Alles over port forwarding bij Ziggo

• 8 februari 2017
  • 310 Reacties
  • 171671x Bekeken

Toon eerste bericht

310 Reacties

@Mark Ziggo
Ha Mark. Goede vakantie gehad? Mooi.
Contact met @AbLi
Is voortgezet in:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/port-forwarding-op-connectbox-35459
Een oplossing is er nog niet. De ConnectBox (Firmware) is m.i wat verdacht, maar daar is nog geen bewijs voor. Probleem met Profile?
TS heeft Dual Stack draaien. Dan moet Port Forwarding prima kunnen, zag ik in de schaarseTopics hierover. Kijk maar eens in dat Topic. Je hulp zal zeer worden gewaardeerd.
Goed 2019.
Han
Reputatie 7
Contact met @AbLi
Is voortgezet in: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/port-forwarding-op-connectbox-35459
Ah ik zie het, daar moet ik donderdag even goed voor gaan zitten!
Als ik inlog op mijn Cisco EPC3928 kan ik alleen de status zien. Ik wil graag zien welke poorten er open staan, dat lukt niet. Ik heb de bovenstaande instructies gevolgd maar kom niet verder, is er iets gewijzigd waardoor ik geen aanpassingen kan maken in mijn modem?
@wouter.willems1
Dan lijkt de Cisco aardig overstuur.
helpt 30 sec van de spanning afhalen?
Anders factory reset (Save eerst je instellingen voor Restore, maar dat zal ook wel niet kunnen nu).
Als dat allemaal niks oplevert dan:
www.ziggo.nl/chat
en probleem voorleggen; ze zijn 24/7 bereikbaar.
Gr Han
Reputatie 7
Als ik inlog op mijn Cisco EPC3928 kan ik alleen de status zien. Ik wil graag zien welke poorten er open staan, dat lukt niet. Ik heb de bovenstaande instructies gevolgd maar kom niet verder, is er iets gewijzigd waardoor ik geen aanpassingen kan maken in mijn modem?
Hoi Wouter, welkom op onze Community! Je modem staat in bridge-mode, er wordt dus geen poortforwarding op toegepast want de router is uitgeschakeld. Op je eigen router kun je dit wel instellen (of je kunt contact opnemen met ons om het modem in router-mode te zetten).
@wouter.willems1
Je hebt me voor het lapje gehouden. Geeft niks.
Had meteen zelf moeten vragen: staat ie soms in Bridge?

Gr Han
Ik heb altijd een beveiligings- camera gehad en altijd kon ik de bestanden via internet keurig uitlezen ik heb een maand geleden een nieuwe modem gehad en daarna kon ik hem op afstand niet meer uitlezen wel binnen mijn eigen netwerk via de browser alleen buiten het netwerk werkt het niet meer alle instelling zijn ingesteld (doet dit automatisch via upn ik vind het wel vreemd want de poorten staan allemaal goed volgens ziggo moet het toch een instelling ijn
ik heb de prot forwarding ingesteld zoals moet alles nagekeken camera opnieuw geinstalleerd upn staat ingesteld bij prot forwaarding staat alles goed intern doet hij het prima alleen buiten het netwerk werkt hij niet wel via mijn tablet met eigen programma software android Camline pro
Heeft altijd goed gewerkt totdat ik een nieuwe modem kreeg alles hetzelfde ingesteld. Ziggo zegt je noet bij de LEVERANCIER ZEGT JE MOET BIJ zIGGO ZIJN
Reputatie 1
Badge
Klopt , dit is ook geen Ziggo issue.
De fabrikant hoort je te helpen met het correct openzetten van poorten in je modem.
Kijk anders even de handleiding voor je modem na op www.portforward.com .
Bij een ander modem zit het vaak in de details en kan het dus zijn dat je nog een vinkje moet zetten.
Bij de nieuwe connectbox dient die in IPv4 te staan anders werkt portforward namelijk niet.
Reputatie 7
Hoi @rob kempers,

Ik heb je topic even verplaatst naar het algemene port forwarding topic. Heb je hier al eens een kijkje genomen? Mocht je na het doorspitten van dit topic nog ergens vastlopen, laat het dan gerust weten!
@rob kempers
Ha Rob,
Je hebt UPnP aan staan & dat zou moeten werken.
Een vraag: heb je in je ConnectBox on het Menu Beveiliging Port Forwarding in het lijstje staan?
Als dat er niet staat, dan is de UPnP die je aan zette, een andere dan je denkt.
Gr Han
Ik heb dit probleem niet via de ziggo-medewerkers kunnen oplossen, dus ik probeer het hier even: bij mijn connectbox is de optie 'port forwarden' wel aanwezig, maar is de knop waarmee je een nieuwe regel zou moeten kunnen maken grijs en werkt niet.

