Nickey99

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connectbox Giga geen portforward optie door DS Lite?

Hallo,

 

Ik had ergens gelezen dat er door DS-Lite port forwarding is uitgeschakeld. Er was gezegt dat ipv4 was ingeschakeld met port forward , maar ik zie dus nog niet de optie port forward staan. Ik wilde weten of dit klopt en of het zou kunnen dat het ingesteld kan worden dat ik dan wel zou kunnen port forwarden.

Graag zou ik ook willen weten of ipv6 dan volledig word uitgeschakeld of dat dat ook ingeschakeld is samen met ipv4. zo niet, wat zijn dan de nadelen dat ipv6 word uitgeschakeld?

 

M.v.g

Nickey

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Nickey99. Welkom op de Ziggo Community. 

Dat heb jij helemaal goed gelezen! Er zijn verschillende technieken onder de motorkap voor het leveren van diensten, namelijk IPv4 Only, IPv6 DS Lite en IPv6 Full Dual-stack. Op dit moment staat jouw modem ingesteld op IPv6 DS Lite. Met deze variant kun je geen gebruik maken van portforwarding of VPN. Je kunt bij ons niet een specifieke techniek bestellen, maar in dergelijke gevallen zorgen wij ervoor dat jouw modem een IPv4 profiel geforceerd krijgt. Op deze wijze kun je dan wel portforwarding instellen. Als gebruiker van het internet merk jij zelf geen verschil van welke techniek er nu gebruik wordt gemaakt. 

Ik heb IPv4 voor je aangevraagd. Dit is binnen 24 uur verwerkt en vanaf dat moment kun jij de portforwardrules gaan instellen. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Nickey99. Welkom op de Ziggo Community. 

Dat heb jij helemaal goed gelezen! Er zijn verschillende technieken onder de motorkap voor het leveren van diensten, namelijk IPv4 Only, IPv6 DS Lite en IPv6 Full Dual-stack. Op dit moment staat jouw modem ingesteld op IPv6 DS Lite. Met deze variant kun je geen gebruik maken van portforwarding of VPN. Je kunt bij ons niet een specifieke techniek bestellen, maar in dergelijke gevallen zorgen wij ervoor dat jouw modem een IPv4 profiel geforceerd krijgt. Op deze wijze kun je dan wel portforwarding instellen. Als gebruiker van het internet merk jij zelf geen verschil van welke techniek er nu gebruik wordt gemaakt. 

Ik heb IPv4 voor je aangevraagd. Dit is binnen 24 uur verwerkt en vanaf dat moment kun jij de portforwardrules gaan instellen. 

Nickey99
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heel erg bedankt @Cecilia Ziggo!

Uitgelicht topic