Beantwoord

ConnectBox | Arris Bridge Mode

Afgelopen weekend heb ik een nieuw modem ontvangen: ConnectBox Arris. Door de helpdesk was mij verzekerd dat ik deze zelf in bridge Mode kon plaatsen. Ik kan deze optie nergens in het menu terug vinden. Het zou onder "Router Status" te vinden moeten zijn:

Bovenstaande afbeelding heb ik op internet gevonden (in een topic over dit modem), maar op mijn eigen modem is "Router Status" niet aanwezig...!?

Alles werkt verder naar behoren, maar waar is het menu "Router Status" gebleven en kan ik dit type modem wel zelf in Bridge Mode zetten?
De helpdesk was te weinig behulpzaam en wist vooral de informatie voor te lezen die ik zelf ook op de website kan vinden... ☹
Ook de handleiding (Vervangend modem aansluiten - Connectbox )
suggereert een extra menu wat op mijn modem ontbreekt al lijkt het daar weer "Modem modus" te heten:

Welnu,
  • ontbreekt er "iets" in het modem menu?
  • is het modem nu wel of niet in Bridge Mode te zetten?
icon

Best beantwoord door Serkan Ziggo 5 januari 2019, 11:03

Goedemorgen iedereen,

Ik zal even wat duidelijkheid proberen te scheppen wanneer het modem wel/niet in bridge mode geplaatst kan worden en door wie.

Voorwaarden om zelf het modem in bridge mode te plaatsen

• Je woont in het voormalig UPC gebied
  • Je modem maakt gebruik van een IPv4 connectie. (Geen DS-Lite of Full-DS)
In bovenstaande gevallen kun je de ConnectBox in bridge mode plaatsen.

Voor voormalig Ziggo klanten is dit niet mogelijk, zij moeten ten alle tijden het modem via de helpdesk in bridge mode laten plaatsen.

Ik hoop dat dit het antwoord is op jullie vraag.

@Winfried Ben je al geholpen? Als ik nog wat voor je kan betekenen, dan mag je mij een privébericht sturen of reageren in dit topic.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +12
Serkan Ziggo schreef:

Goedemorgen iedereen,

Ik zal even wat duidelijkheid proberen te scheppen wanneer het modem wel/niet in bridge mode geplaatst kan worden en door wie.

Voor voormalig Ziggo klanten is dit niet mogelijk, zij moeten ten alle tijden het modem via de helpdesk in bridge mode laten plaatsen.

@Winfried Ben je al geholpen? Als ik nog wat voor je kan betekenen, dan mag je mij een privébericht sturen of reageren in dit topic.

Beste wensen @Serkan Ziggo lekker weer bezig zo 😉 << < Off topic sorry
Reputatie 7
Goedemorgen iedereen,

Reputatie 7
Badge +31
Terwijl IPv6 in 2025 waarschijnlijk pas effectief op alle websites gebruikt wordt?☺
Thanks voor de tip, maar of je anno 2019 IPv6 nog helemaal wilt uitschakelen... Eigenlijk niet.
Reputatie 7
Badge +31
@Winfried De box kan door de chat in IPv4 gezet worden:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
"Je hebt IPv6 Firmware op je ConnectBox.
DS-Lite of Dual Stack.
Dan kun je niet zelf wisselen tussen Router en Modem Mode."

Helder, dank je wel! Diverse oude threads melden dit ook en IPv6 zou niet meer uit te schakelen zijn. Of is er een "hack"...?
Je kunt wisselen als je IPv4 Firmware hebt.
Als ie in Bridge staat gaat dat via 192.168.100.1
ipv 192.168.178.1
Han
Mmmm, teleurstellend van de helpdesk als eerder is gemeld "Daarnaast kun je inderdaad zelf inloggen in het modem om deze aan te passen naar Bridge Modus."

Als je het modem weer uit Bridge Mode wilt halen, is daar dan ook weer de helpdesk voor nodig. Experimenten met een Ubiquity Edgerouter-X kunnen ook verkeerd uitpakken, in dat geval wil ik het modem weer snel in de "normale" stand krijgen...
Je hebt IPv6 Firmware op je ConnectBox.
DS-Lite of Dual Stack.
Dan kun je niet zelf wisselen tussen Router en Modem Mode.

Dat kan uitsluitend bij de IPv4 Firmware voor de ConnectBox.
Die kan worden aangevraagd.
Gr Han
Reputatie 7
Badge +31
Dit modem kan alleen door Ziggo in bridge worden gezet:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat