SDHHermsen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Chromecast verbinden met Google Home lukt niet.

Goedenavond,

Kunt u mijn routermodum verbinding checken? Ik wil chromecast toevoegen in de app van Google home maar Google home vindt de Chromecast niet.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oekiehoek

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
robbo wrote:
Geef de 2.4 en 5ghz Een andere naam. De Chromecast " KAN "wel eens moeite hebben als deze de zelfde naam hebben. Idem als je meerdere netwerken hebt. geef die ook een andere naam.

Wat Lycke al aan gaf: wees zeker dat je verbind met je ziggo modem/sidd.
Zolang je de sidd van de chromecast ziet in je lijst is ea niet goed ingesteld. (dit is namelijk een tijdelijke sidd die je nodig hebt om de cast in te stellen. Als dit goed gebeurt verdwijnt deze vanzelf weer uit de lijst.

Het is me nu wel duidelijk dat dit niet een originele google chroomcast is. Het instellen met google home app lukte idd niet. Ik heb nu via die tijdelijke sidd en instellingen verbinding tot stand gebracht met mijn ziggo modem. Ea werkt nu na installeren van een cast app naar behoren. Ik kan nu muziek, foto's en filmpjes casten naar de tv.
Nog één vraag. Wat is het verschil tussen deze chromecast en een originele google chromecast? Zo op het eerste gezicht lijkt mijn chromecast minder mogelijkheden te hebben dan ik had verwacht. Het lukt me bv. niet om youtube filmpjes, ziggo go ed te casten.

Bekijk in context

40 Reacties 40
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @SDHHermsen. Welkom hier! Goed dat je de community gevonden hebt om je vraag te stellen.

Nu is de Community in basis een klanten-helpt-klanten forum. En andere klanten kunnen je modem natuurlijk niet doormeten. Gelukkig zijn er wel ook Ziggo medewerkers aanwezig (zoals ik) voor als het nodig is!
Ik zie dat je, na het aanmaken van dit topic, ook contact gehad bent met de klantenservice. Heb je op dit moment nog hulp nodig, of is het nog niet gelukg om je chromecast te verbinden? 🙂
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Werkt de Chromecast wel met andere devices of is hij nieuw en probeer je hem te installeren?
Oekiehoek

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey @SDHHermsen. Welkom hier! Goed dat je de community gevonden hebt om je vraag te stellen.

Nu is de Community in basis een klanten-helpt-klanten forum. En andere klanten kunnen je modem natuurlijk niet doormeten. Gelukkig zijn er wel ook Ziggo medewerkers aanwezig (zoals ik) voor als het nodig is!
Ik zie dat je, na het aanmaken van dit topic, ook contact gehad bent met de klantenservice. Heb je op dit moment nog hulp nodig, of is het nog niet gelukg om je chromecast te verbinden? 🙂

Het lukt nog steeds niet.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey Oekiehoek . Ben jij ook @SDHHermsen Of mis ik iets?:sweat_smile:.



Als het nog niet werkt, moeten we kijken wat er precies mis gaat. Zonder informatie weet ik niet wat er mis gaat. Heb je de reactie van acoster ook gezien? Zou je antwoord willen geven op zijn vraag?
Hoe meer informatie je met ons deelt, hoe sneller we je aan de juiste oplossing kunnen helpen :-).
Oekiehoek

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
acoster wrote:
Werkt de Chromecast wel met andere devices of is hij nieuw en probeer je hem te installeren?

Nee. Hij is nieuw. Gekocht via Wish. Hij komt dus uit China.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ai, dat maakt het helemaal lastig. Weet je zeker dat deze hier zou moeten werken. Ik heb zelf een chomecast, dus weet er in zoverre iets van. Maar mij bij ging alles heel makkelijk en snel volgens het boekje. Ik had dan ook gewoon hier in Nederland 1 gekocht. Als het niet volgens de normale stappen werkt nu, denk ik dat dit komt omdat het een buitenlandse versie is. Wellicht dat het wel kan gaan werken, maar ik zou niet weten hoe. Het lijkt me niet dat dit met je internetverbinding te maken heeft, tenzij je überhaupt geen internet hebt, bijvoorbeeld (maar dan was je vraag vast anders geweest :blush:)
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes
Waarmee probeer je hem in te stellen met een Apple of Android apparaat.

Voor Apple apparaat en chromecast instellen volg;
https://support.google.com/chromecast/answer/2998456?co=GENIE.Platform%3DiOS&hl=nl

Voor Android apparaat en chromecast instellen volg;
https://support.google.com/chromecast/answer/2998456?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=nl
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Als hij in China is besteld, kan het zo maar eens zijn dat het geen echte Chromecast is. Vaak werkt de dongle dan via Miracast of via apps van de maker zelf.

