hanks2000

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerk probleem?

Tijdens mijn vakantie kreeg ik een melding dat mijn netwerk eruit lag. Ik kon van die afstand niets doen.
Vandaag alles kunnen controleren. Niets iets veranderd omdat niemand thuis is geweest. Vandaag een netwerk diagnose uitgevoerd. Kreeg een foutmelding

"Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart."

Hoe kan ik controleren welke kabel defect zou zijn? Iemand een idee of moet ik alles kabels stuk voor stuk langs gaan?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo hanks2000,
je hebt hoogstwaarschijnlijk een Ziggo Connect Box, want daar herken ik deze melding van.
Behalve de LAN-kabel(s) kan het ook een apparaat zijn dat intern niet sneller kan werken dan 100Mbps, loop dat ook eens na, dan zou je eventueel een instelling van dat apparaat kunnen wijzigen.
En las je geen instelling van dat apparaat kan wijzigen en het apparaat werkt verder goed, de waarschuwing gewoon voor kennisgeving aannemen.
Je moet het ook niet zien als een foutmelding, maar als een waarschuwing dat je (inter)netwerk niet optimaal, d.w.z. met 1 Gbps, kan presteren.

Bekijk in context

2 Reacties 2
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi hanks2000,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Wat je zegt, alles 1 voor 1 langs gaan en zien welke niet goed meer is.
Alleen dan kom je er achter welke kabel niet meer werkt. Succes!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo hanks2000,
je hebt hoogstwaarschijnlijk een Ziggo Connect Box, want daar herken ik deze melding van.
Behalve de LAN-kabel(s) kan het ook een apparaat zijn dat intern niet sneller kan werken dan 100Mbps, loop dat ook eens na, dan zou je eventueel een instelling van dat apparaat kunnen wijzigen.
En las je geen instelling van dat apparaat kan wijzigen en het apparaat werkt verder goed, de waarschuwing gewoon voor kennisgeving aannemen.
Je moet het ook niet zien als een foutmelding, maar als een waarschuwing dat je (inter)netwerk niet optimaal, d.w.z. met 1 Gbps, kan presteren.

Uitgelicht topic