DB81NA

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connect box met apple airport

Hallo allemaal,

Ik had tot voor kort een technicolor modem dat verbonden was met mijn airport extreme (niet in bridge, maar had het ziggo draadloze netwerk uitgeschakeld) en mijn airport express (op de eerste verdieping), zodat ik op zolder en op de eerste verdieping een redelijke verbinding had.

Vandaag heb ik zo een nieuwe Connect box gekregen en gaf die mevrouw aan de telefoon aan dat mijn Airports overbodig zijn. Nou was ik vandaag met mijn iPhone op zolder en had ik tot een meter na de trap nog een wifi verbinding.

Ik wil nu eigenlijk alleen opnieuw aansluiten en zou graag jullie advies willen hebben.

Ik hoor het graag!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Goedemorgen,
Als je nu gewoon alles hebt aangesloten en het werkt, lekker zo laten :wink:
Dan zou ik er verder niets mee doen want je hebt beneden en boven goed bereik, dat is wel heel fijn en een klein beetje extra WiFi signaal van de andere box maakt het prettiger in huis om overal internet te hebben.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo DB81NA,
EnergieBoy is expert op het gebied van Apple-producten, misschien kan/wil hij je er mee helpen.
DB81NA
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
EnergieBoy als je me zou willen helpen graag!
Dank je N.N.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi DB81NA

Je kan natuurlijk je Apple Airport Extreme gewoon weer aansluiten op je Connectbox met een UTP kabel. Zelf heb ik de router van Ziggo in Bridge staan, dat is toch een stuk lekkerder werken. Maar aansluiten met een kabel en met je Ziggo modem normaal moet ook gewoon kunnen. De DHCP functie moet uitgeschakeld worden op de Airport. Volgens mij heet dit Brugmodus (is alweer een tijdje terug dat ik het gedaan heb en ben nu niet thuis om het te controleren). Normaal steek je dan de internetkabel (die vanaf het Ziggo modem komt) in de LAN ipv de WAN poort alleen hoeft dit naar mijn weten niet bij dit model. Dus op brug zetten zou voldoende moeten zijn.

Daarna kan je alles weer gewoon aansluiten op de Wifi van je Apple Airport Extreme. 🙂
DB81NA
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi EnergieBoy,

Ik heb nu gewoon mijn modem omgewisseld voor de Connect box en het staat precies zo aangesloten als jij zegt, behalve dus de bridgemode. Er loopt nu ook een utp kabel vanaf de meterkast (waar de connextbox staat naar boven waar hij is aangesloten op de airport express.
Wat is het voordeel van in bridgemode? en vervalt dan niet de utp functie op de Connect box?
En als mijn airport extreme vanaf de woonkamer dan de adressen verdeelt, heb ik dan nog wel voldoende signaal op verdieping 1 en zolder?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Goedemorgen,
Als je nu gewoon alles hebt aangesloten en het werkt, lekker zo laten :wink:
Dan zou ik er verder niets mee doen want je hebt beneden en boven goed bereik, dat is wel heel fijn en een klein beetje extra WiFi signaal van de andere box maakt het prettiger in huis om overal internet te hebben.

Uitgelicht topic