1
Vraag
2
Reacties
Secret1966

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wanneer verandert het IP-Adres

Hallo.
Ik wil graag weten wanneer mijn IP-Adres gaat veranderen.
Ik wil het graag weten omdat ik een paar keer ben offline gehaald door een DDos attack.
Als ik naar me Gateway ga. Dan Admin>Info dan staat er IPV4 Lease expire 8 Januari 2018.
Betekent dan dat me IP gaat veranderen of niet.
Ik heb al met ziggo gepraat en ze vertelde mij dat ik me modem moet uit laten voor een middag.
Dat had ik gedaan maar het is niet gelukt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Secret1966,
Aangezien je als particuliere klant een dynamisch WAN-IP-adres hebt/krijgt, is het nooit te zeggen wanneer deze wijzigt, deze kan heel lang hetzelfde blijven of kort achter elkaar steeds wijzigen, dat hangt weer af van de DHCP-server, die de WAN-adressen uitdeelt, in de achterliggende systemen van Ziggo.
De leasetijd heeft betrekking op de DHCP-server binnen je eigen modem voor de uitgifte van interne IP-adressen binnen je eigen netwerk en heeft dus niets met het WAN-IP-adres te maken dat je van Ziggo toebedeeld krijgt.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Secret1966,
Aangezien je als particuliere klant een dynamisch WAN-IP-adres hebt/krijgt, is het nooit te zeggen wanneer deze wijzigt, deze kan heel lang hetzelfde blijven of kort achter elkaar steeds wijzigen, dat hangt weer af van de DHCP-server, die de WAN-adressen uitdeelt, in de achterliggende systemen van Ziggo.
De leasetijd heeft betrekking op de DHCP-server binnen je eigen modem voor de uitgifte van interne IP-adressen binnen je eigen netwerk en heeft dus niets met het WAN-IP-adres te maken dat je van Ziggo toebedeeld krijgt.
Secret1966
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
N.N. wrote:
Hallo Secret1966,
Aangezien je als particuliere klant een dynamisch WAN-IP-adres hebt/krijgt, is het nooit te zeggen wanneer deze wijzigt, deze kan heel lang hetzelfde blijven of kort achter elkaar steeds wijzigen, dat hangt weer af van de DHCP-server, die de WAN-adressen uitdeelt, in de achterliggende systemen van Ziggo.
De leasetijd heeft betrekking op de DHCP-server binnen je eigen modem voor de uitgifte van interne IP-adressen binnen je eigen netwerk en heeft dus niets met het WAN-IP-adres te maken dat je van Ziggo toebedeeld krijgt.


Ik heb dit ip volgens mij al een tijdje.
Maar ik hoop dat het snel veranderd wordt!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
IP adressen worden helaas zelden gewijzigd, alleen als er een opnieuw opstarten van DHCP servers van Ziggo plaatsvindt.
Een lease wil alleen zeggen dat je tot die datum een verbinding hebt en hierna is er een automatische vernieuwing van de lease op hetzelfde IP adres.

Hoe heb je de DDos attack kunnen zien?
Heb je hier nog gegevens van?

Oeps N.N. was me een minuut voor met het beste antwoord.:relaxed:
Secret1966
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
IP adressen worden helaas zelden gewijzigd, alleen als er een opnieuw opstarten van DHCP servers van Ziggo plaatsvindt.
Een lease wil alleen zeggen dat je tot die datum een verbinding hebt en hierna is er een automatische vernieuwing van de lease op hetzelfde IP adres.

Hoe heb je de DDos attack kunnen zien?
Heb je hier nog gegevens van?


Mijn vrienden die hebben verteld aan mij dat ik werdt geddosed
Ik zag op mij computer dat ik nog steeds verbonden was met het internet maar geen verbinding kreeg.
En daarna was het gestopt en ging die persoon andere vrienden van mij ddosen.
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Zo, dan ben je wel heel belangrijk, dat je een DDOS-aanval krijgt. 😉
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
https://nl.wikipedia.org/wiki/Distributed_denial-of-service
dijkmane

Level 1
  • 427Posts
  • 31Oplossingen
  • 19Likes
een dDOS is om een site tijdelijk uit de lucht te halen.
met de nadruk op tijdelijk, een dag of zo, hooguit 2.

heb je nu een werkende verbinding of niet ?

nieuw IP adres krijg je doorgaans altijd bij een nieuw modem, maar die ruilen ze niet zomaar om als je verbinding het gewoon doet.
en wat heb je dan uitgevreten dat ze jouw dDOSén ?

ik vind t nogal vaag
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic