Dag Lars,
Er zijn 2 mogelijkheden.
- er is op onvoorspelbare tijdstippen iets mis met je Internetverbinding met Ziggo, waardoor de ConnectBox uit nood die restarts doet
- er is iets mis met je ConnectBox
Als we zeker zouden weten dat het 2. is, dan is simpelweg vervanging nodig.
Helaas weten we dat nog niet.
Voor 1. kunnen we nog ff kijken naar Up/Downstreamwaarden en de 'netwerkhistorie' van het kabelModem. Waar vind je die?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
Laat maar plaatjes zien. Misschien zien we iets vreemds en dat zou prettig zijn, want dan heb je de oorzaak te pakken.
Probleem is wel dat je ConnectBox door die restarts telkens een korte Uptime heeft.
De historie is dus kort. Het kan er allemaal goed uitzien zolang de verbinding nog loopt. Een niet altijd aanwezig probleem als dit, kan lastig vast te stellen zijn.
We zullen zien of we hier chocola van kunnen maken.
Mocht de verbinding er goed uitzien, dan lijkt het me het het beste eerst de ConnectBox maar eens te laten vervangen.
NB in een situatie als deze kun je ook besluiten meteen maar een monteur te bestellen.
Er is een risico is dat er kosten aan verbonden zullen zitten, omdat er niks gevonden kan worden op het moment dat de zaak bekeken wordt. Dat kan evt later worden gecorrigeerd door Ziggo als er toch iets mis blijkt dat lastig is vast te stellen. Zie
Storing, bij
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/
Goed onderhandelen is van belang.
Gr Han
NOOT. Een vervanging van de ConnectBox of een monteur aanvragen, kun je het beste doen via
www.ziggo.nl/chat
Dat gaat het snelst en kan 24/7; ook op feestdagen.