Alles over port forwarding bij Ziggo



Toon eerste bericht

293 Reacties

Heel raar het ontbreken van die knop 'Voeg nieuwe regel toe'.

Wat gebeurt er na een Power Cycle (spanning eraf; 30 sec wachten; spanning er weer op) of na een factory reset?

Als dit niet helpt.
Wat voor Firmware heb je op de ConnectBox?
Is het een ConnectBox van Arris of van Compal (zie sticker op het kastje)?

Omdat je kunt Port Fowarden heb je ofwel IPv4 firmware ofwel IPv4-IPv6 Dual Stack. Je schrijft: het is IPv4. Check nog ff voor de zekerheid.

Bekijk dit via Hulpmiddelen>Netwerk Status of mbv de Status Page via Beheer>Informatie.
Zie voorbeeldplaatje Status Page voor Dual Stack.
Is er ook een IPv6 address, dan is het Dual Stack, anders is het inderdaad IPv4 Firmware.

Gr Han
Hallo, ik heb een Arris TG2492LG-ZG is daar ook een instructie voor?
Reputatie 7
Badge +31
@JoostGeffen https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/port-forwarding-op-de-connectbox-16114
Waar vind ik de "te forwarden port" nummers..? En dat voor de Cisco EPC 3925)

Heb op die link geklikt voor het apparaat, maar ik kom er niet echt wijs uit als het gaat om de external start port (kan hier maar 5 cijfers invullen) en de andere porten?? Welke nummers moet ik hiervoor invullen? Bijgevoegd de ip en MAC van de ps4 die ik graag wil gebruiken omdat ik GEEN NAT type krijg. (Ook niet type 2 of 3 zelfs) HELP!!

Reputatie 7
Badge +18
GerritOlijve schreef:

Waar vind ik de "te forwarden port" nummers..? En dat voor de Cisco EPC 3925)

Heb op die link geklikt voor het apparaat, maar ik kom er niet echt wijs uit als het gaat om de external start port (kan hier maar 5 cijfers invullen) en de andere porten?? Welke nummers moet ik hiervoor invullen? Bijgevoegd de ip en MAC van de ps4 die ik graag wil gebruiken omdat ik GEEN NAT type krijg. (Ook niet type 2 of 3 zelfs) HELP!!



Zet upnp eens aan, dan zoekt ie het zelf uit als het goed is.
Steefb schreef:


GerritOlijve schreef:

Waar vind ik de "te forwarden port" nummers..? En dat voor de Cisco EPC 3925)

Heb op die link geklikt voor het apparaat, maar ik kom er niet echt wijs uit als het gaat om de external start port (kan hier maar 5 cijfers invullen) en de andere porten?? Welke nummers moet ik hiervoor invullen? Bijgevoegd de ip en MAC van de ps4 die ik graag wil gebruiken omdat ik GEEN NAT type krijg. (Ook niet type 2 of 3 zelfs) HELP!!

Zet upnp eens aan, dan zoekt ie het zelf uit als het goed is.




Heb upnp al aan staan!
Reputatie 7
Badge +31
Alle poort forwards verwijderen en UPnP aan. @GerritOlijve
Dit werkt niet altijd lekker samen.

PS4 uit en modem uit.
Modem volledig opnieuw op laten starten en dan de PS4.

Ik hoop dat dit je helpt.
Reputatie 7
GerritOlijve schreef:

Waar vind ik de "te forwarden port" nummers..? En dat voor de Cisco EPC 3925

Jeetje, er staan inderdaad een paar foutjes in de instructies voor de Cisco EPC3925/3928, heb ik bij dezen aangepast.

Als ik het goed begrijp heb je de PS4 al wel een statisch ip-adres kunnen geven (stap 1-9), maar daarna liep je vast. Welke poorten je 'moet' forwarden hangt af van het apparaat, in jouw geval de PS4. Dit kun je vaak vinden op www.portforward.com > voor de PS4 zie stap 4 voor de poortnummers.
Mark Ziggo schreef:


GerritOlijve schreef:

Waar vind ik de "te forwarden port" nummers..? En dat voor de Cisco EPC 3925

Jeetje, er staan inderdaad een paar foutjes in de instructies voor de Cisco EPC3925/3928, heb ik bij dezen aangepast.

