FourB

Level 7
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes

Opname verwijderen lukt niet: probleem wat al jaren speelt!

Hallo,

Ik doe na jaren weer een poging.

Bij serie opnames verwijderen blijft vaak na verwijderen van een laatste opname een lege thumbnail staan welke niet te verwijderen valt. Als je deze opent komt de tekst in beeld " u heeft geen programma's opgenomen, u kunt dit via de tv gids". Na verloop van tijd komen er meerdere van dit soort lege opnames in de lijst van opnames te staan.

Tot nu toe is de enige oplossing het wissen van de harde schijf, want zoals de helpdesk zegt is het een foutje op de harde schijf wat af en toe ontstaat bij serieopnames.

Mijn vraag aan de specialisten en community beheerders zoals Alex en Sarah: wat gaat hier nu eens aan gebeuren na al die jaren? Niet alleen ik, maar diverse andere gebruikers hebben hier last van. Het is niet wenselijk om je harde schijf telkens te wissen, is er geen elegantere/ permanente oplossing!

Graag een reactie, eerdere deze maand helemaal NUL reactie, terwijl ik daar om vroeg.

In het UPC tijdperk werd er veel beter omgegaan met de community is mijn ervaring.

Groeten Marcel
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rupie

Level 3
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Van de week weer een aflevering die niet weg wilde maar ik heb hem zojuist wederom weg kunnen krijgen zonder resetten. Dit keer was het een aflevering van modern family die dwars zat. Weer via de zoekfunctie in ondemand heb ik de aflevering kunnen verwijderen waarna er wederom een andere aflevering 'onder vandaan' te voorschijn kwam nadat de eerste probleemopname verwijdert was.

Ik ben met de zoekfunctie gaan zoeken naar de namen van personages uit modern family. Bij veel resultaten even in de zoekfunctie de bron op 'mijn media' zetten, scheelt lang scrollen. Bij de eerste paar namen kreeg ik de bekende 'geen informatie' als de aflevering wel gevonden werd, zonder mogelijkheid tot verwijderen. Maar bij de naam 'gloria' kreeg ik ineens wel de informatie van de aflevering te zien en kon ik de aflevering toch weer verwijderen. Je moet dus alleen eigenwijs genoeg zijn totdat je een zoekwoord gevonden hebt waarmee de afleverings informatie wel in beeld komt!

Bekijk in context

100 Reacties 100
SchokkerJESupc

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook: "U heeft geen programma's opgenomen, u kunt dit via de tv gids". Twee onverwijderbare icoontjes van programma's. Ik hield een vorige discussie op deze site in de gaten, die onterecht de qualificatie 'OPGELOST' kreeg.

Mijn volgende vraag is serieuzer bedoeld dan 'ie klinkt: Weet iemand of dit een site is waar Ziggo zich iets van aantrekt of een forum waar klanten onderling uitsluitend over Ziggo kunnen klagen? Als het laatste het geval is, dan stop ik het raadplegen van de info.
FourB
Topicstarter
Level 7
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Hallo SchokkerJESupc,

Dank voor je reactie en bijval. Net als jij keek ik naar een vorig topic wat hierover ging. Inderdaad zag ik ook ineens opgelost. Ik bemerk dat iemand zoals Alex van Ziggo beloofd zaken door te geven aan de specialisten, mee te nemen naar vergaderingen en vervolgens hier niet meer op terug komt.

Uit mijn UPC tijd heb ik betere ervaringen met bv Sarah maar ook Takwan. Die kwamen altijd wel terug met een bevredigend antwoord.

Ik hoop dat meer mensen op dit topic reageren, dit mag wel eens een keer worden opgelost.

Mijn moeder heeft ook een horizon box. Daar staan vele lege opnames op. Heel vervelend als je door zo'n lijst bladert.

Groeten Marcel
joss

Level 1
  • 308Posts
  • 37Oplossingen
  • 2Likes
SchokkerJESupc wrote:
Mijn volgende vraag is serieuzer bedoeld dan 'ie klinkt: Weet iemand of dit een site is waar Ziggo zich iets van aantrekt of een forum waar klanten onderling uitsluitend over Ziggo kunnen klagen? Als het laatste het geval is, dan stop ik het raadplegen van de info.


