tonn2610

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Chromecast kan geen verbinding maken met het wifi

Help, wie kan me helpen ik heb sinds kort een chromecast in de hdmi van me tv geplugged
echter krijg ik steeds de melding, chromecast kan geen verbinding met je wifi netwerk maken, wie o wie kan me verder helpen
28 Reacties 28
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi tonn2610
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Het geschikte mobiele apparaat of de geschikte tablet moet ondersteuning bieden voor 5GHz-verbindingen om een Chromecast te configureren via een 5GHz-verbinding. Opmerking: Een WPA2-Enterprise-netwerk wordt niet ondersteund.

Zorg dus dat ze wel beide op hetzelfde wifi netwerk (GHz-verbinding) zitten!
tonn2610
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank voor je reactie, je voelt hem natuurlijk al aankomen ; hoe pas ik dat aan dan, dacht plug de chromecast in en alles doet het, (ben een leek hierin) dus als je me hierin zou willen helpen,....top
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Lees de gebruikersaanwijzing en/of anders deze site:
https://www.smartphone.nl/tips/google-chromecast-installeren/

https://chromecast2.nl/handleiding-chromecast-installeren/

https://www.coolblue.nl/advies/installeren-chromecast.html
tonn2610
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank ik ga proberen of het me lukt
tonn2610
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mij smartphone kan geen verbinding maken met de chromecast...... instelling op me telefoon soms?
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Oei, goede vraag.
Zit je wel op hetzelfde WiFi GHz? (2,4 of 5)
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @tonn2610. Welkom hier! Je hebt (als leek hierin, zoals je zelf zegt) een prima plek gevonden voor hulp hierin! Zelf heb ik ook een chromecast, dus ik weet er ook het een en ander van! Stap voor stap de handleiding volgen, is wat ik je sowieso aanraadt. @EnergieBoy stelt ook een heel belangrijke vraag.

Als je vast blijft lopen, kunnen we je vast en zeker verder helpen. Probeer hierbij wel zo veel mogelijk informatie te geven. We zitten niet naast je, dus zien niet waar je bent en wat je doet. Probeer de stappen te omschrijven die je gezet/gedaan hebt en omschrijf wat je ziet/wat er gebeurt waardoor je vast komt te zitten. Ik weet zeker dat we er met zijn allen uit gaan komen en je fijn van je nieuwe handige apparaatje gebruik kunt maken!
tonn2610
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank allen, maar zoals ik al aan gaf ben ik een leek op dit gebied, ik wil best het een en ander controleren, maar dan moet ik wel weten waar, zou het ook kunnen dat mijn chromecast te ver van het modem staat en dat er daarom geen verbinding gemaakt kan worden? Wifi versterker een uitkomst dan misschien?
Alvast bedankt maar weer voor jullie reakties (het heeft wel een voordeel, ik leer er wel veel mee)
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ik weet nog steeds niet wat je wel/niet al gedaan hebt en wat je wel/niet ziet, @tonn2610. Dan wordt het heel moeilijk helpen.

Laat ik het andersom draaien. https://chromecast2.nl/handleiding-chromecast-installeren/ Als je dit stappenplan erbij pakt en precies volgt; bij welke stap loop je dan vast/gaat het mis?
tonn2610
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Gaat allemaal goed (heb het stappenplan gevolgd), echter op het moment van verbinding maken, chromecast met wifi (Ziggo) dan komt de melding ik kan geen verbinding maken met het netwerk, probeer opnieuw, dan kom ik niet verder
tonn2610
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dus uit jou handleiding gaat het mis bij stap 5, ter info
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Oke. Je telefoon is wel verbonden met de wifi? En je hebt daar (bij de chromecast) wel verbinding met die wifi?

Welke versie Chromecast heb je? En met wat voor telefoon werk je?
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Als ze beide op een zelfde WiFi zitten dan zou je toch denken dat ze elkaar wel kunnen vinden. Best lastig om na te gaan wat het probleem is.
tonn2610
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja en Ja, ik heb een galaxy J5 met 2 sim kaarten erin, poeh welke versie heb hem pas gehad dus niet oud in ieder geval
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
tonn2610 Wat zegt de info op de google home app? in het menu instellingen qua wifi. mijn vermoeden is dat je nog steeds op de tijdelijke aangemaakte sidd zit die de chromecast even aanmaakt om alles te installeren. Je kan dit zien oa door op de de naam van de chromecast te klikken. je komt in een scherm waar je een foto ziet die op dat moment naar je tv wordt gestreamt. Je ziet in dit scherm ook rechtsboven een tandwieltje. klik hier op . je ziet div. info . ook de sidd van je wifi. Zorg er voor dat je echt via je eigen sidd verbinding maakt. waar je normaal mee bent verbonden.
tonn2610
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
voor me gevoel ben ik nu wat verder gekomen heb de chromecast geïnstalleerd via me laptop, ziet er allemaal goed uit, als ik nu bij netflix kijk staat het icoontje van casten er ook bij. Echter nu komt de maar als ik daarop klik zie ik dat mijn telefoon verbinding probeert te maken met de chromecast maar komt dan met de melding kan geen verbinding maken met doelapparaat chromecast 16004
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Super dat je al een stuk verder bent! Nu de rest nog 🙂
Wat is de snelheid van je wifi-verbinding op de plek waar je gebruik wilt maken van de Chromecast, @tonn2610?
tonn2610
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Waar kan ik dat zien dan?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Het makkelijkst is om de speedtest-app (speedtest.net) van Ookla te downloaden. Is gewoon gratis beschikbaar in de Google play store 🙂

Uitgelicht topic