Connectbox Port Forwarding op max. aantal van 32, maar niet door mij.


Ik heb sinds kort een Connectbox en wil een Port Forwarding doen voor een webcam. Ik heb hiervoor, conform instructies, onder DHCP een IP address "gereserveerd" Maar ik kon niet onder Port Forwarden een "regel toevoegen". Button bleef greyed out. Nu blijkt dat dat waarschijnlijk komt doordat er al 32 Ports zijn geForward. Allemaal naar 2 IP-adressen: 192.168.178.234 en 192.168.178.235. Als ik ze ping zijn ze niet bereikbaar.
Ik heb ze er niet in gezet. Wie weet hoe ik daar aan kom?
En hoe kan ik checken of ze nog van belang zijn/werken? Want ik wil er vanaf.
Kan het zijn veroorzaakt door de Homegroup en het bij elkaar inloggen op verschillende PC's in de Homegroup?
Bij voorbaat dank voor enige reactie.

22 Reacties

Reputatie 7
Badge +34
Even voor de zekerheid:

Zie je hier een IPv6 IP adres? http://ipv6-test.com

En staat UPnP aan in het modem?
Nee, géén UPnP. heb ik nooit aan staan bij de webcams. Bij IPv6 connectivity staat: (zegt mij niet zo veel)
IPv6 Supported 
Address 2001:***:a12e:7890 
Type Teredo 
Teredo server 157.***.215 
v4 address 94.***.111:57652 
SLAAC No 
ICMP Not tested 
Hostname None

** Aangepast door moderator (Mark Ziggo) **
Publieke IP adressen verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +34
Dan staat je Connect box op Dual Stack Lite en kun je geen IP forwarding doen, want je IPv4 wordt gedeeld met 20 anderen.
Waar de port forwards vandaan komen is mij ook een raadsel.

Ziggo bellen en vragen of ze je box op IPv4 willen zetten, dan kun je weer port forwarding toepassen.
Ik had al 2 poorten geforward en dat werkt gewoon. OK, ik had er 30 andere forwards bij, geen 32. Maar ik bel Ziggo wel.
Bedankt zover.
Reputatie 6
Be rt schreef:

Dan staat je Connect box op Dual Stack Lite en kun je geen IP forwarding doen.



Dat is onjuist Bert, dit modem krijgt van ons alleen een IPv4 adres (uniek, niet gedeeld met anderen). IPv6 support wordt in dit geval door Teredo geregeld zo te zien.

Waar de forwards vandaan komen? Geen idee, maar je kunt ze gewoon verwijderen als je ze niet hebt ingesteld. Een fabrieksreset (reset knopje achterop ingedrukt houden met een pen/potlood) zou dat ook gedaan krijgen, maar die wist ook alle andere instellingen die je al gewijzigd hebt.
Reputatie 7
Badge +34
@Mark Ziggo Oei, dat is een misser, die had ik over het hoofd gezien.🤔
@Mark Ziggo @Be rt
Als TS Port Forwards kan doen op de ConnectBox staat ie inderdaad in IPv4 mode.
Dat Toredo IPv6 address begrijp ik niet zo, maar dat is mijn beperking wellicht.
De rare Forwords die TS ziet, kunnen afkomstig zijn van UPnP, zover ik weet.
Met een Reboot van de ConnecBox moet je ze kwijt zijn. Ze komen terug
als TS software draait die van UPnP gebruikt maakt, als dat tenminste aan staat op de ConnectBox.
Dit helpt allemaal niet zoveel, geloof ik, maar ik laat mijn inzichten desondanks weten.
Gr Han
Reputatie 7
Badge +34
@hanh

In Windows 10 -> Apparaatbeheer -> Netwerkadapters -> hierna bovenin Beeld aanklikken en Verborgen apparaten weergeven.
In Netwerkadapters verschijnt Teredo tunneling Pseudo-Interface en deze is actief.

Ik meen me te herinneren dat ik vroeger ook teredo zag als ik een IPv6 test uitvoerde toen ik nog geen IPv6 op het modem had.
Reputatie 6
hanh schreef:

De rare Forwords die TS ziet, kunnen afkomstig zijn van UPnP, zover ik weet.
Met een Reboot van de ConnecBox moet je ze kwijt zijn. Ze komen terug
als TS software draait die van UPnP gebruikt maakt, als dat tenminste aan staat op de ConnectBox.



