Frog

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VPN verbinding naar NAS werkt niet met Connect box

Sinds wij de Connect Box van Ziggo hebben, kan ik niet meer via mijn VPN verbinding inloggen om vanuit huis te kunnen werken.
De Connect Box heeft een IPV4 adres.

De error die ik krijg is:
The L2TP connection attempt failed because the security layer encountered a processing error during initial negotiations with the remote computer.

Wat kan ik doen om de VPN weer werkend te krijgen?
13 Reacties 13
Verwijderd account
Niet van toepassing
Even met de IT-afdeling van je werk contact opnemen en de foutmelding doorgeven.
Frog
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het gaat niet om een vpn verbinding met mijn werk maar met mijn nas (vnp server).
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dat kon ik er niet uit opmaken, maar ik kan je helaas niet verder helpen, niet mijn specialiteit, dan geef ik liever geen antwoord dan een verkeerd antwoord.
Succes.
Frog
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt N.N. ik hoop dat iemand anders hier wel ervaring mee heeft en kan helpen.

Ik heb in de Connect Box de poorten ingesteld bij poort forwarding.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Frog wrote:
Bedankt N.N. ik hoop dat iemand anders hier wel ervaring mee heeft en kan helpen.

Ik heb in de Connect Box de poorten ingesteld bij poort forwarding.

Heb je toevallig wel upnp uitgezet in de ConnectBox anders heb je kans van dubbele dus verkeerde instellingen, het is vaak of upnp aan en niet forwarden of upnp uit en alles handmatig forwarden, dat laatste is ook veiliger.
Heeft jouw NAS misschien nog de IP-waarden van het oude modem?
Dan moet de NAS bekend gemaakt worden met de nieuwe IP-reeks van de Connect Box.
Ik denk gewoon even hardop:)
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Hoi Frog,

Welkom op onze Community! Ben je nog verder gekomen met de tips van N.N.?
Als ik naar deze pagina kijk dan zijn er meerdere oorzaken mogelijk. Met de informatie die we nu hebben is het lastig te zeggen wat er misgaat. Heb je achter de Connectbox nog een router aangesloten? Het gaat er dus om dat je vanaf thuis een NAS wil bereiken die ergens anders staat?
Frog
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste NN en Thijs,

De tips van NN heb ik geprobeerd.

He gaat om een Synology NAS bij mij thuis met daarop een VPN server. Ik wil de VNP server van een andere locatie dan thuis bereiken. De NAS kan ik overigens van thuis uit gewoon bereiken, de vpn server ook als ik het interne IP adres gebruik. Als ik echter van een andere locatie een VPN verbinding probeer te maken gaat het mis.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Met je nieuwe modem heb je wel een nieuw IP-adres gekregen. Heb je dat verwerkt in de settings van de VPN van de NAS en de client waarmee je richting de NAS wil verbinden? Qua het correct instellen van de forwards zie deze post van Jesse.
level4

Level 1
  • 2516Posts
  • 129Oplossingen
  • 153Likes
Nog ter toevoeging, de connectbox heeft een herstart nodig na het instellen van de port-forwards voor IPSEC VPN. Zonder dat, werkt het ook niet.
rvenk

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Frog, heb je het inmiddels al werkend gekregen? Ik heb tegenwoordig ook een connectbox en loop tegen hetzelfde probleem aan.

UDP 500, 1701, en 4500 worden naar de NAS geforward, ik heb UPnP uitgezet. TCP 80 en 21 werken wel als ik deze open zet.

Ik heb de poorten ook geforward naar mijn laptop en een TCPDump gedraaid, de forwards lijken gewoon niet te werken..
Frog
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas, het is mij niet gelukt.
peebee01

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geprobeerd handmatig de poorten op de connectbox open te zetten ipv met UPnP. Het probleem lijkt te zijn dat poort UDP 500 niet geopend kan worden door de connectbox. Ik krijg de foutmelding dat "deze regel al bestaat" maar dat is niet zo. Neem aan dat het modem zelf poort 500 UDP al gebruikt voor iets waardoor je dus geen 2TP/IPSEC VPNs kunt gebruiken.
De overige poorten die nodig zijn voor L2TP/IPSEC zijn wel beschikbaar.

Ik heb mijn NAS ingesteld op OpenVPN, deze heeft alleen UDP poort 1194 nodig en dan werkt het wel
Rene_Hoorn

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het lijkt een wijdversprijd probleem te zijn:
VPN IPSEC werkt niet bij Ziggo.

Uitgelicht topic