bartvdo

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

MAC-filtering en time drift in de connectbox

Hallo,

Ik gebruik de mac-filtering op de connectbox. Ik ben er verre van tevreden over, want ik kan maar 1 profiel (ehm zeg maar geen, maar 1 filter voor ieder mac adres dat ik toevoeg) aanmaken en die moet op het hele uur.

Maar wat opvalt is dat de start steeds verschuift. Hij start steeds later en stopt ook later (dus wel een uur lang bvb, maar start 9 minuten na en stopt 9 minuten na het hele uur). En dat is dus steeds wat later. bijna 10 minuten per maand is hij op drift.

Nu kan ik helemaal geen tijd zien in de connectbox, maar het lijkt dus alsof de interne klok niet goed werkt (loopt wat te snel) en zich niet synchroniseert!

Een herstart zet hem weer op het uur, maar daarna glijdt hij langzaam weer naar later.

Is dit gewoon standaard op deze box of heb ik een modem die stuk is ofzo (verder lijkt alles goed te werken)?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Bart, welkom op onze Community waar klanten elkaar helpen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze vraag nog niet eerder heb gehoord, maar het is een interessante.

Ik vraag het na bij één van de productontwikkelaars en kom hier op terug zodra ik een antwoord heb!
Edit: Snel antwoord, dit is een bekend probleem in de ConnectBox. Helaas heb ik er ook geen oplossing/workaround voor. 😞

Bekijk in context

7 Reacties 7
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Bart, welkom op onze Community waar klanten elkaar helpen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze vraag nog niet eerder heb gehoord, maar het is een interessante.

Ik vraag het na bij één van de productontwikkelaars en kom hier op terug zodra ik een antwoord heb!
Edit: Snel antwoord, dit is een bekend probleem in de ConnectBox. Helaas heb ik er ook geen oplossing/workaround voor. 😞
bartvdo
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
:cry:

Als iemand die in de IT werkt is dat wel raar. Het protocol om via het internet je tijd te synchroniseren is al gestandaardiseerd in 1985. Zelfs de Apple Watch gebruikt dit om de tijd goed te zetten. Clockdrift is op een apparaat in deze tijd echt niet meer acceptabel.

Zucht... dan maar op zoek naar een echte router...:disappointed:
bartvdo
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ok, het is nog wat erger. Zondag avond hadden we een probleempje, maar na 20 minuten en een paar reboots was de verbinding ok.

Echter bleek de mac filtering te blokkeren op een tijdstip dat hij open zou moeten staan. Ik had al een probleem omdat de zomertijd niet werd opgepakt (en ik heb dus alle slots een uur moeten verplaatsen), maar nu loopt de box 2 uur achter!

En tja hoe kom je daar achter? door blokje voor blokje de blokkering uit te zetten tot de machine het doet. Oh ja, bij het saven gaat het blockeren er een seconde van af trouwens... Maar ok.

Dus even resumeren:

- Er is geen manier om de interne tijd te lezen (feature request, maar echt elke andere router die ik ooit gezien heb heeft dit).
- Er is geen manier om de tijdszone in te stellen (feature request, maar echt elke andere router die ik ooit gezien heb heeft dit).
- Er is clock drift in het aparaat dat erger is dan de hertz van de stroom. En geen synchronisatie (Een dikke bug!)
- De Mac filtering is voor alle aparaten die toegevoegd zijn ipv per aparaat(feature request, maar elke redelijke router kan dit).
- Mac filtering is onbruikbaar omdat het trial and error is om hem in te stellen vanwege de bovenstaande problemen.

Of ik heb een slechte modem, of er wordt gewoon slecht werk geleverd door de firmware devs.
DoYo

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik herken het probleem. De tijden die je instelt voor de MAC-filtering kloppen niet met de werkelijke tijdstippen. Bovendien zou ik graag per apparaat een tijdstip in willen stellen. Mark Ziggo: weet je al wat de productonwikkelaar hierover zegt? Wanneer verwacht je een reactie?
Patrick Stam

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hier gisteren ook weer over gebeld. Dit probleem dringt simpelweg niet door tot de partijen binnen Ziggo die er echt iets mee moeten doen. Erg slecht.
carlosmrod

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is dit probleem inmiddels opgelost? Bijvoorbeeld een firmware update? Het werkt bij mij nog steeds niet.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi carlos, ik meen dat deze bug inderdaad is opgelost in de laatste update. Wat werkt er precies niet bij jou?

Uitgelicht topic