@N.N.: Je lijkt met je uitspraken eerder een medewerker van Ziggo dan een klant die goed wil doen voor andere klanten.
Dualband is misschien wel extra en gast netwerk (heeft xs4all trouwens ook en zelfs ingebouwde telefooncentrale), maar niet doen alsof Ziggo iets aparts is.
Vrijwel elke provider levert tegenwoordig een modem/router. Dus modem met 4 lan poorten en wifi er op. En er waren er al een aantal die dit al deden lang voordat Ziggo er mee begon dus zo speciaal is dat echt niet. Eerder een standaard want er worden vrijwel geen "modem-only" modems meer gemaakt.
Het NAT-Loopback verhaal is hetzelfde. Is zowat bij elke provider standaard, zat tot nu toe ook in -elk- modem van Ziggo. Dus feitelijk is men niet aan het verbeteren, maar goed werkende functionaliteit aan het verslechteren.
Volgens mij is Online bijna de enige die nog geen nat-loopback ondersteund zonder bridgemode en daarover regent het ook klachten o.a. ook bij klachtencompas.
Je spreekt over bridgemogelijkheid als leuke optie om een eigen router op aan te sluiten maar...
1.) Die heb je helemaal niet nodig om een eigen router op aan te sluiten, DMZ lost dat ook al op.
2.) Je vermeld dan handiger wijze niet erbij dat de klant in bridge mode wel zijn wifi spots verliest, dus zo fijn is die optie helemaal niet.
3.) Niks speciaals, Online had al bridge mode toen het nog Wanadoo was (tel uit hoe lang geleden dat was).
Dus daarmee is dat verhaal ook even gelijk genuanceerd.
@Syn-bit:
Zelf heb ik dit nodig om mijn mail te kunnen lezen vanaf mijn mailserver in mijn interne netwerk.
Niet perse, maar het is wel erg handig om zaken te testen of het van buitenaf ook goed werkt.
V.w.b. je mail lezen kun je bij je pop instellingen ook gewoon het interne ip adres van je pc met mailserver zetten, werkt ook.
Maar ik geef je gewoon gelijk dat het er zou moeten zijn.
In elk geval is het sowiezo bijzonder raar om een goed werkende en algemene functionaliteit die er al lang in zit, uit te halen.