Robema

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Cisco EPC3928 doet regelmati automatische reset

Cisco EPC3928 Router /Modem valt laatste tijd zeer regelmatig uit. Herstart automatisch weer op maar duurt aantal minuten.

 

Voorheen lastig maar werkbaar/gewoon geaccepteerd, maar in de situatie waarin nu iedereen thuiswerkt/school moet volgen een absoluut stuk ergernis. In huis is niets veranderd aan kabels/apparaten. Hebben nu drie laptos in gebruik voor werk/school. Maakt niet uit hoeveel er actief zijn. Router/Modem reset gewoon op de meeste onmogelijke momenten.

 

Heb de verschillende threads gelezen; zie allerlei oplossingen (van resetten; hoe?/ tot nieuwe moden-router) geen idee wat het beste is….gaat dus niet om snelheid...gaat gewoon down en komt weer up.

 

Wat kan ik het beste doen/kan er nu het beste gebeuren?

7 Reacties 7
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Robema . Goed dat je contact met ons opneemt! Jammer dat je het hiervoor maar “gewoon” geaccepteerd hebt, want dit moet natuurlijk sowieso niet voorkomen! Ik begrijp heel goed dat je nu echt wilt dat het wordt opgelost omdat we wegvallende verbinding gewoonweg niet kunnen hebben in deze tijden. 

 

Kan je ons wat meer infromatie geven over je huidige situatie? Dan kunnen we gezamenlijk zoeken naar de oorzaak hiervan, zodat we je de beste oplossing kunnen bieden. Zoals je al gevonden hebt; dit is niet in elke situatie gelijk. 

Lukt het om foto's bij te voegen van de verschillende aansluitpunten in huis? Hierbij is het eerst aansluitpunt van Ziggo in je woning (het AOP) belangrijk, maar ook hoe het signaal vanaf daar naar de modem komt met eventuele splitters/versterkers. 
We zijn ook altijd benieuwd naar je up- en downstream waardes. Dus als je deze kunt toevoegen; heel graag :-). 

Robema
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

OK, hier komen de gevraagde foto´s...foto 1 (plek1) is in de meterkast waar het kastje aan de muur zit (daar komt het signaal binnen), onderaan het kastje zit de kabel, max. 1,5 meter die rechts door een gipsen wand heen gaat. Daar komt ie dan binnen in de modem (plek 2 en plek 3) De spullen die om de modem heen staan zijn klein en naar ons idee niet bedekkend. 

Er zitten verder geen splitters/versterkers op , wel een kabel naar een stekker-netwerk oplossing (niet in gebruik overdag) en een kabel naar twee verdiepingen lager (werkplek vrouw), een derde kabel loopt naar een film-kastje (niet meer in gebruik)..

Daarnaast heb ik in een document twee pagina´s geplakt met de waardes van upstream en downstream zoals hierboven weergegeven. Vandaag geen reset meegemaakt

Vandaag wel weer een ander /nieuw fenomeen: het 2,4 Ghz kanaal stopte er spontaan mee/sloeg er spontaan uit. Moest aan het eind van de dag een harde reset (kabel eruit-erin) doen om dat kanaal weer werkend te krijgen. Zorgde er wel voor dat de hele dag geen Wifi aanwezig was voor de oudere apparaten (die geen 5 Ghz kunnen gebruiken) tw. telefoons van mijn vrouw en dochter. 5 Ghz kanaal deed het wel maar op afstand (dochter op kamer op 1e verdieping) was er niet voldoende sterk signaal om verder mee te kunnen. Mijn vrouw (op kabel aangesloten) had geen probleem met haar laptop

 

Ik hoop dat iemand ons in de goede richting kan helpen.

 

 

Marc Hofs

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En wat is hier verder mee gebeurd? Bij ons valt het internet ook steeds weg nl. Zelfde modem.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Lever eerst maar eens dezelfde gegevens. Dan kunnen we verder.

Wat TS verder uitspookte weten we niet. Die reageerde niet meer in het Topic, na twee maanden geleden een laatste reaktie te plaatsen. Zoggo Mod Lycke ook niet meer.
Zo gaan die dingen soms.

Marc Hofs

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na wat spitwerk zie ik dat op de wifi booster TP link het lampje niet brand van van het WPS symbool. Ik moet even kijken of de verbinding wegvalt van Ziggo, de Cisco modem uitvalt, of de TP link. 

Robema
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Situatie is niet veranderd. Heb nogmaals (na bellen) een harde reset uitgevoerd (op verzoek van medewerkster; anders konden ze niet verder assisteren. Was de eerste stap.

Modem/Kastje vliegt er elke keer volledig uit, als (naar het lijkt) er enige dataload overheen gaat. Vooral bij updates (Laptop van mijn werk doet automatische updates op achtergond) is het raak. Maar ook zo spontaan, als de handjes in de lucht zijn. Hebben nog geen tijd gehad om opnieuw te bellen, voor stap 2.

Huidige oplossing is om telefoons volledig van wifi te halen / werklaptop alleen een kwartiertje te laten draaien voordat de rest van het huis aan het werk gaat...en vooral hopen dat het goed gaat.

 

Ik moet binnenkort maar weer eens bellen. Kan ik het meteen over mij televisie verbindingen hebben; op meerdere zenders alleen maar blokjes, oude kanalen zijn enige optie om nog iets te zien in dat geval (vaak SBS6 volledig onbeschikbaar maar laatste tijd ook 1/ 2 /3 en Discovery)

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Robema . Als er zo veel mis gaat in de verbindingen is er duidelijk iets niet in orde.  Lukt het je de huidige up-en downstreamwaardes hier te laten zien en eventueel foto's van je aansluitingen? 

Blokjes in beeld duiden ook heel erg op een probleem in de signalen. De vraag is nu alleen nog waar het precies fout gaat. Samen kunnen we hier met wat speurwerk vast en zeker wel achter komen. 

Uitgelicht topic