Ik heb geen IPv6 en een fabrieksreset leek even te werken, maar na het terugzetten van een backup keerde het probleem weer terug. Het lijkt er dus op dat een instelling ervoor zorgt dat port forwarden uit wordt gezet. UPnP staat aan (dat moet nu wel), maar daarmee krijg ik niet alle poorten open die ik wil openen. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
@Birol
Dat hoort niet zo te zijn. Zijn er heel veel Forward Rules die je zelf niet instelde tgv UPnP?
Gooi er dan maar eens een paar weg. Dan is weer ruimte.

Als ook Factory Reset niet helpt, dan is dit een lastig probleem.

Laat ff weten wat je bevindingen zijn.
Dan kunnen we het hebben over een oplossing.
Foutje in het Ziggo profiel, van je ConnectBox?
Rare ConnectBox?
Van die dingen.

Han
Badge +11
Jullie kennen mijn mening, UPnP zou ik niet aanraden. Weet welke poorten je openzet, en waar je mee bezig bent.
@efok
Voor Gamers die van niks weten over Port Fowards is UPnP een geschenk uit de hemel. Zitten anders maar te kloten met ik weet niet hoeveel Ports (welke heb je nodig?) of zelfs DMZ-host.
Ik ben niet zo tegen UPnP, wel tegen slechte UPnP implementaties zonder regelmatige Updates, als er weer een gaatje gevonden is.
Nou dan weet je het wel met die Ziggo kastjes.

En dan nog het probleem met bv 2x PS4 in je huis.
Port Forwards gaan je niet helpen, want die moeten naar 2 veschillende Ips.
Met UPnP zou het kunnen lukken als er dynamisch verschillende Ports kunnen worden gereserveerd voor de twee PS4's die dan aan de Server worden doorgegeven.
Dit is theorie. Hoe het in de praktijk uitwerkt weet ik niet, maar ik geloof dat dit kan werken. Soms. Maar wie ben ik? Game niet, en mijn lieve partner ook niet.

Han
@Birol
Dat hoort niet zo te zijn. Zijn er heel veel Forward Rules die je zelf niet instelde tgv UPnP?

Rare ConnectBox?
Van die dingen.

Han

Thanks, ik heb inderdaad tamelijk veel UPnP regels (NAS, chromecasts, google assistant, de horizon box, etc) en vroeg me al af of er misschien een maximum is. Ik zal er eens een paar wissen en kijken wat er gebeurt. Ik rapporteer terug, natuurlijk.

@Birol

Rare ConnectBox?
Van die dingen.

Han
Thanks, ik heb inderdaad tamelijk veel UPnP regels (NAS, chromecasts, google assistant, de horizon box, etc) en vroeg me al af of er misschien een maximum is. Ik zal er eens een paar wissen en kijken wat er gebeurt. Ik rapporteer terug, natuurlijk.

Ongelooflijk, maar waar: ik verwijderde de bovenste twee UPnP regels, puur at random, en kon vervolgens meteen weer nieuwe regels toepassen! Kennelijk is er een maximum. Als ik er achter kom hoeveel dat is, dan meld ik dat hier. Hoe dan ook: bedankt! Mijn probleem lijkt opgelost!
@Birol Mooi.
Twee dingetjes.
(1) Door apparaten die UPnP Rules toevoegen een vast Ip te geven kan het zijn dat er geen UPnP Rules blijven hangen op basis van een ouder intern Ip. You dig me?

