ItzSoFluffy

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Connectbox geïnstalleerd, geen verbinding meer mogelijk naar webspace

Hi allen,

We hebben sinds vorige week de Connectbox binnen, en heb sindsdien ook niet meer geprobeerd iets aan de site te veranderen. Nu ben ik al de hele middag bezig met verbinding maken (gewoon via ons normale programma, Sharepoint) maar er blijft steeds een foutmelding in beeld komen: (ongeveer) Er is geen webserver gevonden... op poort 21.

Ik heb deze melding in het verre verleden wel vaker voorbij zien komen, normaal lukte het uiteindelijk wel om bij de site te komen, maar helaas weet ik het nu ook niet meer.

Heb al wat (geavanceerde) instellingen veranderd bij de Connectbox, maar dit werkte allemaal niet. Heb verder niks veranderd aan m'n laptop, enige nieuwkomer sinds vorige week is het nieuwe modem. Weet iemand raad?

ps. Het is de site van m'n tante, dus de webspace gaat via haar abonnement. Daar is niks aan veranderd.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Mark Ziggo wrote:
Goed gevonden Ronihd, maar we wisten al dat deze Webspace nog wel moest bestaan. In dat topic bleek de oorzaak onze firewall te zijn: "In jouw geval ben je verhuist van oud-Ziggo naar voormalig-UPC gebied. Je webspace is blijven bestaan. Maar.. de webspace van oud-Ziggo kun je alleen aanpassen met verbindingen vanuit oud-Ziggo gebied. De firewall op die server is destijds zo ingesteld."

Maar ook dat is hier niet van toepassing, aangezien beide locaties in voormalig Ziggo gebied liggen...

Dit blijkt toch van toepassing! :lying_face:

Omdat jouw modem een DS-lite profiel heeft maakt hij verbinding met Webspace via een gedeeld ipv4 adres, het publieke ip adres daarvan zie je bijvoorbeeld als je via whatismyip.com je ip adressen controleert. Ook al zit jij dus in oud-Ziggo gebied, het gedeelde ipv4 adres van de zogenaamde AFTR komt niet uit een oud-Ziggo range en dus wordt de verbinding door onze firewall geweigerd.

Er loopt een verzoek om deze restrictie op te heffen, maar ik weet niet hoe lang het gaat duren voordat dit is verwerkt.
Ik kan je modem ook omzetten naar ipv4 only, dan krijg je sowieso een IPv4 adres uit de oud-Ziggo range.

Bekijk in context

31 Reacties 31
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi ItzSoFluffy,

Bedankt voor de uitleg. Misschien heeft hanh of Be rt een goede tip voor je.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ha,

Even scherp krijgen wat hier aan de hand is.

Je tante heeft Webspace van Ziggo. Right?
Daar ga jij iets mee doen. Je hebt dus email address en wachtwoord van je tante om in te kunnen loggen.
Dat gaat met een ftp Client. Zelf gebruik ik FileZilla daarvoor.
De benodigde gegevens om een connectie te maken staan hier:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/webspace/

Sharepoint ken ik niet als ftp client. Wel op een andere manier uit het verleden & er kan best een ftp client in zitten.
Er is geen webserver gevonden... op poort 21.

Is een wat vreemde foutmelding. Ik zou verwachten er is geen ftp server gevonden.
Kun je een plaatje laten zien van je instellingen? Wel de username van je tante wegpoetsen.
Nou jij weer.
ItzSoFluffy
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hanh wrote:
Ha,

Even scherp krijgen wat hier aan de hand is.

Je tante heeft Webspace van Ziggo. Right?
Daar ga jij iets mee doen. Je hebt dus email address en wachtwoord van je tante om in te kunnen loggen.
Dat gaat met een ftp Client. Zelf gebruik ik FileZilla daarvoor.
De benodigde gegevens om een connectie te maken staan hier:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/webspace/

Sharepoint ken ik niet als ftp client. Wel op een andere manier uit het verleden & er kan best een ftp client in zitten.