Als je de topics volgt kun je vaststellen dat op het forum niet alleen klachten worden gedeeld, maar dat Ziggo klanten elkaar ook helpen bij het oplossen van praktische problemen.
Er komen regelmatig Ziggo medewerkers kijken die proberen individuele en collectieve klachten op te lossen of aangeven dat ze problemen 'meenemen' naar de experts. Op dat laatste zou dan je hoop kunnen zijn gevestigd voor het oplossen van de kwestie uit dit topic in een volgende software update.
SchokkerJESupc

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Duidelijk Joss, het is dus hopen dat dit item wordt 'meegenomen'. Ik houd het weer in de gaten.
FourB
Topicstarter
Level 7
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Hallo Ziggo community medewerkers,

Waarom reageert er niemand? Jullie zijn de afgelopen dagen actief geweest, maar geen reactie op dit onderwerp. Hoe kan dit nou?

Groeten Marcel
FourB
Topicstarter
Level 7
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Sarah,

Wat is er toch aan de hand dat helemaal niemand van jullie reageert? Ik zie jullie op andere onderwerpen wel reageren. Is er wat?

Groeten Marcel
FourB
Topicstarter
Level 7
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Hallo allemaal,

Zojuist een klacht ingediend vanwege het uitblijven reactie. Ik zie ook vandaag allerlei webcare medewerkers actief. Maar mij een antwoord geven dat kan er niet vanaf. Ik heb er geen goed woord voor over.

Echt een hele verbetering van UPC naar Ziggo
Magicwizz

Level 5
  • 45Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Goedenavond Marcel,

Dit soort zaken kunnen wel eens voorkomen en die zijn ook bekend bij Ziggo.
Ik weet dat er een aantal klanten zijn die er last van hebben en het is een vervelend issue.

Wat je eens zou kunnen proberen is de Fabrieksinstellingen terugzetten na het formateren.
Als je kiest voor de optie Fabrieksinstellingen terugzetten is er ook een optie om ook meteen te laten formateren.

Sarah en de andere op het forum hebben je bericht echt wel gelezen. Het kan zo zijn dat ze eerst wat meer info intern willen verzamelen voordat ze een antwoord hier op dit topic plaatsen.

Be Patient.. Sommige topicvragen zijn af en toe wat moeilijker te beantwoorden. 😄
FourB
Topicstarter
Level 7
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Beste Magicwizz,

Ik ben horizon gebruiker van het eerste uur, dus al kort na de introductie bij UPC. De box heeft mijn geduld al heel wat op de proef gesteld en ik heb werkelijk uren door gebracht met webcare en helpdesk medewerkers.

Veel, heel veel problemen zijn opgelost en verbeterd. Dit irritante probleem dus niet, is niet ineens komen opdagen, maar bestaat al vanaf het begin. Ettelijke malen aangekaart door mij en diverse andere gebruikers, tot op heden geen oplossing. Alleen fabrieksinstellingen inclusief wissen harde schijf. Want alleen dan worden de "foutjes" zoals men die noemt op de harde schijf gewist. Maar dat wil je niet elke keer doen want dan ben je al je opnames kwijt. Ik heb op dit moment drie foutjes op mijn harde schijf, mijn moeder acht. Geen urgent issue, wel na jaren irritant.

Verder had ik goede ervaringen met de UPC webcare, waar oa Sarah werkte. En als men iets las, dan kreeg je altijd een reactie. Ik verwacht een reactie, niet direct een oplossing. Dat is toch normaal.

Een reactie kan zijn: we hebben je klacht gelezen en we gaan er mee naar onze technische afdeling. Want dit is een probleem wat met een software update opgelost moet worden.

Maar het goede nieuws is dat ik vanavond binnen enkele minuten thuis werd gebeld door een Ziggo medewerker nadat ik een klacht HD ingediend via een contact formulier. Ik kan zeggen dat dit een hele prettige ervaring was. De medewerker begreep de klacht, dus het probleem met de op, maar het feit dat ik geen reactie kreeg. Verder hebben we het ook over het probleem gehad en ook dat is wederzijds goed begrepen. Ik heb wel de indruk gekregen dat dit nu serieus wordt opgepakt.

Als ze het meenemen in een volgende software update is het toch prima.

