jack_kerkrade

Level 5
  • 111Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Router krijgt geen dhcp in een keer.

Maandag begonnen in een keer alle verbindingen met internet wat raar te doen. Dus als een it-er ga je kijken. Restart modem (bridge) en restart eigen router. En toen kreeg router geen wan ip meer. Verder testen. Router wan poort aangesloten op eigen netwerkt met dhcp server, en ja hoor router kreeg dhcp. Notebook aangesloten op bridge, kreeg ook dhcp. modem/bridge en router weer aangesloten zoals het hoort, maar nog steeds geen dhcp. Dan maar ziggo bellen. Helaas kreeg ik weer iemand aan de lijn die totaal geen kennis had hoe dhcp en de aanvraag voor dhcp werkt. Ik kon hem (en daarna een haar) niet uitleggen dat het probleem toch echt aan de ziggo kant lag. Dit probleem had ik al eens gehad in een wat verder verleden. Toen werd ik doorverbonden naar iemand van het NOC (zeg maar tweede lijns) en die heeft het opgelost door mijn entry in de dhcp te wissen. Daarna kreeg ik gewoon weer een wap ip toegewezen. Ik gaf dus aan dat het waarschijnlijk ook weer de oplossing zou zijn. Maar zoals tegenwoordig de helpdesk (zakelijk) functioneerd kunnen ze zogezegd niet doorverbinden naar NOC, wel zelf navragen bij het NOC. Maar de ene keer kan het wel (heb je iemand met verstand aan de lijn) de ander keer kan het niet (heb je iemand die geen ict kent aan de lijn). Nu blijkt dat dus ook bij mijn medewerker het een en ander niet meer werkt. Geen vpn opbouw meer tussen de twee locaties, geen servers die daar lopen beschikbaar. Tevens krijg ik nu van mijn eigen klanten (ook ziggo klanten) steeds meer meldingen dat er toch wat niet klopt met hun internet. Zou Ziggo zo vriendelijk willen zijn en gewoon willen toegeven dat er wat fout gegaan is. Kan altijd voorkomen, maar probeer mensen die al jaren in het vak zitten niet voor gek te verkopen. Het is echt jammer dat er niet naar een oplossing wordt gezocht maar dat het altijd aan de klantzijde ligt. Ik heb het voor mij gelukkig opgelost door mijn router een ander mac adres te geven (clone van notebook). Daar kreeg ik dan wel weer een wan ip. Maar het extra werk erbij is not funny. Moest alle dnsentry's weer gaan veranderen om mijn services weer beschikbaar te maken voor klanten, gamers enz. En de vraag is nu : Ziggo zorgt dat er toch wel mensen aan de zakelijke helpdesk zitten die ook op ICT niveau kunnen communiceren. Dank u. Ow ja maak ook een categorie "Internet" of "Netwerk" wel zo handig.
1 Reactie 1
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Fijn dat je het zelf hebt weten op te lossen! Wanneer je na het veranderen van je mac-adres opeens wel een IP adres krijgt is er wel iets aan de hand wat onze aandacht verdiend! Als klant krijg je niet zomaar contact met NOC wanneer je daarom verzoekt. Ik kan niet zien wat er is fout gegaan en of er überhaupt iets bij ons fout is gegaan. Wel is het duidelijk dat wat het ook geweest is, het jou vooral veel kostbare tijd heeft gekost. Sorry, dat is nooit onze bedoeling.

Ik heb het topic verplaatst naar een categorie waar meer techneuten in actief zijn. Je zal snel meer reacties hebben op dit onderwerp.

Uitgelicht topic