Via een app connect je naar een Access Point (AP) en vervolgens kies je je thuisnetwerk.
Alleen kan ik geen connectie maken met het netwerk. Ik verwacht dat de firewall de connectie tegenhoudt, alleen kan ik deze niet uitschakelen.
Zit er een WAP (Wireless Access Point) in het alarmsysteem waar je met de Phone eerst contact mee moet maken? Bij de installatie van sommige beveiligingscamera's gaat dat zo.
Zolang je binnen je eigen netwerk bezig bent, speelt de Firewall op de Modem/Router geen rol. Hoe kom je erbij dat die uit zou moeten worden gezet? Een Firewall zit tussen je netwerk en de boze Internetbuitenwereld in om ongewenste toegang van buitenaf tegen te houden.
Als ik de link van koffiekopje volg en nog wat verder kijk, dan moet je Phone een gebruikelijke Wifi Connectie hebben met een normaal WAP in je netwerk. Na het starten van de App moet het alarmsysteem te vinden zijn & kun je de gegevens van je WAP invullen. Lukt dit al niet?
https://support.somfyprotect.com/hc/nl/articles/211340169
Of is deze info niet van toepassing op de Somfy spulletjes die je hebt?
Geef dan wat meer details over waar het om gaat. Modelnaam, Typenrs enzo.
Liefst ook een link naar het manual + een aanduiding waar het mis gaat bij de installatie.
Heb je naast het WAP van de ConnectBox misschien nog een ander extra WAP in je huis? Zo'n Ziggo Wifi Booster bv. https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster
Zijn de namen van SSIDs voor 2.4 en 5 Ghz soms gelijk? Maak ze dan allemaal verschillend.
Het alarmsysteem kan alleen een 2.4 Ghz verbinding maken en raakt bij gelijke namen misschien in verwarring. Dat zie je wel meer bij andere draadloos aan te sluiten apparaten.
Gr Han