DickW

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Apparatuur kan geen verbinding krijgen met Connectbox

Ik had een Ubee3200 modem, daar werkte mijn apparatuur o.a. Beveiligingscamera, SolarEdge en Brother printer prima op wifi. Modem was kapot volgens monteur en werd vervangen door Connectbox 2.4 / 5Ghz.
Toen begon de ellende: apparatuur geen verbinding te krijgen.
Alles geprobeerd o.a. Twee verschillende netwerknamen voor 2.4 en 5Ghz met verschillende passwords. Ook geprobeerd verbinding te krijgen als ik 5Ghz uitgeschakelde in het modem.
Niets hielp.
Eigenlijk wil ik dat gezeur niet en wil een vervangend modem Ubee3200 weer terug.
Hoe moeilijk kan Ziggo het je maken? Of zijn er oplossingen?
3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Een Ubee modem is niet meer verkrijgbaar en wordt zelfs overal vervangen als er iets mee is.

Welke Connect box heb je in je bezit?
Compal of Arris?
Zijn er in de apparaten die Wifi verbinding moeten krijgen eerder vaste IP adressen gezet?

Welke foutmelding zie je verschijnen?

Mogelijk helpt deze tip betreffende instellingen al voor betere verbindingen:
Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dit lijkt op vast ingestelde IP adressen buiten het subNet van de ConnectBox.
Dat is standaard 192.168.178.0/24.
Nu heeft de Ubee hetzelfde standaard subNet.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/ubee-evw320b-evw3200/
Had je dat gewijzigd? Zo ja, dan is het probleem te verklaren.

Ik raad je af het subNet van de ConnectBox te wijzigen. Daar kunnen issues door ontstaan, als je pech hebt.
Wijzig de vast ingestelde Ip's op de apparaten.
Dat moeten adressen zijn buiten de DHCP Range van de ConnectBox.
Standaard zijn alleen 2 t/m 9 beschikbaar. Als je daar genoeg aan hebt zou ik ook niks wijzigen aan de DHCP instellingen van de ConnectBox.
En als het nodig zou zijn, raad ik je aan het aantal DHCP adressen te verlagen, zodat er een blok hoge adressen vrijkomt.
Ik kwam eens tegen dat het wijzigen van het startadres rare gevolgen had. Helemaal duidelijk is dat toen niet geworden. Maar voor alle zekerheid........
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ik kwam eens tegen dat het wijzigen van het startadres rare gevolgen had. Helemaal duidelijk is dat toen niet geworden. Maar voor alle zekerheid........

Be rt
Weet je nog, Bert? Daar werd derde octet en het startadres tegelijk gewijzigd met rare gevolgen. Het is nooit duidelijk geworden of wijziging van alleen het startadres wel goed ging.

Uitgelicht topic