Alles over port forwarding bij Ziggo



Toon eerste bericht

289 Reacties

Ik heb een ub modem evw3210 modem, en het was mij met pijn en moeite, na maanden proberen, eindelijk gelukt om mijn wifi ip camera te forworden, maar na een onderhoud een tijd geleden werkte maar een ingang van de modem. Na een telefonisch helpdesk is het op afstand gereset, en nu lukt het mij niet meer om de wifi camera te forworden. De modem ziet het niet meer en ik kan niet meer naar mijn camera inloggen.Ben al maanden bezig om dit te doen maar lukt niet.
Kan ik een makkelijke modem krijgen die makkelijk is te forworden?? of moet de modem weer gereset worden??of is deze modem defect??
Bij een klant willen we graag poortforwarding toepassen dus hebben we het volgende gedaan:
ip v6 naar ipv4 laten zetten.
de poorten in het modem gezet.
opnieuw opgestart en het werkt niet.
ik heb nu al 5 keer met de klantenservice gebeld en die kunnen mijn niet helpen en verwijzen mijn naar de community.
dus tot op heden nog steeds geen resultaat ik verwacht dat het probleem bij Ziggo ligt.
ik maak wekelijks poortforwardingen maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Is het standaard Router subNet 192.168.178.0/24 gewijzigd in iets anders?
Dan kan problemen geven met Port Forwarding. Zie ook:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/poort-forwarden-werkt-niet-38633#post384939
Beste,

5 april in de nacht is er bij ons aan het netwerk gewerkt en nu werkt port forward niet meer.
Ik heb altijd poort 80, 443, 3389 kunnen benaderen vanaf internet en nu niet meer

Ik heb nu wel een ander IP gekregen maar dit is niet het probleem, ik wil graag mijn server benaderen, en dit is erg belangrijk voor mij.
Als ik bijvoorbeeld 3388 of 3387 instel werkt het wel, dus er lijkt wel een filter op te zitten

Wie kan mij helpen dat het weer gaat werken
we zitten in postcode gebied 5152 en ik ben niet de enige met dit probleem nu een familie lid heeft hetzelfdeprobleem

mijn modem staat in bridge en mijn router instellingen zijn niet gewijzigd (Mikrotik)
Ik heb ook meerdere mensen van Ziggo aan de lijn gehad maar niemand weet raad

Alstublieft help mij


Rare zaak.
Staat je Modem/Router nog wel in Bridge Mode, vraag ik mij als eerste af.
Als ie ineens in Router Mode zou staan dan is dat wel in tegenspraak met de Open ports 3387..3389. Forwards daarvan in de Mikrotik werken kennelijk wel. Router Mode zal het dus wel niet zijn.
Je kunt voor alle zekerheid een factory reset doen van de Modem/Router. Welke is het?
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hoe-zet-ik-mijn-modem-terug-naar-de-fabrieksinstellingen-2945

Het moet liggen aan Forwards in de Mikrotik. Is het interne Ip van de host gewijzigd waarnaar 80, 443 een Forward krijgen? Heb je een goed vast Ip ingesteld voor die host? Met een address reservering in de Mikrotik (binnen de DHCP Range) of op de host zelf (buiten de DHCP Range)? Check het IP op de host, of het klopt met je verwachtingen.
NB heb je een MediaBox XL en die in je netwerk opgenomen? Die heeft een DHCP Server die roet in het eten kan gooien. Dan verbinding verbreken en kijken of dat helpt.

Wellicht is de Web Server gestopt op die host. Dan krijg je ook Closed Ports te zien, ook al zijn de Forwards in orde. Misschien dat een Restart van die host helpt.
Wat is die host voor een apparaat? NAS, PC, ....of is het een Virtual host?
Gr Han
Reputatie 7
@troy65 - Even los van de portforwarding, als het modem de camera niet ziet is er een probleem in de verbinding tussen het modem en de camera. Wat voor camera heb je en kun je die nog wel direct bereiken op één of andere manier?
beste Mark, Ik heb een foscam f19818w camera, heb geen andere mogelijkheid om in te loggen.
Reputatie 7
troy65 schreef:

beste Mark, Ik heb een foscam f19818w camera, heb geen andere mogelijkheid om in te loggen.


Heb je de camera zelf ook al een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen met het knopje onderop? En ik neem aan dat je hem met UTP kabel aan kunt sluiten op het modem?
Log daarna in op het modem om te checken of de camera in het lijstje met verbonden apparaten staat, dan kun je nogmaals de quick installation guide (volgens mij is dit de juiste) doornemen.

