Woutdb

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn JBL Playlist heeft verbinding met mijn WiFi maar kan niet connecten met mijn telefoon.

Hallo,

Bij mijn nieuwe telefoon heb ik een JBL Playlist cadeau gekregen. Ik ondervind echter problemen met het gebruik van de built-in Chromecast Audio van deze Playlist.
Ik dacht eerst dat het aan de Playlist zelf lag. Ik heb van JBL dus een nieuwe gekregen. Het probleem is nog steeds aanwezig dus het lag/ligt niet aan de Playlist.

Ik zal het probleem even beschrijven: Als ik de PlayList aan zet dan komt deze, zoals het hoort, tevoorschijn in de Google Home app. Ik volg de instructies om de setup te voltooien. Dat gaat prima en de Playlist doet zijn ding. Zodra de setup is voltooid krijg je de optie om het uit te proberen met verschillende apps. Als ik op het cast-icoontje druk, dan komt de Playlist helaas niet naar voren. Dat is wel apart, want de Playlist komt voor als 'slaapkamer' in de lijst met apparaten die ik vind in mijn ConnectBox. (https://prnt.sc/ig6ccd). De Playlist geeft braaf drie streepjes aan op de WiFi-indicator, dus het zou moeten werken. De instellingen voor de draadloze verbinding is als volgt: https://prnt.sc/ig6bxn

Ik heb vandaag mijn Playlist meegenomen naar het huis van mijn oom. Hij neemt internet af van Caiwey. Ik heb de Playlist op dezelfde manier aangesloten als bij mij thuis, maar tot mijn verbazing lukte het bij hem wel. Ik kon in Spotify, Google Play Music en NPO Radio App casten naar de Playlist en dat deed het gewoon goed.

Ik heb ook iets gelezen over AP Isolation, dat zou als het goed is uit moeten staan. Ik weet niet precies waar ik dat zou kunnen vinden, maar dat zou apart zijn, want ik heb wel drie andere chromecasts in huis die het perfect doen.

Ik heb me rot gezocht naar eventuele oplossingen, maar ik kom er maar niet uit. Ik weet niet zo goed meer wat ik nog meer kan proberen.

Ik heb de Playlist op de 5ghz, maar ook op de 2.4ghz verbinding aangesloten. Geen van beide resulteerde in succes. Ik heb de playlist gereset. Ik heb het modem gereset en een tijd uit gehad, wat overigens nergens toe leidde.

Ik heb de conclusie getrokken dat het niet aan de playlist ligt, maar aan het netwerk bij mij thuis. Hij connect namelijk wel bij mijn oom in huis. Ik heb ook een nieuwe ontvangen en dat geeft geen verschil.

Daarom heb ik besloten om het hier als topic op te gooien, misschien dat jullie een idee hebben.

Als er nog meer informatie nodig is, dan hoor ik dat graag.

Alle hulp is welkom en zeer gewaardeerd.

Met vriendelijke groet,

Wout den Buurman
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Woutdb,
Het is niet handig om op twee verschillende plekken je vraag te plaatsen. Als je geen antwoord krijgt op de ene topic wil dat niet zeggen dat je het ergens anders wel krijgt. Klanten hebben hier waarschijnlijk geen antwoord op. Het beste is om je bij 1 topic te houden: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/mijn-jbl-playlist-heeft-wel-verbinding-met-mijn-wifi-maar-kan-niet-connecten-met-mijn-telefoon-24654

Bekijk in context

1 Reactie 1
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Woutdb,
Het is niet handig om op twee verschillende plekken je vraag te plaatsen. Als je geen antwoord krijgt op de ene topic wil dat niet zeggen dat je het ergens anders wel krijgt. Klanten hebben hier waarschijnlijk geen antwoord op. Het beste is om je bij 1 topic te houden: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/mijn-jbl-playlist-heeft-wel-verbinding-met-mijn-wifi-maar-kan-niet-connecten-met-mijn-telefoon-24654

Uitgelicht topic