Kwakpok

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen betrouwbare vaste verbinding op XBOX ONE na aansluiting Connectbox

Vorige week kregen wij n.a.v. de Ziggo Power Promise een nieuwe router, namelijk de Connectbox. De WiFi verbinding in huis is daarna ook een stuk verbeterd, maar helaas ondervind ik sinds de installatie enorme problemen met online gaming op mijn XBOX ONE.
Ik speel al jaren met een vaste verbinding op zolder via een Netgear XE104. Hoewel download- en uploadsnelheid niet aan de bijzonder hoge kant liggen, ging dit altijd toch zonder problemen. Sinds de aansluiting van de connectbox ervaar ik slechte en wisselende prestaties. Volgens de tests die ik via de XBOX kan doen, ben ik wel verbonden met het internet, maar is de multiplayer connectie niet optimaal. Hij geeft aan dat ik mijn NAT-type moet veranderen, terwijl deze op het gewenste ''Open'' staat. Wanneer ik de gedetailleerde instellingen bekijk krijg ik vaak verschillende resultaten, terwijl ik zelf niets heb aangepast. Zo zijn er momenten geweest dat ik een paar uur zonder problemen kon spelen, maar is het toch vaker zo dat ik een hele lage of geen downloadsnelheid heb, hele lage of geen uploadsnelheid, een veel te hoog pakketverlies, 0 MTU en een latentie van 100+.

Ik ben al enkele dagen zelf bezig met het zoeken naar een oplossing op voornamelijk de sites en forums van XBOX, maar ik kan geen gevallen van soortgelijke problemen vinden.

Ik hoop dus dat hier iemand is die mij op weg kan helpen en misschien ideeën heeft waar het probleem aan kan liggen.

Alvast bedankt!
1 Reactie 1
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste Kwakpok,

Helaas is de Connectbox momenteel niet echt geschikt voor een 100% stabiele game ervaring, hierover kunt u meer vinden in dit topic;
Puma 6 probleem zou gedeeltelijk opgelost zijn na kleine fix?

Momenteel is het zo dat de Connectbox op IPv4 een stuk stabieler werkt dan op IPv6, indien u momenteel op IPv6 zit neem contact op met Ziggo om terug te worden gezet naar IPv4. vergeet dan niet een vast ip en port forwarding in te stellen.

Mocht dit het probleem nog steeds niet oplossen, zou u dan uw modem waardes willen delen.

MVG

Uitgelicht topic