Yailen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Arris modem en Sonos randapparatuur.

Sinds kort heb ik een Arris modem met daarbij een Sonos playbar met 2 Play one boxen.
Regelmatig ondervind ik hinder van het feit dat het geluid plotseling zachter word of onderbroken word als ik televisie kijk of radio beluister.
Ik vind dit zeer storend dat het onderbroken word.
Hierover heb ik al contact gehad met Sonos en zij weten van deze storing bij het Arris modem.
Wie kan mij aan een oplossing helpen, Sonos gaf aan dat een Compol modem deze storing niet gaf.
5 Reacties 5
Groovy

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
heb je het al geprobeerd om WiFi kanaal vast te zetten, dus niet automatisch.
Sjaqie

Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes
Gebruik je de bij de Sonos meegeleverde platte internetkabel ? Misschien is dan het proberen waard om deze is te vervangen door een andere kabel (zelf heb ik deze ook vervangen i.v.m. verschil in -kwaliteit van het- geluid).
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Yailen. Welkom hier! Goed dat je hier bent gekomen met dit verhaal ^^.
Hou je ons op de hoogte hoe het gaat met de tips/vragen van de andere gebruikers?
Jur95

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ervaar hetzelfde probleem met de Arris modem en 2x sonos Play:1. Zojuist heb ik contact gehad met Ziggo en de telefoniste gaf mij aan dat er een software fout zit in de Arris modem en veel mensen hetzelfde probleem ervaren. Er wordt gewerkt aan een oplossing.

Een tijdelijke oplossing kan zijn om het 5Ghz netwerk uit te schakelen. Voor mij nu even afwachten of dit werkt. Ik zou zeker even naar Ziggo bellen en het probleem kenbaar te maken. Ik wordt namelijk teruggebeld voor een nieuwe modem.
Sjaqie

Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes
Jur95 Ben nieuwsgierig of dit de oplossing is. Gebruik zelf een eigen modem (Connectbox staat in Bridge). Had zelf een probleem met de bijgeleverde internetkabel.

Uitgelicht topic