Grootloops33

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Alle poorten buitenaf ineens niet meer bereikbaar.

Hallo,
Ik heb door de jaren heen altijd gebruik gemaakt van verschillende porten, porten zoals 3307, 8081, 8085, 34197, 25565, en ploteling sinds vorige week zijn al deze porten niet meer beschikbaar ookal staan ze nogsteeds open in mijn connect box.
Het enige wat sindsdien is veranderd is dat ik 1x de connect box opnieuw heb opgestart, en de server die alles host alles maar verder niks heb veranderd op porten na.

Heeft iemand alsjeblieft enig idee hoe ik het kan fixen? Ik heb echt vanalles geprobeerd heb geen flauw idee.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Grootloops33
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo allen, heel erg bedankt voor jullie reacties en excuses voor de delay in mijn reacties!

Lekker weer afgelopen week dus bezig geweest in de tuin.
Een recente reactie van Anne H Ziggo om even te checken op een andere PC heeft mij helpen realiseren om toch nog even te kijken naar de firewall op de server zelf.. Turns out, i'm an idiot, en er was iets raars aan de hand

De firewall stond ingesteld om alle ports die geen regel hadden te blokkeren (logisch) maar zelfs als de correcte poorts een regel hadden, werden ze geblokkeerd! Heb hem nu zo gezet om alles maar door te laten, en dan regel ik de rest later wel, kan nu iig weer verder! Heel erg bedankt allemaal!

Bekijk in context

32 Reacties 32
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Even een paar vragen:

Zie je hier een IPv6 adres onder IIPv6 connectivity? http://ipv6-test.com

Wat gebeurt er na een volledige rest door de resetknop 10+ seconden in te drukken?
Grootloops33
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
Even een paar vragen:

Zie je hier een IPv6 adres onder IIPv6 connectivity? http://ipv6-test.com

Wat gebeurt er na een volledige rest door de resetknop 10+ seconden in te drukken?


Goed punt met die IPv6, die heb ik een flinke tijd geleden aan laten zetten, maar zie nu niks meer bij die test.

Na een volledige reset blijft het 't zelfde.

Ik denk dat ipv6 dan weer uit staat? Die moest ik in het begin aan laten zetten door de klantenservice maar lijkt me raar dat die dan nu ineens uit staat?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als IPv6 uitstaat zou je in ieder geval port forwards moeten kunnen maken.

Maar misschien kan een moderator even meekijken in je modem of iemand anders moet nog een briljant idee hebben voordien.
Grootloops33
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
Als IPv6 uitstaat zou je in ieder geval port forwards moeten kunnen maken.

Maar misschien kan een moderator even meekijken in je modem of iemand anders moet nog een briljant idee hebben voordien.


Ja ik had een paar dagen terug contact opgenomen met de klantenservice maar die zei dat ze niks voor me konden doen, Baalde er een beetje van maar die zei dat ik het hier maar moest proberen. Wat is de beste manier om contact op te nemen met iemand die wel kan helpen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Helaas wachten op een Ziggo moderator die hier langs komt eens in de paar werkdagen, zij kunnen ver en diep kijken in de systemen, of iemand anders moet nog een briljant idee hebben voordien.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Grootloops33
Klopt het Ip van de Server nog met de Forwards?
Is je externe Ip gewijzigd?
Gr Han
Grootloops33
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
hanh wrote:
Grootloops33
Klopt het Ip van de Server nog met de Forwards?
Is je externe Ip gewijzigd?
Gr Han
Ja, die klopt nog, en nee de Externe IP is nogsteeds hetzelfde als hij altijd is geweest.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Hoe heb je het vaste Ip ingesteld van de Server?
- op de ConnectBox met een DHCP address reservation voor het MAC address van de Server
- of op de Server buiten de DHCP Range van de ConnectBox
Check this out.
Ook dit: zet de Firewall tijdelijk uit op de Server. Hoe gaat dat?
Gr Han
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Welkom op onze Community Grootloops33. Best gek dat je de poorten opeens niet meer kan benaderen van buiten! Je modem ziet er goed uit vanaf deze kant. IPv6 staat niet aan, dus als de poorten correct ingevuld zijn moeten deze nog steeds werken. Het kan best zijn dat er op de server iets misgaat. Ik zie dat hanh ook al in die richting denkt. Zou je de vragen van hanh willen beantwoorden? 🙂
Grootloops33
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Anne H Ziggo
hanh

Ik heb een adress reservation met het mac adress gemaakt voor de server. op .74 en op .94 voor de server ( Hij heeft dubbele netwerk poorten) de firewall uitzetten heb ik geprobeerd, hielp niet.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Tsja, als wat ik vroeg allemaal in orde bevonden is en de Firewall even uit
niks helpt, dan weet ik het ook niet meer.

ConnectBox ziekjes? Toch nog maar Factory Reset proberen, als je dat
nog niet deed (je schrijft over 'Restart' van de Box).

Anne H Ziggo Andere ConnectBox sturen?
Of heb jij nog een idee?

