Beantwoord

Instellen Mediabox XL op LG TV

Beste Community,

Gisteren heb ik mijn nieuwe LG OLED55C6V TV opgehaald en heb ik deze gelijk geprobeerd, ik kon gewoon de HDMI kabels vanuit mijn Xbox en mijn Mediabox XL aansluiten en kreeg bij beide beeld. Nu kreeg ik een scherm dat vroeg of ik mijn set-topbox (De mediabox neem ik aan?) wou configureren zodat ik Live TV kon krijgen en de Magic Remote van LG als universele afstandbediening kon gebruiken, ik wilde dit doen en eerst vroeg het mij wat voor decoderfabrikant de Mediabox XL is, aangezien ik mijn Mediabox ontving toen UPC nog niet bij ziggo zat, heb ik volgens mij nog een oudere versie gemaakt door Samsung met modelnummer SMT-G7400/XEN. Dus dan selecteer ik als fabrikant samsung, daarna moet ik de LG afstandbediening testen op de set-topbox, en kan ik 20 afstandbedieningstypes selecteren, geen een hiervan werkt dus kan ik niet de LG remote gebruiken op mijn mediabox, is de mediabox XL niet compitabel met de LG afstandbediening of heb ik een instellingsfout gemaakt?

Mvg, Yari
icon

Best beantwoord door robbo 17 maart 2017, 16:36

Je moet er rekening mee houden dat de ab van lg een ir ab is. De hzn gebruikt ook rf dat is dus niet mogelijk. Wat wel kan is de ab van de hzn te koppelen aan je lg tv. ( je kan dan enkele standaard functies bedienen. Oa uit/aan volume en evt source) hier de link hoe dat te doen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/afstandsbediening-koppelen/ succes gr Rob

Bekijk origineel

1 Reactie

Reputatie 4
Badge +2
Je moet er rekening mee houden dat de ab van lg een ir ab is. De hzn gebruikt ook rf dat is dus niet mogelijk. Wat wel kan is de ab van de hzn te koppelen aan je lg tv. ( je kan dan enkele standaard functies bedienen. Oa uit/aan volume en evt source) hier de link hoe dat te doen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/afstandsbediening-koppelen/ succes gr Rob

Wat vind jij?

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)