naar de Marantz veroorzaakt en er een apart IP adres aan gegeven moet worden, geen idee hoe dat werkt of ......

Heb je nog een update voor ons? Hoe draait die andere poort?
Ullie
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb 2 andere poorten geprobeerd waarvan poort 3 tot nu toe goed functioneert, buiten 2 zenders van Skyradio - gewoon en lounge - opeens uitvallen Ik kan nu wel meteen switchen naar een andere zender, wat voorheen niet mogelijk was. Maar dat deed een andere poort ook nadat Marantz een 1/2 jaar geleden een software wijziging in het apparaat had uitgevoerd. Dus tot nu toe ben ik tevreden en hoop dat het zo blijft. Dank voor je support en laat weten als het weer zal veranderen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic