Riannekroeze

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

aansluiten na verhuizing

Dit is het enige kastje in metselaar. (Niet mijn foto... de kabels zijn 2 telefoonkabel. Hier kan ik toch mijn ziggo xl niet op aansluiten?? ? kan iemand me helpen hoe ik hier aan kan sluiten?
14 Reacties 14
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Nee, dit lijkt me geen Ziggo kastje, Ziggo komt vrijwel altijd met een groene vrij dikke kabel je meterkast binnen, soms in de huiskamer.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/internet/stap-voor-stap/#nieuw-installatiepakket

Hoe herken ik mijn hoofdaansluiting?

De hoofdaansluiting herken je zo:

  • Een witte wandcontactdoos met 1 of 2 aansluitingen.
  • Een groene kabel die de wandcontactdoos in gaat. Deze is alleen niet altijd zichtbaar.
  • Zit in de meterkast of in de kamer.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/

Krijg je nieuwe apparatuur van ons, ga je verhuizen of word je onze klant? Dan zorgen we dat internet, tv en bellen moeiteloos opstart. We noemen dat de Ziggo Installatiegarantie.
Deze garantie geldt tot 8 weken na ontvangst van je pakket of verhuizing.
Riannekroeze
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan wil ik graag een monteur hier hebben. Kan dat ook via deze communitie geregeld worden?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Riannekroeze wrote:
Dan wil ik graag een monteur hier hebben. Kan dat ook via deze communitie geregeld worden?



ja, dat kan.

Ik zal hierbij Lycke Ziggo vragen z.s.m. contact met je op te nemen.

maar uiteraard kun je ook zelf contact opnemen met de helpdesk:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes
Heb je geen andere aansluiting te herkennen aan een groene dikke kabel die in de Meterkast zit. Daar kan je de Media Box op aansluiten met Coax.
Als je een monteur wilt voor de installatie is wel handig dat je alle spullen van Ziggo al in huis hebt zoals: Modem - Media Box - Kabels - Stekker/Splitter - dan kan een monteur dit zo installeren.

Als je op de Link van Steefb kan je even rustig doorlezen wat er allemaal kan en je kan dan ook een afspraak maken.

Maak een afspraak

Bel tussen 8.00 tot 22.00 uur de klantenservice om een afspraak te maken:

  • 1200 vanaf je vaste Ziggo telefoonaansluiting (gratis)
  • 0900 – 1884 (normaal tarief)
Je kunt zelf kiezen wanneer de monteur komt: tussen 8.00 en 13.00 uur of tussen 12.00 en 18.00 uur.
DrGonzo

Level 6
  • 238Posts
  • 12Oplossingen
  • 44Likes
Of nog makkelijker, gewoon direct zelf regelen!

https://www.ziggo.nl/afspraakmaken
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Riannekroeze . Welkom! Heb je inmiddels een afspraak ingepland? 🙂
Riannekroeze
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, volgens helpdesk was er wel ergens signaal. Dus er zou een kabel moeten zijn. Helaas echt nergens te vinden en kan er niet eerder dan maandag iemand komen ?
flink balen, heb al regelmatig aangesloten en dat is een eitje, maar ja... moet de aansluiting er wel zitten ??
dat wordt dus helaas niet relaxt het weekend genieten na t klussen en verhuizen van deze week.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes
Riannekroeze

Als je Ziggo Go kan bekijken, kan je in ieder geval op een Tablet TV kijken, kost wel data omdat je geen internet hebt, misschien even vragen of je voor het weekend op de Wifi van de buren mag, als deze Ziggo Wifi spot open hebt staan, kan je er zekers gebruik van maken.

Hoop dat je er iets aan hebt.
Riannekroeze
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je! Das een goede tip. Heb 160 gig data via telefoon dus kan hotspot maken ??

nu maar hopen dat maandag de monteur m wel kan vinden. Oude eigenaar zegt dat ie misschien achter keukenblok zit. Dat maakt t lekker handig want als dat zo is kom je dr nooit meer bij
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Riannekroeze wrote:
Ja, volgens helpdesk was er wel ergens signaal. Dus er zou een kabel moeten zijn. Helaas echt nergens te vinden en kan er niet eerder dan maandag iemand komen ?
flink balen, heb al regelmatig aangesloten en dat is een eitje, maar ja... moet de aansluiting er wel zitten ??
dat wordt dus helaas niet relaxt het weekend genieten na t klussen en verhuizen van deze week.

Dave toch, Rianne huilt en jij vindt dat leuk? :thinking:

O, o ,o waar moet dit naartoe.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
"Als je een monteur wilt voor de installatie is wel handig dat je alle spullen van Ziggo al in huis hebt zoals: Modem - Media Box - Kabels - Stekker/Splitter - dan kan een monteur dit zo installeren."

De dingen die je uit bovenstaand lijstje niet hebt, absoluut niet zelf aanschaffen of bestellen of kopen, een monteur heeft die allemaal in de auto liggen en gratis, want je hebt installatiegarantie.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes
Willem-A wrote:

Riannekroeze wrote:
Ja, volgens helpdesk was er wel ergens signaal. Dus er zou een kabel moeten zijn. Helaas echt nergens te vinden en kan er niet eerder dan maandag iemand komen ?
flink balen, heb al regelmatig aangesloten en dat is een eitje, maar ja... moet de aansluiting er wel zitten ??
dat wordt dus helaas niet relaxt het weekend genieten na t klussen en verhuizen van deze week.
Dave toch, Rianne huilt en jij vindt dat leuk? :thinking:


O, o ,o waar moet dit naartoe.

Al reeds aangepast, dacht dat ik hem al weggehaald had maar bleek niet het geval.

En waar het heen gaat, dat weet ik, maar doe ik geen uitspraak over.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Was een post met een :wink:hoor Dave- :relaxed:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hoe is dit afgelopen, Riannekroeze ? 🙂

Uitgelicht topic