Misschien even een fotootje plaatsen van de dongle, je moet het vaak wel kunnen zien.
Oekiehoek

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Als ik op de smartphone de wifi instel op dezelfde als de Chromecast blijkt dat ik daarna geen Internet verbinding meer heb en loopt het instellen via google home vast.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
"Als ik op de smartphone de wifi instel op dezelfde als de Chromecast".. Wat bedoel je precies? Dan maak je een direct-wifi verbinding met de Chromecast denk ik, dus het klopt dat je dan geen verbinding naar buiten hebt. Als het ware maak je een klein netwerk waar alleen je smartphone en de Chromecast aan verbonden zijn, dus niet je Ziggo-router.
Als je verbinding hebt met de Chromecast, moet je deze gaan instellen en zorgen dat hij met je normale Wifi-netwerk verbind.

Maar nogmaals, weet je zeker dat het een orginele Chromecast is van Google?
En als je de stappen doorloopt die emilio hierboven heeft door gestuurd, wat gebeurd er dan? Waar loop je precies vast? Niet helemaal duidelijk wat je nu precies doet.
Oekiehoek

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Aan de verpakking te zien lijkt het me een echte google chromecast.
Mijn smartphone (Samsung J3 2016) ziet de Chromecast en als je verbinding maakt worden op het beeldscherm vd tv een aantal pijlen groen. Dan start ik google home op maar die kan geen chromecast vinden en blijft het vervolg vd instelling a.h.w. hangen en zegt dat er geen internet verbinding is?! Hoe kan ik de Chromecast wel verbinding laten maken met mijn draadloze ziggo router?
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Geen idee wat je bedoelt met groene pijlen en dat je smartphone de Chromecast 'ziet'...
Waarmee maak je dan verbinding?

Ik zou de chromecast even terug zetten naar fabrieksinstellingen:
"Terwijl de Chromecast is aangesloten op de tv, houdt u de knop aan de zijkant van de Chromecast ingedrukt. Het LED-lampje gaat oranje knipperen. Wanneer het LED-lampje wit wordt, laat u de knop los. De Chromecast wordt opnieuw opgestart."

En dan de stappen doorlopen die emilio ook al aan gaf:
https://support.google.com/chromecast/answer/2998456?hl=nl&ref_topic=7215248
Oekiehoek

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Via instellingen van smartphone, wifi, zie ik S-cast-4ef0ff staan. Dat is de Chromecast. Als ik verbinding maak zie ik op het beeldscherm vd tv een aantal grijze pijlen veranderen in groene pijlen. Deze pijlen stellen ahw de verbinding voor van smartphone -chromecast -tv. Ik ga er dan vanuit dat mijn smartphone en de Chromecast op dezelfde wifi zitten. Hierna start ik google home op. Deze geeft echter aan geen apparaat te kunnen vinden en zegt dat ik eerst online moet gaan. Dat lukt niet eerder dan als ik de wifi weer op mijn ziggo wifi zet.
Alle overige stappen die je suggereert heb ik reeds zonder succes doorlopen.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ik denk dat je iets verkeerd-om doet, Oekiehoek. neem de stappen in de link die hier 2 maal gegeven is even door. Je moet namelijk gewoon met de Ziggo-wifi verbinden. Met dat netwerk wil je de Chromecast gebruiken 🙂

Zorg ervoor dat uw mobiele apparaat/tablet is verbonden met hetzelfde wifi-netwerk dat u wilt gebruiken om uw Chromecast-apparaat in te stellen.


Dus je maakt verbinding met je gewone bekende Ziggo wifi, opent de Google home app en zoekt/scant vervolgens binnen die app naar de chromecast. Probeer het even met de stappen en laat ons hier weten hoe het gaat, oke? 🙂
Oekiehoek

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dit heb ik al tig keer geprobeerd. Google home geeft dan aan geen apparaat te kunnen vinden. Ik heb de Chromecast in HDMI3 poort van mn tv en usb poortje levert de stroom. Dan moet het toch ok zijn?
emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes
Zoals al eerder aangegeven door acoster....

Je apparaat kan waarschijnlijke alleen met het miracast protocol overweg.
Google Home gebruikt een ander protocol.
(dit zou op de verpakking kunnen staan van je product.)

Misschien een foto plaatsen zodat we het kunnen bevestigen.
Oekiehoek

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoe plaats ik een foto?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Die informatie kun je hier vinden :-)
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Oekiehoek wrote:
Dit heb ik al tig keer geprobeerd. Google home geeft dan aan geen apparaat te kunnen vinden. Ik heb de Chromecast in HDMI3 poort van mn tv en usb poortje levert de stroom. Dan moet het toch ok zijn?



Ik begrijp wat je zegt. Maar je zegt vervolgens ook dat je de telefoon via wifi-instellingen met "S-cast-4ef0ff ". Vandaar dat ik dacht dat je dit nog steeds deed. Maar je hebt de stappen dus ook wel al doorgenomen terwijl je gewoon met je normale wifi-verbinding verbonden was?
Ik ben benieuwd naar de foto's 🙂

Uitgelicht topic