UPnP, dat is een goeie. Alleen zouden deze automatische forwards niet mee moeten tellen in de handmatige port forwards die je in kunt stellen. Dit heb ik even nagevraagd en er lijkt inderdaad een bug in de Connect Box te zitten waardoor dit voor kan komen.

Een reset (5sec de stroom er af) zou de lijst moeten legen en daarna kun je je eigen port forwards direct instellen.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @Mark Ziggo,

er lijkt inderdaad een bug in de Connect Box te zitten waardoor dit voor kan komen.


Welke Ziggo Connectbox, de Compal of de Arris?
Reputatie 6
@N.N. Onbekend of dit op één of beide types speelt.

@Lex Kuijt Zou je voor ons een screenshot kunnen maken van de volle lijst met port forwards en checken of UPnP inderdaad aan staat?
Iedereen dank voor de suggesties. Ziggo had mij. naar verwachting, niks te bieden. De eerste medewerker zei dat dat zo hoorde (!!!). De 2e kwam niet verder dan een reset to factory defaults.
Ik had alle Port Forwards eruit gegooid maar zie dat ze ook gewoon weer terug komen, allemaal naar hetzelfde IP adres en dat is, blijkt nu, van mijn mobiele telefoon (Galaxy S5). Aan de PF lijst op mn router is verder niets bijzonders te zien. Ze zijn allemaal UDP. Zie bijgaand.
Ik wil nu alleen weten welke service/ welke acties Port Forwards van verschillende poorten naar mijn mobiele telefoon instelt. UPnP staat ècht uit.

Alvast weer bedankt.
Sorry, ging iets fout bij uploaden plaatje. Nu 3x.
....en weer gecorrigeerd. Doe dit niet zo vaak😀
Reputatie 6
Hoi Lex, ik heb je net even gebeld m.b.t. de oplossing voor dit probleem. Ik wijzig een regel in onze administratie waardoor jouw modem opnieuw op zal starten en een nieuwe configuratie zal laden. Hierdoor ben je dadelijk even je internetverbinding kwijt tot het modem weer opnieuw is opgestart.
Ok, alvast bedankt.
@Mark, waar is nu mijn Port Forwarding gebleven in mn Connectbox menu?
Ja hij staat nu in zgn standaard 'IPv6 DS-Lite mode'.
Dan onbreekt Port Forwarding- geen details hier waarom.
Hij moet naar 'IPv4 mode'.
HelpDesk bellen of wachten op Mark. Weet niet of hij na 17:00 nog beschikbaar is vandaag.
Gr Han

Cc @Mark Ziggo
Reputatie 6
Lex Kuijt schreef:

@Mark, waar is nu mijn Port Forwarding gebleven in mn Connectbox menu?



Ben ik nog mee bezig, geen zorgen! Het verwijderen van de "foute" regel is gelukt, alleen het toevoegen van de juiste regel duurde wat langer dan gehoopt. Die heb ik er zojuist ingeschoten en zal binnen enkele uren worden verwerkt waarmee port forwarding weer beschikbaar wordt (en ook nog eens correct functioneert).
Laten we het hopen. Ben benieuwd.
Reputatie 6
Ik ben wel benieuwd Lex, werkt de port forwarding in je modem weer correct sinds maandagavond?
Beste Mark,

Ik heb het weer terug in het menu. Dank je wel. Mn webcams werken ook nog steeds. Het heeft overigens nooit "niet gewerkt". Maar alles zat vol, max van 32. Er waren er vanmiddag nog geen nieuwe bijgekomen naar mijn telefoon. Dus eea lijkt te werken.

Gr. Lex.
Sorry, te vroeg gejuicht. Er zijn 6 Port Forwards bijgekomen. Weer allemaal naar mn smartphone. Ze worden iig niet veroorzaakt door het inloggen met mn smartphone op mn webcams. heb ze maar weer weg geflikkerd😂

Reageer