OK, hier komen de gevraagde foto´s...foto 1 (plek1) is in de meterkast waar het kastje aan de muur zit (daar komt het signaal binnen), onderaan het kastje zit de kabel, max. 1,5 meter die rechts door een gipsen wand heen gaat. Daar komt ie dan binnen in de modem (plek 2 en plek 3) De spullen die om de modem heen staan zijn klein en naar ons idee niet bedekkend.
Er zitten verder geen splitters/versterkers op , wel een kabel naar een stekker-netwerk oplossing (niet in gebruik overdag) en een kabel naar twee verdiepingen lager (werkplek vrouw), een derde kabel loopt naar een film-kastje (niet meer in gebruik)..
Daarnaast heb ik in een document twee pagina´s geplakt met de waardes van upstream en downstream zoals hierboven weergegeven. Vandaag geen reset meegemaakt
Vandaag wel weer een ander /nieuw fenomeen: het 2,4 Ghz kanaal stopte er spontaan mee/sloeg er spontaan uit. Moest aan het eind van de dag een harde reset (kabel eruit-erin) doen om dat kanaal weer werkend te krijgen. Zorgde er wel voor dat de hele dag geen Wifi aanwezig was voor de oudere apparaten (die geen 5 Ghz kunnen gebruiken) tw. telefoons van mijn vrouw en dochter. 5 Ghz kanaal deed het wel maar op afstand (dochter op kamer op 1e verdieping) was er niet voldoende sterk signaal om verder mee te kunnen. Mijn vrouw (op kabel aangesloten) had geen probleem met haar laptop
Ik hoop dat iemand ons in de goede richting kan helpen.