Als ik het goed begrijp heb je de PS4 al wel een statisch ip-adres kunnen geven (stap 1-9), maar daarna liep je vast. Welke poorten je 'moet' forwarden hangt af van het apparaat, in jouw geval de PS4. Dit kun je vaak vinden op www.portforward.com > voor de PS4 zie stap 4 voor de poortnummers.




Ik zie de poortnummers staan bij die stappen inderdaad.. maar waar moet ik in hemelsnaam wat in vullen? Van al die getallen word ik niet veel wijzer?

Reputatie 7
GerritOlijve schreef:

maar waar moet ik in hemelsnaam wat in vullen? Van al die getallen word ik niet veel wijzer?

Exact zoals mijn collega Jesse heeft omschreven in het Cisco EPC3925 topic, vanaf stap 12.

Ik doe er ééntje voor (van links naar rechts op jouw screenshot):
External
- Start port: 80
- End port: 80
Internal
- IP Address: 192.168.178.14 (dit IP adres heb je toegekend aan je PS4 volgens je eerdere reactie)
- IP Type: IPv4
- Start port: 80
- End port: 80
- Protocol: TCP
- Enable: vinkje


Dit herhaal je voor alle poorten die gespecificeerd staan voor de PS4 (deze pagina, stap 4). Als er een reeks poorten open gezet moet worden, bijvoorbeeld TCP: 3478-3480, zet je de start ports op het laagste nummer en de end ports op het hoogste nummer.
Ik heb problemen met het open zetten van mijn poorten. Ik heb dit al vaker gedaan en ik weet hoe dit werkt. Verder heb ik dit al eerder gedaan zonder problemen, maar als ik nu mijn poorten openzet, dan blijken ze uiteindelijk niet open te staan. Dit ligt ook niet aan de firewall, want deze heb ik ook al eens uitgezet. Ik vroeg me af of ziggo dit blokeerd. Verder ken ik nog iemand die in dezelfde wijk woont als ik die precies hetzelfde probleem heeft.
Wat heb je voor Ziggo Modem/Router?
Staat die in Bridge & heb je een eigen Router?
Of: Etc.
Er zijn wat details nodig over je network setup, anders tasten we in het duister.

Maak een Screenshot van je Forwards en laat die hier zien.
Dan kijken we er samen naar.

Gr Han
Reputatie 7
@JPeG, welkom op de Community. Ik heb je topic even naar dit algemene topic over port forwarding verplaatst om het overzichtelijk te houden 👍🏼
Hi Jesse,

Ik kan mijn NAS buiten mijn eigen netwerk niet benaderen. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? Optie portforwarding is (gek genoeg) niet mogelijk in mijn instellingen.

Hoor graag!
@jochem d
Je hebt waarschijnlijk een ConnectBox.
Als bij Geavanceerde instellingen>Beveiliging
geen 'Port Forwarding' staat, heb je IPv6 DS-Lite Firmware.

