Aboe Mbarak

Level 1
  • 61Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Regelmatig haperende wifi. Modem reset lost het tijdelijk op.

Wifi altijd problem voor ziggo, ik heb sinda 3 dagen de wifi niet goed moet ik alweer opnieuwe uitzetten en aanzetten doet het wel weer, gebeld krijgt ik advies om terug naar fabrieksinstellingen dat is makkelijk gezegd betwijfel ik aan want dat is geen oplossing, had ik toen ook zo maar geen resultaat , tot alweer vanzelf stabiel dus liggen bij ziggo netwerk wat aan de hand altijd.


Aboe Mbarak
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Aboe Mbarak Toch helpt het vastzetten van en Wifikanaal bij heel veel mensen.
Je kunt met Wifi Analyzer zien op welk kanaal je buren zitten en op welk kanaal jij zit.

Als je op hetzelfde kanaal zit kan dit fout gaan en je modem switcht regelmatig naar het beste kanaal, maar als het andere modem dit ook doet, dan heb je problemen met de verbinding.

Hier is het heel druk met Wifi, ik heb de Wifi kanalen vast staan en de andere modems, in de directe omgeving die op automatisch staan, komen niet meer op dat kanaal en is mijn Wifi nu constant zonder haperingen.

Als je het een keer probeert, weet je zeker of dit een oplossing is of niet.
Succes gewenst in ieder geval.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Aboe Mbarak,
welk merk en type modem heb je?
Aboe Mbarak
Topicstarter
Level 1
  • 61Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Connectbox N.N ,, helpdesk geef advies om te fabrieksinstellingen te resseten , maar betwijfel ik dat. want dat is standaard antwoord wat ze kunnen bedenken.

thanks voor sneller respon , maar nu werk het weer de wifi na uit en aanzetten de modem.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Aboe Mbarak,
geef de 2.4- en de 5.0-band verschillende namen, sommige apparaten hebben moeite om te kiezen tussen de 5.0- en de 2.4-band.
1x per maand de modem gewoon even minimaal 30 seconden van de stroom halen is 'gezond' voor het apparaat, daarmee wordt niets gereset, maar er wordt gekeken naar updates en de interne geheugens worden ververst.
Aboe Mbarak
Topicstarter
Level 1
  • 61Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Thanks:sunglasses:
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo @Aboe Mbarak, je modem om de 3 dagen uit en aanzetten is een paar keer leuk maar na een tijdje ben je daar helemaal klaar mee natuurlijk. Bij een modem reset kiest de modem vaak een ander wifi kanaal wanneer deze instelling op automatisch staat. Wanneer je het wifi-kanaal vast instelt is de reset vaak in dat geval niet meer nodig. We zijn benieuwd of dit ook bij jou de oplossing is! 🙂
Verwijderd account
Niet van toepassing
Aanvulling op Anne H Ziggo,
bij de 2,4-band dan kiezen voor kanaal 1, 6 of 11 en bij de 5.0-band kiezen uit een kanaal tussen 36 en 48.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Aboe Mbarak wrote:
Wifi altijd problem voor ziggo, ik heb sinda 3 dagen de wifi niet goed moet ik alweer opnieuwe uitzetten en aanzetten doet het wel weer, gebeld krijgt ik advies om terug naar fabrieksinstellingen dat is makkelijk gezegd betwijfel ik aan want dat is geen oplossing, had ik toen ook zo maar geen resultaat , tot alweer vanzelf stabiel dus liggen bij ziggo netwerk wat aan de hand altijd.


Aboe Mbarak

In tegenstelling tot wat u hier zegt, levert Ziggo aan de Wifi-antenne, als de modem werkt, een stabiel signaal af. Dat u dat aan de ontvangende kant anders ervaart ligt niet aan het Ziggo-netwerk, maar aan omgevingsfactoren, zoals naburige netwerken in dezelfde frequentie, huishoudelijke apparatuur zoals magnetrons, babyfoons etc. Ook de bouw van uw huis kan bij de ontvangst belangrijk zijn. Heeft u betonnen wanden met wapening, dan zal het signaal al snel minder worden.

Wat u zelf aan wifiverbetering kunt doen staat hier.
Aboe Mbarak
Topicstarter
Level 1
  • 61Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Beste forum ; Anne H Ziggo de kanaal keus staat op automatisch , sinds belletje naar 1200 ik heb niks aan gedaan de wifi weer terug normal , zijn advies ( ziggo helpdesk) was niks waar ( om harde reset de modem doen)het liggen gewoon bij hun netwerk ( ziggo), bedankt voor reactie beste forum voorlopig wifi weer normaal dus.

Aboe Mbarak
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Aboe Mbarak Toch helpt het vastzetten van en Wifikanaal bij heel veel mensen.
Je kunt met Wifi Analyzer zien op welk kanaal je buren zitten en op welk kanaal jij zit.

Als je op hetzelfde kanaal zit kan dit fout gaan en je modem switcht regelmatig naar het beste kanaal, maar als het andere modem dit ook doet, dan heb je problemen met de verbinding.

Hier is het heel druk met Wifi, ik heb de Wifi kanalen vast staan en de andere modems, in de directe omgeving die op automatisch staan, komen niet meer op dat kanaal en is mijn Wifi nu constant zonder haperingen.

Als je het een keer probeert, weet je zeker of dit een oplossing is of niet.
Succes gewenst in ieder geval.
Aboe Mbarak
Topicstarter
Level 1
  • 61Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Beste Be rt : bedankt voor de tips , ik laat het zo nu is geen heppering meer, druk wifi is overal bij mij ook dus.

Aboe Mbarak

Uitgelicht topic