Er is geen webserver gevonden... op poort 21.
Is een wat vreemde foutmelding. Ik zou verwachten er is geen ftp server gevonden.
Kun je een plaatje laten zien van je instellingen? Wel de username van je tante wegpoetsen.
Nou jij weer.


Gelukkig werk ik al jaaaaren aan deze website en weet ik wel hoe ik moet inloggen, toch bedankt. Aangezien het allemaal werkte tot ik de Connectbox installeerde, ga ik er vanuit dat er dus daar ergens een probleem zit. Ik heb de afgelopen dagen via Filezilla geprobeerd contact te maken, dit is steeds het resultaat:


Ik gebruik Sharepoint al geruime tijd als opvolger van Frontpage, werkte voorheen prima.
Via Sharepoint is dit het uiteindelijke resultaat:


Verder zijn in Sharepoint de login credentials hetzelfde gebleven (dus verbinding maken met ftp://homedrive.ziggo.nl, en dan de gebruikelijke gebruikersnaam+wachtwoord).

Er is ook niks aan m'n laptop veranderd, de enige variabele is dus die Connectbox. Deze staat nu weer op de standaard instellingen, heb er wel iets aan veranderd maar dit maakte helaas niks uit. Ook de proxy-instellingen van de internetverbinding gewijzigd, maar ook dit hielp niets.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Raar. Zie plaatje 2 wat er bij mij gebeurt.
Aan login kom je niet eens toe.

Kun je op het systeem dat je gebruikt om de ftp-connectie te maken een tracert doen?
Zie plaatje 1 voor mijn uitkomst.
ItzSoFluffy
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hanh wrote:
Ok. Raar. Zie plaatje 1 wat er bij mij gebeurt.
Aan login kom je niet eens toe.

Kun je op het systeem dat je gebruikt om de ftp-connectie te maken een tracert doen?
Zie plaatje 2 voor mijn uitkomst.


De trace:

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nou ja, dat zie je zelf wel. Trace ok.
Hm, lastig.
Zet de Firewall eens tijdelijk uit op het systeem in kwestie. Gaat de ftp-connectie dan wel goed?
ItzSoFluffy
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb de Connectbox even naar de beginwaarden teruggezet, dan de Firewall uitgeschakeld op de laptop, geen resultaat in Filezilla of Sharepoint. 😞
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Just to be sure.
Firewall op systeem tijdelijk uit en Firewall op ConnectBox tijdelijk uit.
Etc. Beetje in de lucht schieten, maar moet getest.
Als dit allemaal niks oplevert, dan lijkt dit op een vervelende breinbreker.
ItzSoFluffy
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb de IPv6 Firewall uitgeschakeld op de Connectbox, én de Firewall van Ziggo Safe Online (je weet maar nooit). Geen verandering.

Weet niet of het relevant is, maar als ik in Filezilla de configuratietest doe, krijg ik dit:

Verbinden met probe.filezilla-project.org
Verbinding gemaakt, welkomstbericht afwachten.
Antwoord: 220 FZ router and firewall tester ready
USER FileZilla
Antwoord: 331 Give any password.
PASS 3.42.1
Antwoord: 230 logged on.
Controleren op correct extern IP-adres
IP 192.168.178.21 bjc-bgi-bhi-cb
Antwoord: 510 Mismatch. Your IP is 213.127.27.37, cbd-bch-ch-dh
Verkeerd extern IP-adres
Verbinding gesloten
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
He. Hier moet ik een beetje over nadenken.
Je hebt alleen een IPv6 Firewall op de ConnectBox?
Dat kan.
Heb je een Info Page zoals in plaatje 1? Dat is IPv6 DS-Lite.
Of heb je iets zoals ik zelf heb; plaatje 2. Dat is IPv6 Full Dual Stack.
Even geen details hier.
ItzSoFluffy
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Edit: dit topic geeft al wat duidelijkheid. We wonen niet in oud-UPC gebied dus waarom we nou geen Dual Stack hebben op zo'n nieuwe box - 1 jaar na dit specifieke topic.:rolling_eyes:

