Gidi0nK

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Eigen modem gebruiken in plaats van standaard Ziggo modem

Hallo allemaal,

Ik vroeg me dus af of je je eigen DOCSIS modem mag gebruiken in plaats van de meegeleverde Ziggo connect box want, ik heb constant problemen of wel iets met die connect box en een vervanging van een standaard kabel in ethernet uit modem lijkt me ideaal.

Groeten Gidion
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Dit is nog niet mogelijk, hier vind je een topic waar dit onderwerp uitgebreid besproken wordt: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/een-eigen-modem-router-op-de-kabel-ziggo-is-verplicht-het-toe-te-staan-15029

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Dit is nog niet mogelijk, hier vind je een topic waar dit onderwerp uitgebreid besproken wordt: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/een-eigen-modem-router-op-de-kabel-ziggo-is-verplicht-het-toe-te-staan-15029
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Om uw problemen aan te kunnen pakken hebben we wat meer informatie nodig. Kunt u een foto maken van het AOP, dat is het punt waar de groene kabel binnenkomt en de aansluiting naar de connectbox. Verder zou een screenshot van de down en upstreamwaardes een eerste indicatie kunnen zijn om te bepalen of het probleem bij Ziggo ligt of in uw installatie binnenshuis.
Gidi0nK
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Dit is nog niet mogelijk, hier vind je een topic waar dit onderwerp uitgebreid besproken wordt: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/een-eigen-modem-router-op-de-kabel-ziggo-is-verplicht-het-toe-te-staan-15029
wanneer is het dan wel mogelijk
Gidi0nK
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:
Om uw problemen aan te kunnen pakken hebben we wat meer informatie nodig. Kunt u een foto maken van het AOP, dat is het punt waar de groene kabel binnenkomt en de aansluiting naar de connectbox. Verder zou een screenshot van de down en upstreamwaardes een eerste indicatie kunnen zijn om te bepalen of het probleem bij Ziggo ligt of in uw installatie binnenshuis.
alles werkt atm wel
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Gidi0nK wrote:
wanneer is het dan wel mogelijk

Als ik het me goed herinner, is het de verwachting medio dit jaar. Maar die verwachting is gebaseerd op 'geruchten', geen officieel bericht van Ziggo.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Gidi0nK schreef: "ik heb constant problemen of wel iets met die connect box"
en "alles werkt atm wel"

Alles kan werken, maar toch meld je problemen, wat zijn de problemen?
Als je signaal uitvalt of je download is niet goed kun je toch het best de vragen van Jan F. beantwoorden, anders is het in het geheel niet duidelijk waar het aan kan liggen of juist niet.
Gidi0nK
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Gidi0nK schreef: "ik heb constant problemen of wel iets met die connect box"
en "alles werkt atm wel"

Alles kan werken, maar toch meld je problemen, wat zijn de problemen?
Als je signaal uitvalt of je download is niet goed kun je toch het best de vragen van Jan F. beantwoorden, anders is het in het geheel niet duidelijk waar het aan kan liggen of juist niet.
ja maar dat snert ding gooit mijn pc steeds uit het internet en het weigerd om gewoon met mijn apple tv te verbinden
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Of het aan "dat snert ding" ligt valt nog te bezien. Meer dan 95% van de problemen wordt veroorzaakt door de binnenhuis installatie en apparatuur. Overigens kunt u van de Connectbox al een kabel-in, ethernet-uit apparaat laten maken door deze in bridge te laten zetten. Met een eigen router er achter kunt u dan alles verder zelf regelen.
Maar, hierbij nog een keer een aanbod om te proberen uw probleem op te lossen. Maar zonder gegevens lukt het mij echt niet.
Gidi0nK
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:
Of het aan "dat snert ding" ligt valt nog te bezien. Meer dan 95% van de problemen wordt veroorzaakt door de binnenhuis installatie en apparatuur. Overigens kunt u van de Connectbox al een kabel-in, ethernet-uit apparaat laten maken door deze in bridge te laten zetten. Met een eigen router er achter kunt u dan alles verder zelf regelen.
Maar, hierbij nog een keer een aanbod om te proberen uw probleem op te lossen. Maar zonder gegevens lukt het mij echt niet.
en op magische manieren werkte mijn oude Technicolor tc.... En de beste manier is toch zoals je zei hem in bridge modus te zetten
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
OK, ik begrijp dat u het zelf wel verder uitzoekt. Succes.
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes
De beleidsregel van het ministerie van Economische Zaken die een eigen modem c.q. modem/router mogelijk moet maken, is in de maak. Beter gezegd, het voorstel is gepubliceerd. De verwachting is dat halverwege dit jaar alles geregeld is (na meer dan 10 jaar). Dan kun je eindelijk een fatsoenlijke modem/router aan de kabel hangen.
Jos Brands

