5ghz valt steeds weg

• Ontdekker
  • 4 reacties
Beste,

Sinds kort valt mijn 5ghz verbinding steeds weg. Hij geeft aan dat ik wel verbonden ben maar internet werkt gewoon niet. Ik ervaar dit zowel op mijn Mac als op mijn iphone. Dit zijn de enige 2 apparaten die ermee verbonden zijn. De rest zit op 2.4ghz en dat werkt prima.
Ik heb alles geprobeerd. Meerdere kanalen etc maar helaas geen resultaat 😞

Wie o Wie kan mij helpen!

Mvg,
Piero

11 Reacties

Reputatie 3
Badge +7
Als echt alles al geprobeerd is, is het echt hopeloos.☺

Valt het opnieuw opstarten (echt ca 20 sec stroomloos) ook onder alles?
Valt een fabrieksreset ook onder alles?
Er zou voor de Connect Box (gefaseerd) nieuwe firmware uitgerold worden. Wellicht zorgt een reset of herstart dat dit geïnstalleerd wordt.

Groet,
DennyW
Hmmm, dat is een goede. Wellicht een reset naar fabrieks-instellingen. Restart heb ik al meerdere malen geprobeerd maar zonder succes helaas. Werkt even en dan valt ie weer uit.

Ik ga het vanavond proberen. Thanks voor je feedback!
Reputatie 3
Badge +7
Het is in ieder geval (weer) een item die je kan toevoegen op het lijstje van ondernomen acties.
Steeds maar weer een horde nemen om mogelijke oorzaken uit te sluiten.

Wellicht ten overvloede:
Om te resetten: achterop het modem is een klein verstopt schakelaartje. Circa 20-à 30 seconde met een cocktail-prikkertje of saté-prikker ingedrukt houden (stekker in het stopcontact laten) en wachten tot dat het apparaat weer tot leven is gekomen.
Reputatie 4
Badge +9
@Beiro
Probeer eens een kanaal te kiezen tussen 36 en 48, de hogere kanalen zijn zogenaamde DFS-kanalen en weer- en militaire radars kunnen je verbinding onderbreken als je kiest voor die hogere kanalen.
De meeste routers die binnen de EU geleverd worden kunnen alleen nog maar de kanalen 36 t.e.m. 48 aan volgens een Europese richtlijn. Alleen bij Ziggo kunnen sommige modem/routers nog de hogere kanalen aan tot 140.
Reputatie 4
Badge +10
En op 20 Mhz maakt de 5 GHz ook sterker.
Reputatie 3
Badge +7
@N.N. en @Be rt

Zoals ik de klachtomschrijving van @Beiro lees is dat de internet wegvalt maar dat de Wifi-verbinding WEL intact blijft ("wel verbonden"). Voorlopig moet in dit interpreteren als: wel een verbinding met het thuisnetwerk maar dat binnenkomend of uitgaand verkeer via de gateway niet mogelijk is.
Daarom ben ik niet begonnen over zaken die de radio-ontvangst betreffen c.q. kunnen beïnvloeden en ga vooralsnog uit van een onwillige Connect Box.

Maar ik ben wel zeer nieuwsgierig, hoe @Beiro het verbonden blijven heeft vastgesteld. Geven de MAC en de Iphone aan wel een Wifi-netwerk te zien maar is er totaal geen toegang tot zowel het thuisnetwerk en de boze buitenwereld -die men internet noemt-, of blijft er wel toegang tot gedeelde bestanden en printers binnen het thuisnetwerk? Is het benaderen van een gedeeld bestand en / of (netwerk-) printer getest tijdens de storings-toestand?

Groet,
DennyW
Heel goed punt inderdaad. Ik kan zeggen dat niks werkt op het moment dat ik iets opzoek. Zowel intern als extern. Ik heb thuis een NAS en die kan ik dan ook niet meer benaderen.
Het rare is dat het op 2.4 wel allemaal vlekkeloos werkt.
Reputatie 4
Badge +9
Je kunt een perfecte Wi-Fi-verbinding hebben en toch geen internet, dat staat los van elkaar.
Reputatie 4
Badge +10
Loopt alles via je Connect box of heb je nog een ander Wifi punt of router?
Alles loopt direct via de connectbox
Ik heb gisteren avond mijn modem gereset naar fabrieksinstellingen. Tot heden nog geen problemen ondervonden! Hopelijk blijft het zo. Ik hou het in de gaten!

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics