Kreeftman

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Playstation 4 geen verbinding via UTP

Hi,

Korte tijd geleden heeft ziggo mijn modem vervangen (Naar een connectbox). Sinds dien wilt mijn playstation (die via de kabel in geplugged is) geen verbinding meer maken met het internet. Nu geeft ie steeds de error dat hij geen IP adress meer kan vinden.

Hebben jullie een oplossing?

Thanks!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kreeftman
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ronihd Thijs Ziggo DennyW ben er denk ik uit wat het is... Heb geprobeerd alles (tv playstation etc) naast de meterkast te zetten en met een utp direct op het modem aan te sluiten, uiteindelijk deed hij het nu wel :tada: :confetti_ball: :tada:

Wat ik bedoelde met een kabel in de muur is dat er lang geleden een utp kabel doorgetrokken is en ik een muur socket heb in de woonkamer. Waarschijnlijk is tijdens de instalatie de kabel beschadigd geraakt waardoor hij het niet meer doet. (Als ik de console aansluit via deze utp connector in de muur) brandt er ook geen groen lampje (wat ie dus wel deed toen ik direct aangesloten was). Is het dan dat de kabel defect is, of is het een specifiek ander iets? Voordat mn modem geinstaleerd was, deed iet het nog.

Nu maar opzoek hoe ik die kabel dan in de muur kan vervangen (kabel door de huiskamer is niet zo mooi 😛 ).

Nogmaals super bedankt voor alle tips en suggesties!

Bekijk in context

24 Reacties 24
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Is in de ps 4 misschien voorheen een vast IP adres gezet ?

mogelijkheid 2
Staat het modem in bridge ? met een router er achter ? dan is alleen lan port 1 actief.
Kreeftman
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi Ronihd, thanks voor je reactie.

Voorheen had ie wel een statisch IP Adress. Heb inmiddels de PS4 terug gezet naar factory settings, dus alles moet gewist zijn. Wat bedoel je precies met een bridge? De ps4 is via de muur direct aangesloten op het modem zelf (voorheen nooit ergens last mee gehad).

Alvast bedankt!
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
@Kreeftman Heeft het resetten naar de fabrieksinstellingen van je Playstation geholpen?
Kreeftman
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi Thijs,

Dat heeft helaas niet geholpen 😞
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Ai, balen! Het gaat dus om een directe UTP-kabel van modem naar de Playstation? Voor de zekerheid wel een andere kabel en/of andere poort op de modem getest?
Kreeftman
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi Thijs,

Yes heb ik geprobeerd. Even kort de totale situatie te geven. Voorheen nooit problemen gehad met ziggo of mijn playstation. Sinds kort ineens dat mijn internet weg valt (zowel wifi als op mijn direct bedrade playstation). Als oplossing heb ik nu een nieuw modem gekregen (de connectbox). Sinds die is eigenlijk mijn probleem qua wifi niet verholpen (maar dat is een andere issue :P) en maakt mijn playstation geen verbinding meer met het internet. Hij geeft nu dus steeds aan dat hij geen IP-adress kan vinden (port forwarding gaat nu natuurlijk ook niet omdat je daarvoor wel een IP nodig hebt :S)
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
@Kreeftman.

Met bridge bedoel ik dat het modem van Ziggo al het internet verkeer onbehandeld doorgeef aan bv jouw eigen router.
Als dat zo is dan is alleen lan port 1 nog actief dat wil zeggen als je een 2e apparaat op het modem aansluit port 2 deze niks doet.

Maar als ik je antwoorden aan Thijs lees dan is er wat anders aan de hand denk ik maar wat kan ik van hier uit ook niet benoemen .
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
@Kreeftman Helder! Daar kunnen we misschien later nog op inhaken. Eerst maar zorgen dat je weer lekker kan gamen! Kun je eens een screenshot sturen van waar het precies misgaat met het verbinden op de Playstation? Er lijken ook twee devices van Netgear verbonden met je modem. Zijn dat routers/accespoints? Zo ja, wat voor devices zijn dat precies?

@Ronihd Modem staat inderdaad niet in bridge maar had inderdaad ook nog een instinker kunnen zijn!
Kreeftman
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reacties!



Dit is de melding die ik krijg. Ben nu niet thuis, maar zal even ook een foto'tje maken van de verbindingen van het modem om te kijken wat er allemaal brandt.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Kreeftman wrote:
Bedankt voor de reacties!


Dit is de melding die ik krijg. Ben nu niet thuis, maar zal even ook een foto'tje maken van de verbindingen van het modem om te kijken wat er allemaal brandt.


