RonRolf

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Versterker kapot ?

Goedenavond,

Mijn setup is op dit moment de groene coax-kable --> tratec versterker --> ubee modem

Vandaag rond 18:00 hadden wij opeens een ziggo-storing (dachten wij). Na belcontact met ziggo zijn wij zelf op onderzoek uitgegaan. We hebben het modem direct aangesloten op de hoofdaansluiting. Hieruit konden wij concluderen dat met het inkomende signaal niks mis is, want wij hadden gewoon weer internet.

Daarnaast zijn wij er ook achter gekomen dat als wij de voeding van de versterker af halen, wij wel gewoon TV kunnen kijken via de versterker. Maar uiteraard doet het modem het dan niet met als gevolg dat wij geen internet / telefoon hebben.

Dus conclusie: voeding op de versterker: Storing, niks doet het
Voeding van de versterker: Digitale TV doet het
Modem direct op de hoofdaansluiting: Internet en telefoon doet het, TV uiteraard niet

Mijn vraag:
Is mijn versterker overleden?
En zou ziggo hier iets voor mij kunnen betekenen?

Met vriendelijke groet,

Rolf
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Witteveen

Level 7
  • 194Posts
  • 7Oplossingen
  • 24Likes
Ik denk dat dan de voeding defect is. Het lampje moet gewoon branden. Kun je meten met een voltmeter. Die heeft natuurlijk niet iedereen.
De signaalsterkte kun je denk ik niet zelf meten. Misschien dat de klantenservice de modem kan uitlezen. Kan je meteen een voeding bestellen.
Weet het echter niet zeker.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Witteveen

Level 7
  • 194Posts
  • 7Oplossingen
  • 24Likes
Vreemde storing. Jouw conclusie zou waar kunnen zijn. Maar hoe zit het met de voeding van de versterker?
Als de voeding er aan zit, brand er dan een ledje?
Kun je de spanning meten van de voeding?
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Als de voeding defect is kun je bij ziggo gratis een nieuwe krijgen. Van een Ubee modem past ook. Lampje brand niet? Dan meestal voeding overleden. De voeding kun je ook gratis bij ons (expert) halen als je in de buurt van Emmen woont.
p.s Stekkertje er wel ver genoeg in?

Teun
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Hoe kijk je TV CI+ of de Mediabox XL?
Dit om een signaalsterkte te kunnen zien.

Het zou ook nog kunnen dat door werkzaamheden in je regio de signaalsterkte zodanog is verhoogd en met een versterker de apparatuur overstuurd wordt.

Ik heb mijn versterker moeten vervangen voor een splitter.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Zo Witteveen, Teun en Be rt, jullie zijn #LekkerBezig!

Je hebt al meerdere adviezen gekregen RonRolf, het lijkt er inderdaad op dat de storing te maken heeft met je versterker en dat deze (of de voeding daarvan) defect is.

Een nieuwe voeding kun je van ons altijd gratis krijgen en op de versterker (mits bij ons gekocht/van ons gekregen) zit twee jaar garantie, ook die kunnen we vervangen.

Laat ons weten wat je nodig hebt!
RonRolf
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Witteveen wrote:
Vreemde storing. Jouw conclusie zou waar kunnen zijn. Maar hoe zit het met de voeding van de versterker?
Als de voeding er aan zit, brand er dan een ledje?
Kun je de spanning meten van de voeding?


Het lampje van de voeding brand nog steeds (heel snel knipperen). Dat is wat ik overigens vreemd vind. Het lijkt me inderdaad dan meer naar overbelasting gaan? De spanning kan ik niet meten trouwens.

Teun wrote:

p.s Stekkertje er wel ver genoeg in?

Teun


Jazeker
Be rt wrote:
Hoe kijk je TV CI+ of de Mediabox XL?
Dit om een signaalsterkte te kunnen zien.

Het zou ook nog kunnen dat door werkzaamheden in je regio de signaalsterkte zodanog is verhoogd en met een versterker de apparatuur overstuurd wordt.

Ik heb mijn versterker moeten vervangen voor een splitter.


Ik kijk via een Mediabox XL. Dit is een humax ihdr 5200c. Hoe meet je dan de signaalsterkte ?
Witteveen

Level 7
  • 194Posts
  • 7Oplossingen
  • 24Likes
Ik denk dat dan de voeding defect is. Het lampje moet gewoon branden. Kun je meten met een voltmeter. Die heeft natuurlijk niet iedereen.
De signaalsterkte kun je denk ik niet zelf meten. Misschien dat de klantenservice de modem kan uitlezen. Kan je meteen een voeding bestellen.
Weet het echter niet zeker.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Signaalsterkte in de Mediabox XL:
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Signaalsterkte in je modem zijn de downstream en upstream waarden.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
En bij de Humax: Menu > Instellingen > Systeem > Signaaldetectie

Uitgelicht topic