Wij hebben sindskort wifi van Ziggo. Onze situatie:
De router, met UTP aangesloten naar de Wifi Booster en via Coaxkabel naar de Mediabox XL. Op zowel de router als op de Wifibooster heb ik een APART 2,4 en 5 ghz kanaal.
Tv kijken met Mediabox gaat prima overigens.
Maar met de Wifi via de Booster heb ik de grootste problemen (de 2,4 Ghz). De verbinding is steeds prima (3/4 streepjes op de iPhone bijv.), maar om de 10 min. valt het internet gewoon weg, kan zelfs niet meer Whatsappen dan. 1 min later doet die het weer. En zo gaat dit de hele dag door.
Wat heb ik nu allemaal al gedaan:
- Gekeken welke wifi kanalen er in de buurt veel worden gebruikt en deze vermijd ik uiteraard. Al meerdere keren gewisseld, met beide apparaten en beide ghz-kanalen
- Ook al vaker de kanalen op auto gezet. Helpt helaas niet.
- "Gespeeld" met de bandbreedte van alle vier de kanalen (2 routers en 2 ghz-kanalen) en ook dit zonder effect.
- Heb 3 kanalen eens uitgezet, waardoor er nog maar 1 overbleef om evt. storingen te voorkomen, maar ook dit had geen effect.
- Vaker gereset.
- Vaker gereboot. Na een reboot en/of reset werkt het vaak een aantal dagen goed, om vervolgens uit het niets weer vervelend te gaan doen. (heel vreemd!?)
- Contact gehad met Ziggo en aan de verbinding ligt het niet zeggen ze.
Alvast heel erg bedankt