Petervanbb

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Arris router omwisselen met Compal router

Sonos geeft verbindingsproblemen met Arris modem. Oplossingen op Community helpen niet. Enige oplossing nog niet geprobeerd is het door diverse mensen geadviseerde gebruik van Compal.
Hoe kom ik daar aan?

Wil Ziggo zijn klanten en haar problemen serieus nemen? En dus niet verschuilen achter het 'systeem'.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Mark Veerman Als je je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel zet, dan komt er een ander modem naar je toe en zal een Ziggo moderator hier dat melden als het verzonden wordt.

Je probleem is geen standaard probleem.
De standaard helpdesk kan standaard zaken regelen.
Ziggo moderators zijn niet standaard en kunnen veel meer zaken regelen.

Zie alle voorbeelden in onderstaand topic.
Waarschuwing: ga daar nu niet ook het probleem omschrijven, anders worden er mogelijk meerdere modems verstuurt met mogelijk in het geheel niet meer werkende modems.

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/sonos-werkt-niet-in-combinatie-met-arris-connec...

Bekijk in context

24 Reacties 24
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes
ziggo bellen of chat en vragen of ze je modem kunnen omwisselen
al denk ik niet dat ze dat gaan i.v.m de arris ook een goed modem is en kwa hardware zover ik weet het zelfde is als de compal alleen de firmware was dacht ik anders.
wat je zou kunnen doen is vragen of ze ipv6 willen omzetten naar ipv4 dan zou het moeten werken.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
wat je zou kunnen doen is vragen of ze ipv6 willen omzetten naar ipv4 dan zou het moeten werken.

Er is geen enkele aanleiding deze shot in the dark als oplossing te zien.
Een overstap naar IPv4 Firmware is geen middel tegen alle kwalen.

Gr Han
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi Peter, welkom op onze Community.

Welk probleem ervaar je precies, is dat deze waar mijn collega Folkert een topic over heeft geschreven?
Petervanbb
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Helaas is dat geen oplossing. Ik heb alleen de Sonos bridge aangesloten op modem.

Ik heb al meerdere keren met jullie helpdesk gebeld. 1x is geholpen door het via een ander kanaal te laten lopen. Toen dit geen bestendige oplossing bleek, verwees de helpdesk naar de Community voor de oplossing. Tja....

Ik zit zo in een catch22.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Maar ik heb nog steeds geen idee welk probleem je nu ervaart met jouw Sonos apparatuur. Valt de verbinding weg naar één box/alle boxen, hapert het geluid, reageert het Sonos syteem na verloop van tijd niet meer, anders?

Je hebt het over het wijzigen van 'kanaal', ik neem aan dat dit een wifi-kanaal betreft en er dus verbindingsproblemen spelen in één of meerdere boxen.
Hoe is de opstelling thuis precies? De bridge is bekabeld aangesloten op het modem, en andere boxen zijn via wifi verbonden met de bridge?
Unzel

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Reageer ook nog maar eens op dit topic.
gisteren ‚mn trouwe ciscomodem omgeruild tegen het geleverde arrismodem.
had al gelezen dat er diverse mensen problemen hadden met deze box, dus heb dit een paar dagen uit kunnen stellen, maar kreeg gisteren van ziggo een sms dat oude apperatuur gedeactiveerd wordt.
arrismodem in bridge laten zetten, dit ging allemaal prima.
maar ik kwam erachter dat in de diagnostiek van de mediabox next mijn internetsnelheid te laag is.
dit was via ciscomodem hoog, maar nu gemiddeld.
geen mogelijkheid meer om in uhd te kijken.
snelheid nu gemiddeld.
wat is er aan de hand? En is er een mogelijkheid mijn „oude“ modem aan te houden?
dit werkte namelijk perfect.
hoor graag jullie idee hierover.
dank!
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes
Unzel
Beste is je Modem gewoon te behouden, want je geeft zelf al aan deze wordt gedeactiveerd, om een betere snelheid te krijgen in Bridge Modus kan je beste een externe Router of Switch plaatsen.

Hoe heb je gemeten dat je snelheid te laag is, via Wifi of bekabeld, en geeft de Next dit ook aan, zo ja kan je een screenshot plaatsen.

