Beantwoord

Arris modem en Sonos

  • 16 juli 2019
  • 20 Reacties
  • 302x Bekeken

Reputatie 1
Ook ik ondervind erg grote problemen met mijn Sonos systeem in combinatie met het Artis modem. Ik lees dat Mark van Ziggo aan enkele adressen het toch voor elkaar heeft gekregen om aan hen een Compal modem te sturen. Mijn vraag aan Mark is dan ook of hij mij ook een Compal modem kan sturen, zodat ik niet vanwege dit probleem naar een concurrent over moet stappen. Met de mensen van de klantenservice is telefonisch niets te regelen, daar wordt inderdaad gezegd het is dit of naar de concurrent. De monteur die hier aan huis geweest is zegt ook heel simpel de internet verbinding doet het toch? Tot ziens en succes waren zijn laatste woorden aan mij.
icon

Best beantwoord door hanh 20 juli 2019, 06:37

Helaas. Melding had beter gekund in het daarvoor bedoelde Topic:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/sonos-werkt-niet-in-combinatie-met-arris-connectbox-37446/index6.html
Nu is de melding in eigen Topic, jammerlijk tussen wal en schip gevallen.

In dat Topic is Mark Ziggo al tijden aktief met het uitdelen van Compals aan klanten met een daar gemeld Sonos/Arris probleem.

Via de gebruikelijke kanalen is zo'n omwisseling niet mogelijk.
Zou eigenlijk wel moeten kunnen, vind ik.
Bekijk origineel

20 Reacties

Goedemorgen @JosephJ en welkom op de Community 😀

Ik kan mij voorstellen dat de laatste woorden van de monteur je tegen de haren in strijken. Je wilt gewoon graag dat al je apparaten goed werken! Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie dat je intussen contact hebt gehad en er een nieuw modem toe is gestuurd. Hoe gaat het nu je het nieuwe modem hebt?
Reputatie 1
Ik weet niet wat het is bij Ziggo, maar ik heb zojuist weer een verkeerd modem (Arris ) gekregen. Gaat direct retour, ben er nu helemaal klaar mee.
Ga nu op zoek naar een provider die mij een goed modem gaat leveren.
Reputatie 6
Dit pleit er alleen maar voor dat er in toekomst een verbod komt op verplichte hardware door ISP's. Ziggo laat duidelijk zien dat ze niet in staat zijn of te willen zijn om problemen met slechte door hen geselecteerde hardware op te lossen. Enkele klanten die dan de publiciteit opzoeken door bijvoorbeeld hun casus op een forum te bespreken zijn dan opeens afhankelijk van de goede wil van een enkele medewerker om wat te regelen terwijl het gros van niet door de 'servicedesk' geholpen worden hoewel ze dat wel zouden mogen verwachten van een partij die hun hardware opdringt. Slechte zaak.
Reputatie 7
@JosephJ Dit gebeurt helaas wel vaker omdat de uitgifte automatisch gaat, en je kan het ook handmatig laten doen. Ik zal deze even voorleggen vragen of ze alsnog een Compal willen sturen en je krijgt hier bericht in dit topic. Weekends zijn de Moderators minimale bezetting, dus ik doe me best.
Reputatie 1
Ben er helemaal klaar mee, niet meer nodig. Ik ben hier al zeker 2 weken dagelijks mee bezig. Ik heb in deze tijd al meer dan 2 1/2 a 3 uur aan de telefoon gehangen met Ziggo.
Steeds weer de belofte dat het goed komt, dus nee, niet meer nodig.
Reputatie 7
Ik had hem al geplaatst en dit kan ik niet ongedaan maken, jammer dat je dit niet wilt, en ik snap dat je er klaar mee bent, maar hoop dat je me nog 1 kans gunt. En wie weet kan een moderator nog iets voor het ongemak betekenen.
Reputatie 7
Badge +19
Ik had hem al geplaatst en dit kan ik niet ongedaan maken, jammer dat je dit niet wilt, en ik snap dat je er klaar mee bent, maar hoop dat je me nog 1 kans gunt. En wie weet kan een moderator nog iets voor het ongemak betekenen.
Het gaat hem niet om jou nog een kans gunnen, maar om Ziggo nog een kans te gunnen. Ik waardeer je inzet, maar mag toch hopen dat jij je hiervoor niet verantwoordelijk voelt he @Dave- ? Denk aan jezelf ook hoor. Uitstekend dat je wilt helpen, en de klant wilt behouden, maar hier is Ziggo natuurlijk de schuldige. Niet jij...
Reputatie 7
Ik snap hem Willem, dacht even niet als klant na, maar probeer graag te helpen en je hebt toch wel gelijk. 😉
Helaas. Melding had beter gekund in het daarvoor bedoelde Topic:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/sonos-werkt-niet-in-combinatie-met-arris-connectbox-37446/index6.html
Nu is de melding in eigen Topic, jammerlijk tussen wal en schip gevallen.