(2) Je schreef:
ik heb inderdaad tamelijk veel UPnP regels (NAS, chromecasts, google assistant, de horizon box, etc)
Dat van die Horizon Box bevalt me niet zo. Eigenlijk is het linke soep die 'zomaar' aan te sluiten op je network.
Het kan wel, maar alleen zo:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/de-mediabox-xl-gebruiken-als-access-point-21251
Alles ok, op dit punt? Dan is het goed.
Gr Han
Badge +11
Kijk dat bedoel ik nou:
Waarom maakt een horizonbox via UPnP port forwardings? Die heeft dat ding toch niet nodig.
En chromecasts...... nog recent overgenomen op grote schaal, omdat ze open stonden naar het web, met dank aan UPnP.
Kijk dat bedoel ik nou:
Waarom maakt een horizonbox via UPnP port forwardings? Die heeft dat ding toch niet nodig.
En chromecasts...... nog recent overgenomen op grote schaal, omdat ze open stonden naar het web, met dank aan UPnP.

Update:
Ik heb alle port forward regels gecheckt en alles wat ik niet (meer) kon identificeren verwijderd. Eén chromecast heeft een regel gemaakt via UpnP (ik heb er meer), maar naar ik begrepen heb lag de 'hack' niet aan upnp, maar aan enkele poorten die je moet sluiten. Die zitten al dicht. Maar de horizon box blijkt ook geen poorten geopend te hebben, itt de xbox en samsung tv's. Ik hou ze in de gaten. Bedankt allemaal voor de goede tips.
@Birol
Je kunt ook simpel UPnP uitzetten (daarna restart Modem/Router voor frisse Forward lijst) en vervolgens bekijken wat er niet meer werkt. Wellicht kun je zonder.
Als je bv Games speelt in een Party, dan zullen er ongetwijfeld daarmee problemen gaan komen, met UPnP uit.
Dit ook om @efok enigszins tegemoet te komen.😉
Badge +11

Dit ook om @efok enigszins tegemoet te komen.😉

Haha, iedereen moet zijn eigen keuze maken hoor, maar over UPnP is al een boel geschreven.
Badge
Sinds kort géén portforwarding.
Gebruik uTorrent 1.6, werkte altijd prima en indicator, DHT, onderzijde altijd groen.
Snelle verbinding.
Sind een week kan ik niet meer downloaden en staat indicator op rood.
Diverse poorten geprobeerd zonder resultaat.
DHT geeft aan een probleem in firewall?
Wie kan mij helpen dit weer mooi lopend te krijgen?
Bij voorbaat mijn dank.
Greyhound
Reputatie 7
Sinds kort géén portforwarding.
Gebruik uTorrent 1.6, werkte altijd prima en indicator, DHT, onderzijde altijd groen.
Snelle verbinding.
Sind een week kan ik niet meer downloaden en staat indicator op rood.
Diverse poorten geprobeerd zonder resultaat.
DHT geeft aan een probleem in firewall?
Wie kan mij helpen dit weer mooi lopend te krijgen?
Bij voorbaat mijn dank.
Greyhound

Hmm, niet toevallig een firewall op je PC die roet in het eten gooit?
Of zet het ip-adres van je PC eens in DMZ (en verwijder alle port-forwards) om te kijken of het dan wel werkt.
Je kunt ook nog de firewall instellingen in je modem controleren, zet daar eens alle vinkjes uit behalve de "firewall beveiliging".
Die laatste kun je als test ook even uitvinken, maar dan is de Firewall niet meer actief en dat is ook weer niet wenselijk.
utorrent kan goed samenwerken met UPnP op een Router. Dan heb je geen Port Forwards nodig, want dat gaat dan vanzelf.
Als die twee elkaar goed begrijpen, tenminste.
Sommige mensen vinden dit gevaarlijk. Ik niet.
Bij mij was dit zo in het verleden met mijn Technicolor 7210. Gebruik het niet meer.
Om welke Modem/Router gaat het hier?
DMZ-host moet toch wel als een laatste redmiddel worden gezien IMHO.
Snap verder niet dat dit ineens gebeurt. Dat wijst erop dat er iets (spontaan) veranderd is. Of ben je zelf met iets bezig geweest?

Zie verder ook:
http://help.utorrent.com/customer/portal/articles/1753715

Reageer