Gr Han
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Probeer ook eens een echt vast IP adres in te stellen, niet via Mac reservering. Dat kan soms beter werken. Ik vraag me af of de dubbele netwerkkaart niet onnodig complex is, mogelijk heeft dit invloed op hoe de server met poorten omgaat. Wanneer je 1 van de poorten die je nu naar je server forward eens naar een andere lokale computer forward dan test je eenvoudig of de modem zijn werk nog goed doet. Een fabrieksreset is altijd een goed idee om configuratie errors uit te sluiten.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Als de twee NICs het juiste Ip address krijgen via DHCP
met Address reservations voor de MAC adressen van de NICs,
dan werkt het goed. Ik neem aan dat dit wel bekeken is en
goed bevonden.
Het voordeel van DHCP address reservations is, dat je overzicht houdt.
Zeker bij wat meer vaste Ip's.
Instellen op de Server vind ik daarom een minder goede aanpak.
Je kan dan ook nog eens de fout maken een vast Ip te geven dat binnen de DHCP Range van de Router valt.
(een Adress reservation, moet wel binnen die Range liggen).

Met 2 NIC's heb ik geen ervaring. Het was me nog niet opgevallen.
Goede tip, Anne.
Ze zitten in ons geval in hetzelfde subNet.
Probeer je Load Balancing voor elkaar te krijgen? Is dat nodig?
Meestal zijn ze aangesloten op van elkaar verschillende subNets. Ik zie hier wel een probleem zitten.
https://support.microsoft.com/en-us/help/175767/how-multiple-adapters-on-the-same-network-are-expected-to-behave
Disable de NIC waarvoor geen Forwards lopen & see what happens.

Je schrijft dat je opzet eerder wel goed gewerkt heeft-
ook met de ConnectBox.
Toch dit:
Is die recent als ververvanger
binnengekomen van een andere Modem/Router?
Zo ja: wat was het type van het oude kastje?

Gr Han
Grootloops33
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi han
De ConnectBox die er nu staat staat er eigenlijk al sinds we bij Ziggo zitten. (Al jaren dus)
Hij is nog nooit vervangen, en het was letterlijk van een op andere dag werkte niks meer.

Na het lezen van de reacties ga ik gelijk even een factory reset proberen om te kijken of dat alles oplost. (Dat doe ik over een half uurtje ongeveer en dan laat ik weten wat de resultaten zijn)

De reden waarom ik dubbele netwerk kaarten heb is idd ivm Load balancing, de reden daarvoor is omdat ik een Game Developer ben en we werken veel met networking, we zijn nog veel aan het testen dus de netwerk ladingen zijn zo af en toe onnodig groot!
Grootloops33
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hallo allemaal!

Na de reset is er niks veranderd qua problemen helaas. De problemen zijn er nogsteeds. Ik heb geen flauw idee meer wat het zou kunnen zijn. Ik heb de NIC uitgeschakeld zoals hanh zei, maar dit heeft ook geen resultaten geboekt. Ik begin te denken dat ze niet worden geblokkeerd door de server of door de connect box maar misschien door de ISP voor een of andere reden? Ik ga nu proberen om het probleem te re-creëren met andere games.

Edit: Ik heb nog een game geprobeerd, en die heeft precies hetzelfde probleem, kan geen verbinding maken extern.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Grootloops33
Ik ben nu 'out of options' en jij ook.
Het kan nog iets heel simpels zijn, dat over het hoofd
wordt gezien.
Had ik nog maar een idee.....
Blokkades in het Ziggo network zijn m.i hier niet aan de orde.
De ConnectBox blokkeert wel wat poorten maar die
kun je niet gebruiken in je Forward regels.
Er komt dan een foutmelding.
Voor de volledigheid: het gaat over 25,53,135,137,138,139,161,162,445 &1080. Die gebruik je niet.

Anne H Ziggo
Vlgs mij is een test van een andere ConnectBox zinvol geworden.

Gr Han
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
We zijn nog niet helemaal out of options 😉 Er zijn nog 2 balletjes die ik heb opgegooid waar overheen is gelezen:


  • Probeer ook eens een echt vast IP adres in te stellen, niet via Mac reservering. Dat kan soms beter werken.
  • Wanneer je 1 van de poorten die je nu naar je server forward eens naar een andere lokale computer forward dan test je eenvoudig of de modem zijn werk nog goed doet.


Over het eerste punt is besloten dat dit niet nodig is, toch kan het geen kwaad dit te proberen. Het 2e punt verteld ons of de modem in orde is en of het op de server zit. Deze eenvoudige test kan vlot gedaan worden.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Anne B Ziggo

"Het 2e punt verteld ons of de modem in orde is en of het op de server zit. Deze eenvoudige test kan vlot gedaan worden."

Ik zie nog even niet dat dit makkelijk/vlot kan.

Je zult moeten controleren of die poort vanaf buiten te benaderen is.
Dan heb je op de PC een service nodig die op die poort loopt, waarvoor je
een App beschikbaar hebt op een Phone (de test moet over 4G naar je externe Ip).
Is technisch wel te realiseren, maar gedoe.
Niet vergeten: Firewall op de PC moet ook ok zijn voor de test.

NB een Port Scan via een Web Site ziet een Port die open staat in de Router
als CLOSED, als er geen Response komt van een Service.

Of je gebruikt een Packet sniffer op de PC en een of andere App op je Phone
die van buiten pakketjes naar die poort kan sturen.

Hoe gaat dit echt vlot? Zie ik iets over het hoofd?
Misschien dat Grootloops toevallig een snelle oplossing voor een test als deze klaar heeft liggen.

Gr Han
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Test de poorten eens met:https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Uitgelicht topic