Shibby

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Aansluiten internet en tv

Beste allen,

Afgelopen zaterdag heb ik internet en tv van Ziggo aangeschaft. Vanwege eerdere verhuizing zelf geprobeerd alles te installeren( snel Internet nodig). Lukte mij niet dus gebeld naar de klantenservice maar mijn bestelling was nergens te vinden. Op mijn adres waren andere contactgegevens bekend. Zondagavond nogmaals gebeld, was wel iets te vinden maar niet alle gegevens waren aanwezig. Vandaag weer naar de Vodafone gegaan. Waarschijnlijke Fout, geen adres toevoeging, gevonden. Bestelling weggehaald en nieuwe bestelling geplaatst en twee nieuwe boxen gekregen.

Geprobeerd om aan de praat te krijgen maar geen succes. Ik kan verbinden met het modem via mijn mobiel maar is geen internet beschikbaar.

De vraag(hehe):
Hoe zouden jullie de docsis 3.0 modem en de mediabox zo aansluiten? Zie foto's.

Alvast hartelijk dank voor de hulp.
22 Reacties 22
joma1966

Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes
ik zou aansluiten via de AOP in de woonkamer( modem en TV) dan zal alles wel werken. de modem dichtbij de AOP aansluiten en de tv ook kijken of dan alles werkt als je de modem hebt geactiveerd. Dat duurt wel voor de activatie rond is en dat je tv en internet werken. tijdens de activatie kun je een Ziggo emailadres aanmaken. Ik mis bij je AOP wel een onderdeel die in je aansluitpakket zit zodat je akkes kan aansluiten en dat kun je terugvinden in de gebruiksaanwijzing die je hebt gekregen bij je modem en decoder humax 5300c( of mediabox xl

Succes!
Shibby
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zojuist ook telefonisch contact gehad. Modem moet in de meterkast en zoals ik het had is correct volgens de medewerker. Maar de producten waren weer niet geactiveerd. Max 24 uren tot activatie. Zo wordt het zelfstandig installeren wel heel lastig.
joma1966

Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes
oke succes er mee hopelijk heb je snel internet en kun je tv kijken
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Shibby, als je je TV rechtstreeks op het AOP zet, heb je dan ook geen NPO 1, 2 en 3?
Dit ter controle of er wel signaal op je woning staat
Shibby
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Evert96 als ik mijn tv met de coax kabel verbind met de linkeringang van de tweede foto gaat de box installeren. Op de tv staat: 'een ogenblik geduld a.u.b.' dit blijft uren zo.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dan zit er waarschijnlijk iets tussen wat niet retourgeschikt is waardoor de Mediabox XL de installatie niet kan doorlopen. Wat gebeurt er als je de coax kabel niet in de Mediabox XL doet, maar in de TV zelf? Heb je dan (analoog) tv?
Shibby
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja dan heb ik analoge tv.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Top, dan heb je dus in ieder geval signaal 🙂
Wil je dan het kapje van de wandcontactdoos eraf halen en kijken van welk type die WCD is? Je mag er ook een foto van plaatsen.

Als je trouwens nu je modem bij het AOP in de meterkast hebt staan, moet die onderhand wel klaar zijn met activeren. Zo niet, haal hem eens een paar minuten van de stroom af en kijk het dan even aan. Het kan altijd even duren, maar vaak is alles binnen een half uurtje doorgelopen.
Shibby
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zie de afbeelding.
Met de modem kan ik verbinding maken maar ik krijg geen internet.

Bedankt voor het meedenken!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik zie zo geen type erop staan. Het kan zijn dat deze wel retourgeschikt is, maar tegenwoordig worden en alleen nog maar 1 gats WCD's gebruikt. Deze is dus wellicht aan vervanging toe.
Zit er verder nog iets tussen het AOP en deze WCD? Misschien nog een versterker of iets anders?

Wat betreft je internet: Ik zou proberen om via de chat contact met Ziggo op te nemen en vragen of ze alles even een zetje kunnen geven. Wie weet kan het en heb je vanavond nog internet 🙂
Nee heb je, ja kun je krijgen 🙂
De chat knop zit rechtsonderin op deze pagina.

Edit: als er verder niets tussen het AOP en de WCD zit dan alleen de splitter die op je eerste foto te zien is, vraag dan direct ook om een monteur.
Shibby
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Er zit niets tussen, de vorige bewoner heeft het met deze middelen kunnen gebruiken. Ik zal de chat eens raadplegen! Dank.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Evert96
Of de chatknop zit middenin deze pagina, deze lijkt de laatste tijd bij de chat voorrang te hebben op de contactpagina, ik zie hem hier vaker: https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dan zou ik denken dat die WCD niet retourgeschikt is. Lees in ieder geval nog even de edit in m'n vorige bericht.
Een monteur kan namelijk die WCD kosteloos vervangen 🙂
Shibby
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Contact gehad met de chat. Geen duidelijkheid, geen hulp wel mogelijk nog 24 uur langer wachten dan de medewerker aan de telefoon aangaf. Met 7 medewerkers contact gehad waarvan geen 1 verhaal overeen komt en duidelijkheid geeft. Inmiddels al zo 6 uur aan kwijt, super tijdens een verhuizing.

Maar ben wel erg blij met de reacties op het forum!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Balen! :disappointed: Heb je wel een monteur kunnen laten inplannen?
Normaal gesproken kan het inderdaad maximaal 24 uur duren voordat alles doorgelopen is, maar wie weet loopt het bij jou nu anders, aangezien blijkbaar de aanvraag vandaag gedaan is. Tenminste, vóór vandaag was het verkeerd gegaan.

Ik hoop dat het vannacht zich allemaal hersteld!
Shibby
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Monteur nog niet aangevraagd. Ik wacht tot morgenmiddag als het dan nog niet werkt zal ik een monteur aanvragen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Je mag uiteraard doen wat jou het beste lijkt, maar ik zou het andersom doen. Nu een monteur aanvragen en werkt het morgen, die monteur weer annuleren. Want de monteurs die tussen nu en morgenmiddag ingepland worden, kunnen niet bij jou komen en duurt het wellicht langer voordat er eentje bij jou kan zijn. Je kunt een monteur tot de avond vóór de afspraak annuleren, tot max 22:00 uur.
Maar goed, doe wat jij het beste vindt 🙂
Shibby
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ah ik wist niet af van het vrij mogen afzeggen van een monteur. Dan is dat een mooie mogelijkheid. Ik zal morgen een update plaatsen.
Shibby
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Inmiddels doen internet en tv het.

Uitgelicht topic