In dat Topic is Mark Ziggo al tijden aktief met het uitdelen van Compals aan klanten met een daar gemeld Sonos/Arris probleem.

Via de gebruikelijke kanalen is zo'n omwisseling niet mogelijk.
Zou eigenlijk wel moeten kunnen, vind ik.
Reputatie 7
@JosephJ Wat jammer dat al je moeite tot nu toe voor niks is geweest. Logisch dat dan je haren recht overeind gaan staan. Zoals je zelf al had opgemerkt kan @Mark Ziggo jou verder helpen. Uiteraard zal ik hem maandag op dit topic attenderen.
Reputatie 7
Hi @JosephJ, hoe staan de zaken er nu voor, heb je het laatste modem al weer retour gestuurd? Want dat gaat over anderhalve week een probleem opleveren...

Zoals in de begeleidende mail ook staat: "Gebruik het nieuwe modem in elk geval binnen 14 dagen. Want daarna werkt het oude modem niet meer."
Ik zou je daarom toch adviseren om het nieuwe modem aan te sluiten (als je hem nog hebt), dan kan ik hem daarna omruilen voor een Compal.

Heb je hem al retour gestuurd? Dan moet ik actie ondernemen, het nieuwe modem activeren om daarna het huidige modem snel weer te activeren. Daarbij zit je enkele uren zonder internet, dus dat moeten we dan goed timen.
Reputatie 1
Hallo Mark,

ik heb vanmiddag mijn abonnement met Ziggo per 1 oktober opgezegd. Dus moet mijn huidige modem wel blijven werken tot 1 oktober. Je kan mij bellen om af te spreken wanneer je het huidige modem opnieuw kan ( en wil ) activeren. Wat mij betreft mag je het ook doen wanneer het jou uitkomt, maar laat het dan wel even weten.
Reputatie 7
Badge +19
Dag @JosephJ

is die gemaakte stap echt zeker, of wil je @Mark Ziggo nog een kans geven het goed op te lossen? Ik weet zeker dat hij zijn schouders eronder zet. Ik snap wel je reactie hoor, maar toch zou het jammer zijn als je besluit vast staat.

Maar ik respecteer uiteraard de keuze die je gaat maken.
Reputatie 1
Ik wil @Mark Ziggo best wel een kans geven, maar ik ben al zo vaak door diverse mensen van Ziggo van een koude kermis thuis gekomen. Kan hij persoonlijk contact met mij opnemen?
Reputatie 7
Kan hij persoonlijk contact met mij opnemen?
Yep, zoals besproken ga ik morgen aan de slag om alles te regelen. Mocht je t.z.t nog vragen hebben die je liever niet openbaar stelt kun je me ook een privébericht sturen.
Reputatie 1
Bedankt voor nu alvast, hoop dat alles goed komt
Reputatie 7
Goed, het Arris modem wat er nu staat is weer actief en er komt een Compal Connectbox naar je toe per post. Ik verwacht dat de problemen met je Sonos apparatuur daarmee zijn opgelost, laat het t.z.t. maar weten!
Reputatie 1
@Mark Ziggo afgelopen donderdagavond het modem gekregen en vrijdag aangesloten. Tot op heden werkt het perfect. Ik wil je bij deze dan ook hartelijk bedanken voor de moeite die jij wel genomen hebt om het voor mij voor elkaar te krijgen.
nogmaals dank hiervoor.
Reputatie 7
Badge +19
Dag @JosephJ

ik ben ook zeer blij met deze afloop. Mooi te zien dat het voor elkaar is, en fijn dat je toch deze stap zo nog hebt genomen. En ik werk niet bij Ziggo he ... 😉

Veel kijkplezier en hopelijk zien we je hier niet meer terug met problemen.

Ook namens mij en de feestcommissie hartelijk dank @Mark Ziggo
Reputatie 7
@Mark Ziggo afgelopen donderdagavond het modem gekregen en vrijdag aangesloten. Tot op heden werkt het perfect. Ik wil je bij deze dan ook hartelijk bedanken voor de moeite die jij wel genomen hebt om het voor mij voor elkaar te krijgen.
nogmaals dank hiervoor.

Graag gedaan hoor, de opzegging is bij dezen geannuleerd!

Reageer