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik begrijp niet dat Ziggo hierin zelf niet het voortouw neemt maar wacht tot het verplicht wordt.
Unieke kans gemist!
Regeren is vooruit zien, nietwaar?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Jos Brands wrote:
Ik begrijp niet dat Ziggo hierin zelf niet het voortouw neemt maar wacht tot het verplicht wordt.
Unieke kans gemist!
Regeren is vooruit zien, nietwaar?

Ziggo en de voorgangers verstrekken al jaren modems/routers in bruikleen waarmee 99,9% van de klanten uit de voeten kan. Natuurlijk zijn er wel eens technische problemen en zijn er situaties waarin de standaard oplossing misschien niet de beste oplossing is. Verder zijn er enkele personen die door hun kennis en specifieke behoeften beter met een eigen modem zouden kunnen werken. Als straks op grote schaal iedereen een eigen modem gaat aanschaffen, wie zorgt er dan voor dat alles ongestoord werkt? Ziggo zal ongetwijfeld de nodige gegevens verstrekken, maar zijn de hardwareleveranciers dan in staat de nodige firmware te schrijven en uit te testen? Misschien dat er een aantal leveranciers in de markt springt, maar er zal ongetwijfeld een prijskaartje aanhangen.
Jos Brands

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Jan,

Dan nog blijft het feit staan dat Ziggo wacht met vrijgeven totdat de wetgever het verplicht.
De meesten zullen best tevreden zijn met de huidige apparatuur door jullie beschikbaar gesteld, alleen zou het Ziggo wel sieren als ze de meer gevorderde gebruiker ook tegemoet zou komen.
Ik, en met mij vele anderen, zullen dus moeten wachten. Het is niet anders. Fijn weekend verder.

Met vriendelijke groet,
Jos Brands
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Jos Brands
Ik stel niets beschikbaar, maar ben net als u alleen maar klant van Ziggo.
Verwijderd account
Niet van toepassing
AVM (FritzBox) introduceert een nieuw kabelmodem Docsis 3.1 vooruitlopend op de vrij modemkeuze die er aan komt in NL:
https://tweakers.net/nieuws/140283/avm-introduceert-zijn-eerste-docsis-31-modem.html
en
https://en.avm.de/products/fritzbox/fritzbox-6591-cable/
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Lol. Een nieuw DOCSIS 3.1 modem maar wel met 1 Gbit poorten en USB 3.0 in plaats van 3.1...

Gemiste kans dus.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo caesar,
dit las ik ik totaaltv:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/vrije-modemkeuze-bij-ziggo-en-kpn-uitgesteld/
en deze:
https://tweakers.net/nieuws/140463/acm-regels-rond-vrije-modemkeuze-komen-wellicht-nog-eind-dit-jaar.html
Darwin

Level 1
  • 227Posts
  • 1Oplossingen
  • 55Likes
Voor alsnog is er nog niet besloten, aldus de ACM. De (openbare) publicatie zegt:

Uiteraard blijft de ACM ook in het komende verslagjaar nieuwe signalen over de toepassing van de netneutraliteitsregels bekijken. Iedereen kan signalen over netneutraliteit bij de ACM indienen. Dat kan telefonisch, schriftelijk of via social media. Waar nodig zal de ACM actie ondernemen.


De volledige tekst van het; 'Jaarverslag Netneutraliteit 2 juli 2018' kan je hier lezen (pdf)

Uitgelicht topic