Oplossing: vraag IPv4 firmware aan
www.ziggo.nl/chat
24/7 open en snellere response dan de telefonische helpdesk.
Gr Han
Port forwarding in mn Horizon box lukt niet, krijg de melding "instellingen niet opgeslagen". IPv6 niet ingesteld, IPv4 wel goed ingesteld volgens Ziggo chat-medewerkster.
Heb de box inmiddels teruggebracht naar fabrieksinstellingen maar krijg dezelfde melding. Heb inmiddels geprobeerd met Google Chrome en Internet Explorer, beiden dezelfde melding. Is in het verleden wel gelukt
Wellicht doe ik iets niet goed.....weet iemand een oplossing?
alvast dank voor meedenken, Willem WM
Reputatie 7
@Willem wm, ik heb je bericht naar het algemene port forwarding topic verplaatst. Hier is alle kennis gebundeld. @hanh, kan jij een helpende hand bieden?
@Willem wm @Michael Ziggo
Ihb. Michael.
Dank voor het vertrouwen.
Een MediaBox XL heb ik niet niet, laat staan nog in gebruik als Modem/Router.
Het bekende schot hagel in dit soort gevallen is: neem een aparte Modem/Router i.e. een ConnectBox voor de Internetverbinding & de Mediabox Xl verder gebruiken als Settop Box voor TV kijken etc.
Gaan we nog niet doen.
Willem!
Laat maar eens een plaatje zien van wat je invult voordat de foutmelding komt die je krijgt als je zo'n Forward probeert in te stellen op de MediaBox XL.
Misschien zien we samen iets raars.
Kan dat in dat andere Topic waar Michael het over heeft met een @hanh ? Anders maar hier.
Han
Ach ik zie het al: we zijn al in dat andere Topic beland. Gewoon hier reageren, dus.
Hoi, zoals velen loop ook ik ineens tegen een onverwachte tegenvaller aan. Mijn nieuwe witte Connectbox blijkt geen portforwarding te ondersteunen. Mijn oude (kapotte) Cisco deed dat wel en het is vreemd dat diens - door Ziggo aangedragen - vervanger deze belangrijke functie niet ondersteunt. NAS en IPcamera zijn bijvoorbeeld onbereikbaar vanaf de WAN kant, ondanks dat de poorten wel geforward zijn (die mogelijkheid is dus zichtbaar in het instellingenmenu. Net als IPv4 en IPv6 trouwens) en ondanks dat ze beide een vast IP adres hebben

Volgens de helpdesk ondersteunt Ziggo in het geheel geen portforwarding maar uit vele reacties op verschillende topics hierover op de community komt een ander beeld naar voren.

Wie kan mij verder helpen? Alvast bedankt.
Reputatie 7
Hoi @AbLi, onze Klantenservice ondersteunt port forwarding inderdaad niet. Onze medewerkers krijgen hier geen training voor.
Het kan zijn dat je net een medewerker spreekt die er persoonlijk wel veel ervaring mee heeft en die zal je er wellicht wel bij kunnen helpen, maar dat wordt niet van hem/haar verwacht.
Maar ondanks dat de Klantenservice dit niet ondersteunt moet het natuurlijk wel gewoon werken.

De Community kan je wel helpen hierbij. Er zijn hier veel mede-klanten die wel heel veel van port forwarding weten en wij moderators doen ook ons best om te helpen waar onze kennis dat toelaat.
Nu heb ik naar aanleiding van een ander topic toevallig net de werking van port forwarding op onze Connectboxen getest en heb daar geen problemen in kunnen ontdekken.

Waar loop jij precies vast? Ik raad je iig aan om dit tooltje te gebruiken om de poort status te testen.
@Mark Ziggo
Ha Mark. Goede vakantie gehad? Mooi.
Contact met @AbLi
Is voortgezet in:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/port-forwarding-op-connectbox-35459
Een oplossing is er nog niet. De ConnectBox (Firmware) is m.i wat verdacht, maar daar is nog geen bewijs voor. Probleem met Profile?
TS heeft Dual Stack draaien. Dan moet Port Forwarding prima kunnen, zag ik in de schaarseTopics hierover. Kijk maar eens in dat Topic. Je hulp zal zeer worden gewaardeerd.
Goed 2019.
Han
Reputatie 7
Ah ik zie het, daar moet ik donderdag even goed voor gaan zitten!
Als ik inlog op mijn Cisco EPC3928 kan ik alleen de status zien. Ik wil graag zien welke poorten er open staan, dat lukt niet. Ik heb de bovenstaande instructies gevolgd maar kom niet verder, is er iets gewijzigd waardoor ik geen aanpassingen kan maken in mijn modem?
@wouter.willems1
Dan lijkt de Cisco aardig overstuur.
helpt 30 sec van de spanning afhalen?
Anders factory reset (Save eerst je instellingen voor Restore, maar dat zal ook wel niet kunnen nu).
Als dat allemaal niks oplevert dan:
www.ziggo.nl/chat
en probleem voorleggen; ze zijn 24/7 bereikbaar.
Gr Han

Reageer