Probeer deze speedtest eens, wordt ook aangeraden door Ziggo Moderators > http://www.dslreports.com/speedtest
Unzel

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Netwerktest in diagnostiek next geeft internet snelheid gemiddeld, terwijl dit met ciscomodem „hoog“ was.
ik kom nu niet verder dat :kijken in hd, terwijl dit voor die tijd uhd was.
daar kan je uit opmaken dat snelheid echt lager geworden is.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes
Misschien dat Mark Ziggo je verder kan helpen hij is de technische man ?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Unzel, ik zie geen reden waarom de Arris CB een tragere verbinding zou leveren dan je oude Cisco EPC3212. Sterker nog, de Cisco EPC3212 zal moeite hebben om de nieuwe downloadsnelheid (250Mbps) van Internet Complete te halen.

Ik heb als eerst de verbinding tussen je modem en onze centrale maar eens bekeken, die ziet er prima uit.
Hoe is de aansluiting in huis verder? Ik neem aan dat je een eigen router hebt staan aangezien je ons modem in bridge hebt gezet.
Zijn alle connecties wel 1Gbps of is er stiekem een UTP verbinding blijven hangen op 100Mbps?
Unzel

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Hi Mark,

dank voor je snelle reaktie.
mijn nieuwe nextbox gaf met ciscomodem een snelheid:hoog, en ik kon uhd kijken perfect allemaal dus.
met de connectbox staat deze snelheid nu op „gemiddeld“ , en uhd niet meer mogelijk.
voor de rest heb ik niks aan de setup veranderd.
modem loopt via een homeserver met dhcp naar rest van mijn netwerk.
dit heeft altijd prima gewerkt.
vandaar dat ik twijfels heb over de daadwerkelijke verbindingssnelheid.
ik ga vanavond even verder stoeien..
wordt vervolgt....
Unzel

Level 1
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Mark,

schiet mij maar lek.
heb volle bak nu.
Snap er niks van, heb gisteren modem 3 x opgestart, hielp niks...
mb next geeft ook weer aan dat internetsnelheid hoog is.
denk dat er bij de servers van jullie nog eea geactiveerd moest worden.
ik ben een gelukkig mens?
Mark Veerman

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Ziggo, ik het ook het probleem dat mijn Ziggo Mediabox Next crasht / gaat in een loop als ik mijn 2e Sonos apparaat via een ethernetkabel verbind. Contact opgenomen met Sonos en die hebben na het opsturen van een diagnoserapport inderdaad bevestigd dat het probleem ontstaat door de Arris Router. Het probleem zou opgelost moeten zijn door het vervangen door een Compal model.

De klantenservice verwijst mij door naar dit forum om de modem om te wisselen. Nu is de vraag hoe kan ik dit doen? En ik wil mijn € 45 terug van de Ziggo monteur.

Graag contact met mij opnemen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Mark Veerman Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Een Ziggo moderator zal dit binnen een paar dagen oppakken en kijken wat te doen.
Mark Veerman

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gaat die me dan bellen?
Mark Veerman

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben nu namelijk al een uur bezig om dit te regelen en wordt er inmiddels een beetje gek van. Zeker omdat de klantenservice aangeeft dat zij me niet kunnen helpen maar dat ik dit zelf moet gaan regelen via een forum als dit. Dat vind ik niet klantvriendelijk om het zachtjes uit te drukken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Mark Veerman Als je je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel zet, dan komt er een ander modem naar je toe en zal een Ziggo moderator hier dat melden als het verzonden wordt.

Je probleem is geen standaard probleem.
De standaard helpdesk kan standaard zaken regelen.
Ziggo moderators zijn niet standaard en kunnen veel meer zaken regelen.

Zie alle voorbeelden in onderstaand topic.
Waarschuwing: ga daar nu niet ook het probleem omschrijven, anders worden er mogelijk meerdere modems verstuurt met mogelijk in het geheel niet meer werkende modems.

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/sonos-werkt-niet-in-combinatie-met-arris-connec...
Mark Veerman

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oke mijn postcode en huisnummer had ik al ingevuld, was volgens mij verplicht bij het aanmaken van mijn account. Dan wacht ik het rustig af en meld ik me weer als ik over 2 weken nog niets ontvangen of gehoord heb.

Groeten Mark
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
Mark Veerman Ik schreef vrijwel iedere paar werkdagen en dat is gelukkig niet gelijk aan een paar weken.:relaxed:

Uitgelicht topic