Groeten Marcel
SarahZ
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 547Posts
  • 40Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marcel,

We lezen inderdaad met alles mee. Ook op de Ziggo Community is een van de belangrijkste redenen, feedback die we binnenkrijgen verzamelen en zorgen dat er actie op wordt ondernomen. Als het issues zijn die onder de aandacht gebracht moeten worden kiezen we er soms voor om dat eerst uit te zoeken en dan te reageren.

Ik heb de vraag uitstaan wat de status hier van is. Zodra ik meer weet plaats ik het hier. Ook echt 😉 en je mag ook mij altijd even om een statusupdate vragen.
FourB
Topicstarter
Level 7
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Sarah,

Bedankt voor je reactie. Nu ervaar dat jullie dat jullie ermee bezig zijn, eerder kon ik dat niet. Ik hoor wel hoe het verloopt. Bedankt.
SchokkerJESupc

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank inderdaad. Ook ik houd de boel in de gaten en hoop op een oplossing. De hele schijf wissen is voor ons een 'nare optie', omdat onze kleindochter dan haar favorieten moet missen.
Wieteke1982

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Fijn dat hier aan gewerkt wordt, want heb hetzelfde probleem.
Zit anders eeuwig met Heel Holland Bakt opgescheept sinds zondag!
FourB
Topicstarter
Level 7
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Hallo Sarah,

Zoals je ziet zijn er nog steeds mensen die er last van hebben. Je gaf de laatste keer aan mij om nog eens om een update te vragen mocht ik niets horen.

Is er wat te melden? Graag een update.

Groeten Marcel
Mexflex

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ervaar dit probleem ook. Het het kunnen "oplossen" door de hele harde schijf te wissen, echter is dit natuurlijk geen oplossing.
Rupie

Level 3
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ook ik ervaar dit probleem. Laatste keer dat ik een medewerker aan de telefoon had kreeg ik een verhaal over cache geheugen wat bewust blijft staan zodat de afbeelding vast beschikbaar is als er weer wat opgenomen wordt wat in dezelfde 'folder' terecht kan komen? Kwam allemaal niet echt overtuigend over. Ook als je dezelfde aflevering van hetzelfde seizoen van een serie nogmaals opneemt maakt de box hier een nieuwe serie van. Je komt gewoon niet van die corrupte opname af. Heb ook zaken gelezen als het resetten van de mediabox wat het in sommige gevallen wel eens op zou kunnen lossen. Maar ook ik heb nog geen fatsoenlijke oplossing kunnen vinden om hier omheen te werken.
FourB
Topicstarter
Level 7
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Beste Sarah,

2 dagen geleden vroeg ik je om een update vwb de voortgang die jij en je collega's maken dit langlopende probleem op te lossen. Zoals je ziet zijn er steeds meer mensen die zich melden rondom dit irritante probleem.

Is er nou helemaal niemand die mij serieus neemt? elke dag zie ik moderators actief op het forum. Geen reactie.

Er moet toch allang een beeld zijn van de techneuten, of zie ik dat verkeerd? Eerder dit jaar nam je collega het mee naar een vergadering.

Groeten Marcel
Rupie

Level 3
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Inmiddels heb ik software versie 3.3 uitgerold gekregen maar helaas nog altijd bij het openen van een specifieke opname de melding "u heeft geen programma's opgenomen, u kunt dit via de tv gids".
FourB
Topicstarter
Level 7
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Beste allemaal,

Zie de start van mijn herhaalde betoog. Probleem wat al jaren speelt. Ook nu weer geen enkele, maar dan ook geen enkele inhoudelijke reactie. Dit had al veel eerder meegenomen kunnen worden in de vele software updates die zijn geweest.

Ik hoor nog liever: we weten het niet, kunnen het vinden, kunnen het nooit oplossen.

Dan helemaal niets.

Ik begin het echt helemaal zat te worden, dat aan een lijntje gehouden worden.

De laatste keer vulde ik een klacht in en werd binnen 5 minuten gebeld. Alle begrip, we geven het door, zijn er mee bezig........

Dan mag je gerust om een status update vragen.

En ja hoor, weer helemaal NUL reactie, terwijl er wel op allerlei andere topics gereageerd wordt, dus het is niet zo dat men er niet is.

Uitgelicht topic