Ik heb gister een nieuwe Connectbox ontvangen ter vervanging van mijn cisco router die in bridge stond.
Ik dacht, uitpakken, inpluggen en weer door. Dat ging prima. de connect box draaide prima, toen door naar de bridge modus, die zag ik in de GUI staan als optie.
Dus bridgemodus aangezet, connectbox opnieuw opgestart. En weg was de verbinding. (later zag ik op de site dat ziggo dit moest doen. volgende keer eerst even verder in verdiepen dus.) Dus gebeld met ziggo gisteravond. Die zou een bridge verzoek indienen, dit wordt vandaag tussen 3 en 4 uur verwerkt.
Klopt het dat daarna alles weer werkt? Ik kan het modem nu namelijk ook niet meer uit bridge halen via 192.168.100.1 Die bridge optie stond namelijk niet in de GUI van mijn cisco modem.
Best beantwoord door RobertoHmst
Hallo Evert, gisteren mijn nieuwe Connectbox aangesloten, had even hulp van helpdesk, inderdaad werd de Connectbox automatisch in bridge gezet maar dat wilde ik niet meer, helpdesk zei in de eerste reactie dat de box standaard zou activeren zonder bridge maar refererend naar dit topic gingen ze toch even verder kijken en gaven toe dat de box automatisch in bridge was geactiveerd, de helpdesk heeft adequaat gereageerd en binnen 3 minuten was de box opnieuw opgestart met standaard configuratie, alles werk nu top! Ben tevreden over de performance, haal de volledige snelheid 200 zelfs op slaapkamer eerste verdieping en 175 op zolder. Dank aan jou en de helpdesk!?
Bekijk origineel