tompla

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ip camera werkt opeens niet meer via 4g

Sinds een paar dagen kan ik mijn ip camera niet meer bereiken via 4g op mijn mobiel, als ik binnen mijn wifi netwerk ben in huis kan ik de camera wel bereiken maar via een ander (wifi)netwerk of via 4g lukt het opeens niet meer.
Uiteraard staat port forwarding aan ,immers de camera werkte al twee jaar zonder problemen m.b.t. verbinden van buiten af.
Wie kan mij helpen ????
Ik heb de Horizon box van UPC samsung.
18 Reacties 18
Verwijderd account
Niet van toepassing
Het wil nog wel eens helpen de camera even minimaal 30 seconden van de stroom te halen en dan weer op te starten, je kunt ook gewoon op een later tijdstip nog eens via 4G kijken, mij overkomt het ook wel eens dat de camera even geen verbinding heeft en dan weer meestal wel, maar waarom???
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
tompla

Misschien heb je een ander IP adres gekregen van Ziggo als je je oude weet of degene waarvan je weet wat het ip adres is moet je het even nakijken.

http://www.watismijnip.nl/
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
Welkom op de Community, tompla!

N.N. en RoniHD geven je goede tips. Heb je het daarmee op kunnen lossen?

Groet,
Thijs
tompla
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb inmiddels camera volledig gereset en alles op nieuw ingevoerd ,DHCP ingesteld en port forwarding
en toch geen enkele resultaat de camera werkt perfect binnen het wifi netwerk maar daar buiten is hij niet bereikbaar, het is net alsof port forwarding gewoon niet meer werkt.

Groet Tom.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Als je de camera app op je mobiel verwijdert, dan opnieuw via je eigen Wi-Fi op je mobiel installeert, dus niet via het mobiele netwerk. Als je dan de camera weer goed op je mobiel ziet kun je overschakelen naar het mobiele netwerk en moet de camera ook te zien zijn.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Tom,

Hoeft niet aan de Horizon Box te liggen, kan je op je mobiel een webbrowser starten en in de adresbalk
http://extern.ip.nummer:portnr/ intikken kijken of je op de inlogpagina van je camera komt?
Lukt dat dan moet je het zoeken in de camera software op je mobiel

Lukt dat niet dan heb je misschien toch een ander ip-adres gekregen


edit

N.N. Had je reactie niet gezien, was nog aan het tikken 🙂
tompla
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
de app opnieuw geinstalleerd > geen effect
andere app geinstalleerd > geen effect

via de browser van mijn mobiel (4g) is de inlogpagina niet bereikbaar via wifi wel
dus ander IP-adres lijkt voor de hand liggend maar hoe moet ik dat oplossen? want de camera heeft een vast IP-adres
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
tompla

Ik denk dat je het moet zoeken in het Ziggo IP adres wat je kan vinden in http://www.watismijnip.nl/

Dat IP adres wat je dan ziet moet je in de app op je telefoon invoeren en met wifi uitgeschakeld dan moet het lukken ( denk ik :sweat_smile: )
tompla
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb het nagekeken en ook het IP-adres van Ziggo in de app klopt.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
tompla

hmhmhmhhmhmhm welke port gebruikt de camera ? port 80 of 8080 ? het kan ook zijn dat je in de router het vaste ip adres van de Camera moet port forwarden dus het IP adres met het port nummer doe je dmv :8080 achter het ip adres te zetten ( kan ook zijn dat je dat in de app op je telefoon moet zetten )

Ik heb er wel ervaringen mee maar dan achter een eigen router en niet achter de Horizon .......
tompla
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De camera gebruikt port 88 en de app dus ook .
In forwarding in de horizon box is het vaste adres van de camera ingevoerd en apart de port (zoals het volgens mij hoort.)
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
tompla

Zo iets als 192.168.0.10:88 ?
tompla
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ja precies
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Probeer eens de instelling van de camera te veranderen in poort 8080 uiteraard aan de beide kanten
tompla
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb de poort in de camera aangepast en uiteraard ook in de box, maar helaas zonder resultaat.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
tompla
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heel graag want ben ten einde raad,
heb zelf toch het idee dat de horizon box defect is mede omdat het probleem spontaan is ontstaan.
Maar wil het graag zeker weten.
In ieder geval al vast bedankt tot zo ver.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
tompla

Nadat ik nog verder heb zitten nadenken kom ik er ook niet verder mee ook omdat ik niet zo veel ervaringen met de mediabox als modem heb.

je zou ook nog een X de port van de camera kunnen aanpassen naar :80

Uitgelicht topic