jordy.brouwer

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi verbinding valt weg op de Samsung Galaxy Tab 2

Sinds juli hebben we een Connect Box (Hiervoor jarenlang zonder probleem ook Ziggo gehad). Aangezien dit allerlei mooie mogelijkheden gaf, had ik 'm zo ingesteld, zodat we 5G verbinding hadden en alle apparaten (7) een eigen ip-adres. Nu is het zo dat het 5G netwerk sinds een week niet op alle apparaten stabiel werkte en vaak wegviel. Daarnaast gaf de tab sinds afgelopen weekend storingen waarbij de verbinding (2,5Ghz) constant weg viel.
Nu heb ik het volgende gedaan:
- de box 20sec uitgezet zonder resultaat
- de tab op fabrieksinstellingen teruggezet zonder resultaat
- de connect box op fabrieksinstellingen teruggezet en de basisinstellingen behouden. Dit had wel resultaat, maar ga na een dag weer storingen op de tab

Verder nog niet alle apparaten getest, maar vooral op de tab is het direct zichtbaar.

Heeft er iemand ideeën? Ziggo stond me via de chatfunctie goed bij, maar kon me helaas op dit punt nog niet verder helpen en stelde voor om dit issue in de community te beschrijven.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DeGebruiker

Level 1
  • 157Posts
  • 10Oplossingen
  • 37Likes
Ik heb ook een Tab S2 en moet zeggen dat ik op het moment geen problemen ervaar (niet dat jij er veel mee kan). De momenten dat het niet lekker liep was toen ik 2 maanden geleden de connectbox in gebruik nam die op dat moment alleen IPv6 deed.

De S2 kreeg het voor elkaar om wel een IP-adres te krijgen om vervolgens random netwerkfouten te geven. Verbinding weg was een leuke, de verbinding was er wel alleen ging er geen dataverkeer over. DNS-fouten kwamen ook voor. Dit is een probleem wat bij Android wel vaker voorkomt. Wat ik mij nu afvraag is of jij op IPv6 zit want wat je beschrijft lijkt erop (ook alleen maar omdat ik het herken hoor). 🙂

Wat je kunt doen is naar de volgende website gaan:
http://ipv6-test.com/

Daar kun je zien wat voor soort IP-adres je hebt.

Als je wel een IPv4-adres hebt dan is het misschien goed om wat anders te doen. Je gaf aan dat sinds een week WiFi niet stabiel is op alle apparaten. Installeer eens WiFi-analyzer vanuit de playstore op een android-apparaat die wel goed in het netwerk zit.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=nl

Je kan daar namelijk kijken naar de bezetting van het aantal WiFi-punten per kanaal en soms zit er zoveel op één kanaal dat het ook niet lekker werkt. Aan de hand van wat je ziet per kanaal maakt het wat makkelijker om een kanaal te kiezen die het minst bezet is. Let wel, de meting is of 5G of 2.4G, houdt daar rekening mee als je het kanaal wijzigt in het modem dat je dan de juiste pakt.

Hier nog een website met wat meer info over WiFi-Analyzer

https://www.howtogeek.com/105174/analyze-optimize-your-wireless-network-with-wi-fi-analyzer-for-android/

Hoop dat je hier iets aan hebt. 🙂

Bekijk in context

3 Reacties 3
jordy.brouwer
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog noemenswaardig is dat de Tab wel werkt op de hotspot van mijn iphone en op een ander ziggo netwerk van de familie (met dezelfde connect box)
DeGebruiker

Level 1
  • 157Posts
  • 10Oplossingen
  • 37Likes
Ik heb ook een Tab S2 en moet zeggen dat ik op het moment geen problemen ervaar (niet dat jij er veel mee kan). De momenten dat het niet lekker liep was toen ik 2 maanden geleden de connectbox in gebruik nam die op dat moment alleen IPv6 deed.

De S2 kreeg het voor elkaar om wel een IP-adres te krijgen om vervolgens random netwerkfouten te geven. Verbinding weg was een leuke, de verbinding was er wel alleen ging er geen dataverkeer over. DNS-fouten kwamen ook voor. Dit is een probleem wat bij Android wel vaker voorkomt. Wat ik mij nu afvraag is of jij op IPv6 zit want wat je beschrijft lijkt erop (ook alleen maar omdat ik het herken hoor). 🙂

Wat je kunt doen is naar de volgende website gaan:
http://ipv6-test.com/

Daar kun je zien wat voor soort IP-adres je hebt.

Als je wel een IPv4-adres hebt dan is het misschien goed om wat anders te doen. Je gaf aan dat sinds een week WiFi niet stabiel is op alle apparaten. Installeer eens WiFi-analyzer vanuit de playstore op een android-apparaat die wel goed in het netwerk zit.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=nl

Je kan daar namelijk kijken naar de bezetting van het aantal WiFi-punten per kanaal en soms zit er zoveel op één kanaal dat het ook niet lekker werkt. Aan de hand van wat je ziet per kanaal maakt het wat makkelijker om een kanaal te kiezen die het minst bezet is. Let wel, de meting is of 5G of 2.4G, houdt daar rekening mee als je het kanaal wijzigt in het modem dat je dan de juiste pakt.

Hier nog een website met wat meer info over WiFi-Analyzer

https://www.howtogeek.com/105174/analyze-optimize-your-wireless-network-with-wi-fi-analyzer-for-android/

Hoop dat je hier iets aan hebt. 🙂
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Uitgelicht topic