@Hanske - Dat andere forwards wel meteen werken doet mij vermoeden dat ergens nog verouderde data in een cache staat ofzo. Lukt het ook niet als je de forwards een keer opnieuw instelt?

@Summereh - Goeie tip bovenstaand van hanh, hiermee hebben we vreemde problemen gezien in het verleden. Is dat de oorzaak?
Hanske schreef:

Beste,

5 april in de nacht is er bij ons aan het netwerk gewerkt en nu werkt port forward niet meer.
Ik heb altijd poort 80, 443, 3389 kunnen benaderen vanaf internet en nu niet meer





Beste,

Mijn probleem is inmiddels opgelost, achteraf gezien bleek het een server te zijn die is vast gelopen denk ik, of misschien blijven hanen in een update, toen ik probeerde in te loggen heeft het wel enkele minuten geduurd voordat ik erop kon en toen begon port forwarding ook weer te werken, het was wel erg toevallig dat dit precies samenging met de netwerk werkzaamheden in de nacht

de poorten die wel werkte waren doorgelinkt naar een ander IP in het netwerk, ik had in het begin echt even het gevoeld dat de poorten gefilterd werden uit veiligheid na de omschakeling in de nacht
Vandaar dat ik op het verkeerde spoor aan het zoeken was, de server had ook nog nooit voor problemen gezorgd

Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken

@hanh, als ik alle reacties lees zat jij in de richting met server probleem, het is trouwens een virtuele host

Gr Hans
Beste,

Ik heb vandaag mijn ConnectBox moeten herstarten en nu staat de 'Port forwarding' optie er niet meer tussen bij 'Security' onder 'Advanced Settings'. Ik kan daar alleen nog op 'Firewall', 'MAC Filtering' en 'IP en Poort filtering' klikken.

Moet ik de optie om te kunnen port forwarden ergens aanvinken misschien?

Zie het plaatje hieronder:
Reputatie 7
Badge +19
Krulvis schreef:

Beste,

Ik heb vandaag mijn ConnectBox moeten herstarten en nu staat de 'Port forwarding' optie er niet meer tussen bij 'Security' onder 'Advanced Settings'. Ik kan daar alleen nog op 'Firewall', 'MAC Filtering' en 'IP en Poort filtering' klikken.


Pag 1 enz. enz. van dit topic.

3) Waar moet je nog meer op letten?

  • Wanneer IPv6 is ingeschakeld is er een kans dat het niet meer mogelijk is om portforwards in te stellen. Via deze link controleer je of IPv6 is ingeschakeld. Is dit het geval en wijkt de interface af van deze instructies? Neem dan contact op met de Klantenservice of Webcare om IPv6 te laten uitschakelen.
Steefb schreef:

Beste, Ik heb vandaag mijn ConnectBox moeten herstarten en nu staat de 'Port forwarding' optie er niet meer tussen bij 'Security' onder 'Advanced Settings'. Ik kan daar alleen nog op 'Firewall', 'MAC Filtering' en 'IP en Poort filtering' klikken.

  • Pag 1 enz. enz. van dit topic. 3) Waar moet je nog meer op letten?Wanneer IPv6 is ingeschakeld is er een kans dat het niet meer mogelijk is om portforwards in te stellen. Via deze link controleer je of IPv6 is ingeschakeld. Is dit het geval en wijkt de interface af van deze instructies? Neem dan contact op met de Klantenservice of Webcare om IPv6 te laten uitschakelen.



Das nondeju een snelle reactie 🙂
Reputatie 7
Hi @Krulvis, ik lees dat je hierover ook al contact hebt gehad met onze Klantenservice, maar zij konden je niet helpen... Blijkbaar staat er een zakelijk abonnement op jouw adres waar wij (de particuliere/ZZP Klantenservice) geen rechten voor hebben, wat voor abonnement het precies is kan ik dan ook niet zien in onze systemen. Heb je ook al contact gezocht met Ziggo Zakelijk?
@Hanske
Mooi zo. Ik zag je reaktie nu pas, omdat ik nooit een Email ontving dat je reaktie er was. Daar was iets mee, maar dat werkt nu wel weer goed.

, als ik alle reacties lees zat jij in de richting met server probleem, het is trouwens een virtuele host


Ja, wat ben ik goed, he? Lulkoek, maak missers genoeg. Dank voor het compliment & succes verder.
Han

Reageer