Sprundelke

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

1 totaal netwerk of toch 2 verschillende netwerknamen houden?

Hallo allemaal,

Hier maar eens proberen wat de medemens zegt 😉 Ik heb vorige week de extra wifibooster geïnstalleerd via een internetkabel. Deze werkt goed. Nu zegt Ziggo op hun site het volgende:

"Met een Wifibooster heb je twee netwerken: het netwerk van je wifi-modem en het netwerk van je Wifibooster. We adviseren je om de netwerken twee verschillende namen te geven. Op die manier zie je altijd met welke je verbonden bent. We leggen uit waarom dat handig is.

Stel: je wifi-modem staat in de huiskamer en je Wifibooster op zolder. En je loopt met je smartphone van de huiskamer naar zolder. Soms blijft je apparaat dan verbonden met het netwerk van je wifi-modem. Terwijl het signaal van je Wifibooster op zolder veel sterker is. Dat komt doordat de wifi-verbinding pas verbroken wordt, als er helemaal geen signaal meer is. Je moet dan handmatig het sterkste wifi-signaal selecteren".

Ze adviseren dus om 2 netwerken te (blijven) hanteren, zoals het nu ook al is hier thuis en zoals een medewerker ook heeft aangegeven via de chat, maar in deze situatie moet je blijkbaar handmatig iedere keer weer het beste netwerk (signaal) instellen (of hij pakt 'm wel automatisch als het signaal beneden te ver uit bereik ligt)! Ik ben geen kenner, maar waarom dan niet 1 totaal en groot netwerk? Het liefst wil ik dat als ik naar boven loop automatisch het sterkste signaal wordt gepakt en dat ik dit dus niet iedere keer (ook al is het een kleine moeite) handmatig moet aanpassen...

Vriendelijke groet,
Martijn
4 Reacties 4
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Het is een persoonlijke voorkeur en hangt ook samen met de gebruikte apparatuur. Sommige apparaten willen zolang mogelijk een eenmaal aangegane verbinding in stand houden, andere gaan voor het sterkste signaal. Probeer het eens uit met één naam voor uw netwerk. Als u ergens problemen ervaart kunt u dat later altijd nog wijzigen.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Er zijn apps voor de smartphone die zorgen dat je steeds het sterkste signaal gebruikt.
Bv BestWifi of Wifiswitcher voor Android
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pintacdesign.bestwifi

Smartphones zelf proberen nl vaak zo lang mogelijk het signaal vast te houden zelfs als het erg zwak is.
Dus misschien is een dergelijke app iets (ze bestaan denk ik ook wel voor I-phone maar dat kan ik niet controleren)
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Sprundelke. Wat leuk dat je een account aangemaakt hebt om deze vraag te stellen.
Zoals hierboven al wordt aangegeven, heeft het te maken met de wijze waarop je apparaten verbinding maken/verbinding zoeken. De beste manier om te ontdekken wat voor jou goed werkt, is puur door uittesten, zoals @Jan F. ook aangeeft. Mocht het inderdaad het best werken met twee verschillende netwerknamen, maar vind je dat een minder prettige manier (wat ik mij voor kan stellen), probeer het dan eens met een app zoals @Nick999 aangeeft. Wellicht zit hier voor jou de beste oplossing in!

En vergeet vooral niet ons hier op de hoogte te brengen van de situatie. We horen altijd graag hoe het gaat!
Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Gebruik je de Wifibooster alleen om het wifi signaal te versterken rondom het huis kan je het beste de Wifibooster centraal plaatsen in het huis. Heb de mijne op de eerste verdieping staan. Van de Ubee modem het wifi gedeelte uitgeschakeld. Heb geweldig wifi ontvangst in de woonkamer, 1ste en 2de verdieping. SSID van de 2.4GHz en de 5GHz ieder een eigen naam gegeven. Gebruik je de Wifibooster op zolder ook om bijvoorbeeld een laptop, tv aan te sluiten met een utp kabel dan is mijn opstelling waarschijnlijk niet relevant voor jou of je moet de mogelijkheid hebben om kabels van de eerste etage naar de zolder te plaatsen.

Uitgelicht topic