Wat is nu wijsheid?
----

Ik heb het zoals plaatje 1.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Full Dual Stack kan niet in fUPC.
Daar is niks aan te doen.
Vind het wel vreemd dat ftp niet zou lukken met DS-Lite. Nooit gezien.
Dus ?????? Snap het nog niet.
Als Ipv6 niet belangrijk voor je is, dan kun je Zigoo vragen verder te gaan met IPv4 Firmware.
Dat kan het probleem oplossen.
Je kunt je probleem ook vasthouden als Test Case.
Dan heb je Mark Ziggo nodig dit verder te gaan bekijken.
Die komt wel langs of anders een andere Mod.
Ik weet nu nog niks bijzonders meer. Kan mijn beperking zijn.
ItzSoFluffy
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dus, Dual Stack kan bij ons wel, toch? Aangezien we wonen in fZiggo.

Het is voor mij wel van belang dat ik bij de webspace kan. Ik hoop dat er een moderator mee kan denken zodat ik er gewoon weer bij kan. Ik hoor het wel Mark Ziggo 🙂
ItzSoFluffy
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nog andere mods die hier kunnen helpen?:disappointed:
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Ik stuur je even een pm. Dan check ik even bij je tante of daar nog alles goed staat.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Bij je tante is inderdaad vrij weinig veranderd. Ze is over op de Next, maar dat maakt verder niks uit. We zijn nu een aantal dagen verder, heb je nog een update voor ons?
ItzSoFluffy
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Michael Ziggo wrote:
Bij je tante is inderdaad vrij weinig veranderd. Ze is over op de Next, maar dat maakt verder niks uit. We zijn nu een aantal dagen verder, heb je nog een update voor ons?


Helaas geen verbetering, bij m'n tante heb ik eergisteren nog van alles kunnen veranderen, maar thuis lukt het nog steeds niet. Heb alle bovenstaande veranderingen (o.a. firewalls uitschakelen) weer gewoon teruggezet en ook de Connectbox nog eens gereset; dit maakte niks uit.

Zijn er vanuit Ziggo nog ideeën wat er mis kan zijn? Voornamelijk op het gebied van het modem, uiteraard. Heb een PM gestuurd met onze gegevens.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi ItzSoFluffy, bij afwezigheid van Michael neem ik het stokje even over.

Als ik je modem vanuit hier bekijk heeft die een uptime van 14 dagen (m.a.w. de stroom is er 14 dagen niet af geweest) en draait hij nog op firmware 6.10 (9.1.1802.610.EURO.SIP) waar inmiddels 6.13 beschikbaar is. Zou je hem een keer kunnen resetten door simpelweg de stroom er 5 seconden af te halen? Als het goed is haalt hij dan de nieuwste firmware binnen en ben ik benieuwd of het daarna wel weer lukt om de Webspace te benaderen.
ItzSoFluffy
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mark Ziggo wrote:
Hi ItzSoFluffy, bij afwezigheid van Michael neem ik het stokje even over.

Als ik je modem vanuit hier bekijk heeft die een uptime van 14 dagen (m.a.w. de stroom is er 14 dagen niet af geweest) en draait hij nog op firmware 6.10 (9.1.1802.610.EURO.SIP) waar inmiddels 6.13 beschikbaar is. Zou je hem een keer kunnen resetten door simpelweg de stroom er 5 seconden af te halen? Als het goed is haalt hij dan de nieuwste firmware binnen en ben ik benieuwd of het daarna wel weer lukt om de Webspace te benaderen.


De nieuwe firmware is zojuist geïnstalleerd, helaas werkt het nog steeds niet (zowel via Sharepoint Designer als Filezilla).

Uitgelicht topic