Kreeftman

Switches enz. die achter het modem / router (ertussen) geschakeld zijn kan je beter ook opnieuw opstarten nu deze op een nieuw subnet (nieuwe Ziggo-modem-router) zijn aangesloten. Al geprobeerd door deze apparaten uit te schakelen almede de PS4? Dan eerst de switches tot leven laten komen en daarna de PS4.
Kreeftman
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi Denny bedankt voor je reactie, er zit helemaal niks tussen de playstation en het modem verder, geen switches of iets :S
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
@kreeftman

Andere apparaten krijgen wel een ip adres ?

Probeer eens om de PS 4 zelf een vast ip adres te geven , in de juiste range en gebruik een ip adres wat niet is gebruikt.
Kreeftman
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi, wederom bedankt voor alle reacties.

Hoe zou ik dat moeten doen met mijn connectbox? Hij kan geen IP Adress ophalen, dus zou ik ook niet weten welk IP Adress ik 'vast' zou moeten maken. Heeft dat te maken met het tabje: Gereserveerde IPv4-adressen?

Mn andere apparaten krijgen wel gewoon een IP adress, dat maakt het dus ook zo gek

Edit: Heb het ook even draadloos geprobeerd (gamen wil je immers het liefst bedraad) en daar kan hij ook geen IP Adress mee vinden 😕
Kreeftman
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Kwam net dit ook tegen, misschien is dit de oplossing...
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
@Kreeftman Er gaat niets mis met het signaal van buiten. Je andere apparaten werken ook verder goed dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Ik heb even moeten spitten maar deze foutmelding betekent dat er geen netwerkkabel is aangesloten. Zie http://www.psdevwiki.com/ps4/Template:NW. Ik twijfel dan toch ergens aan de bekabeling. Je geeft eerder aan dat de Playstation via de muur direct met de modem is verbonden. Wat bedoel je daar precies mee? Zal ik je voor de zekerheid een nieuwe UTP-kabel opsturen om dit uit te sluiten?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Ik zat ook al te denken aan de netwerk kabel ( utp ) en als je een muurstopcontackt (utp ) bedoeld kan het ook daar aan liggen ? Overigens netjes van Thijs dat hij een utp kabel wil sturen , zwart wit gezien is dit geen Ziggo probleem/ verantwoording ?
Kreeftman
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Wederom thanks voor de reacties! Thijs Ziggo Heb nog wat utp kabels liggen, ga morgen even rotzooien en wat verschillende dingen proberen om te kijken of dat lukt. Wel heel erg bedankt voor het aanbod 😄

Ronihd Het gekke is ook dat voorheen had ik nergens last van, en uit het niets viel de verbinding op mijn playstation weg. Sinds de nieuwe modem kan hij dus helemaal geen verbinding meer maken, zal dan nog even kijken of tijdens de instalatie er iets mis gegaan is met mijn bestaande kabels. Vindt het ook meer zwart/wit gezien wel een ziggo probleem omdat ik het product van hen afneem en uiteindelijk daar het probleem waarschijnlijk ligt, maar het is natuurlijk wat meer grijs 😛 Zal deze dingen proberen en hopelijk gaat het dan wel weer beter 😄
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Thijs Ziggo & Kreeftman & Ronihd

Thijs Ziggo wrote:
@Kreeftman Er gaat niets mis met het signaal van buiten. …knip..Ik twijfel dan toch ergens aan de bekabeling. Je geeft eerder aan dat de Playstation via de muur direct met de modem is verbonden. …knip..



Ook ik dacht hieraan. Hoewel wij het resultaat van het proberen met de nieuwe kabel in spanning moeten afwachten, kan je van deze casus al weer de conclusie trekken dat de kreet: “Always check the simple things first” zo gek nog niet is.

Het vragen of er al met een ander kabel getest is, is eigenlijk niet voldoende; de netwerkaansluiting hebben (eigenlijk altijd) één of twee led-je(s) die op horen te lichten als er een verbinding “gezien” wordt (bij een aangeschakeld apparaat).
Op het modem hebben de LAN-poorten ook ledjes.
Ook al zou men in de draden wirwar niet één-twee-drie weten op welke LAN-poort het weigerde apparaat is aangesloten, dan kan men op dezelfde wijze te werk gaan zoals je bij een auto kan achterhalen welke bougie niet vonkt, door de bougiedopjes één voor één even los te trekken. Als het loshalen van de UTP-stekker op het weigerende apparaat er geen ledje doet doven op het modem (hier wist men zeker dat er “niets tussen zat”) dan mag je de conclusie trekken dat er iets niet goed zit met de verbinding.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Goede toevoeging, DennyW!
Kreeftman Ik ben benieuwd naar de uitkomst. Zoals je merkt, staan we klaar om je te helpen! :muscle:

Uitgelicht topic