1
Vraag
2
Reacties
mennov

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox netwerkaansluitingen uitbreiden

De 4 netwerkaansluitingen op mijn Connectbox zijn vol. Wat is de beste manier om uit te breiden? Extra hub, maar verlies je dan signaalsterkte?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik heb zelf een Kabel van me modem naar de woonkamer getrokken en op een 8 poort gigbit switch aangesloten.

Maar wil je een extra Wifi punt gaan maken of zoek je bekabelde oplossingen, dan kan je beste een Switch of een externe router aansluiten, dit mag niet zoveel verlies veroorzaken.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik heb zelf een Kabel van me modem naar de woonkamer getrokken en op een 8 poort gigbit switch aangesloten.

Maar wil je een extra Wifi punt gaan maken of zoek je bekabelde oplossingen, dan kan je beste een Switch of een externe router aansluiten, dit mag niet zoveel verlies veroorzaken.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Dan moet je er een switch bij zetten, dit heeft geen invloed op signaalsterkte,. Daar staat je netwerk sowieso los van.
Mario1955

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Mennov ik zie dat jij 4 aansluitingen gebruikt op jou modem, nu mijn vraag werkt jou netwerk dan want ik ben al een tijdje bezig en ik krijg het niet voor elkaar.
Kan jij misschien uitleggen hoe dat je dat hebt gedaan?
mennov
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alles doet het bij mij. Ik heb mij tv er op aangesloten, mijn nas, mijn zen server en de horizon. Werkt naar behoren. Soms in beeld een paar kleine hickup's, maar dat mag geen naam hebben. Nu wil ik er mijn philips hue op aan sluiten.
mennov
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Philips Hue set gekregen en wil deze aansluiten
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
mennov wrote:
Ik heb een Philips Hue set gekregen en wil deze aansluiten


Een Gigabit Switch kopen , 1 utp kabel vanuit de horizon naar de switch aansluiten op port 1 en dan heb je 3 lan porten extra zonder verlies , maar wel goede kabels gebruiken cat 6
mennov
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De 2 aansluitingen op de Horizon zijn in gebruik.
Is het niet makkelijker om de swich op de connectbox aan te sluiten?
Heb je een tio voor een switch?
Of gewoon via Ziggo?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
mennov wrote:
De 2 aansluitingen op de Horizon zijn in gebruik.
Is het niet makkelijker om de swich op de connectbox aan te sluiten?
Heb je een tio voor een switch?
Of gewoon via Ziggo?



Ik had het niet goed gelezen mijn vermelding over de horizon moet je zien als connectbox 🙂

Je gebruikt de horizon dus ook al als switch zo te lezen.

switch aan sluiten op de connectbox is uiteraard goed , maakt niet zo heel veel uit.

Dit is een goede denk ik https://www.kabelshop.nl/Eminent-Gigabit-switch-Eminent-Gigabit-5-poorten-EM4441-i11948-t24383.html?...
mennov
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
thnx
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic