Vraag

Humax 5200 storing E48-32

Toon eerste bericht

40 Reacties

Willem-A schreef:

Dag Ossie,

bij een defecte tuner zie je andere issues. Natuurlijk kan er iets misgaan, waardoor er e.e.a. word verstoord, waar dit probleem ook op lijkt, maar als de tuner niet in orde is, zie je artefacten en zal je bij het uitlezen van de waarden zien dat de BER oploopt. Deze moet 0 zijn en blijven. Word het nog erger, zal de kwaliteit dalen en uiteindelijk zie je bijna niets meer. Komt wel voor, maar bij een nieuw apparaat zie je dit niet gebeuren. Het is een zeer vreemd en lastig issue, maar omdat de reden van de melding wat verschillende oorzaken kan hebben, dus ook niet toe te wijzen aan een probleem.

We krijgen hier wel meldingen over, maar eigenlijk niet eens zo vaak. En er staan toch heel wat Humax decoders/PVR's verdeeld over Nederland, en de meeste daarvan staan toch in fZiggo gebied. Maar ik hoop uiteraard dat men er toch achter kan komen wat er speelt als het niet is opgelost met een nieuwe AOP, goede, liefst dubbel of 3-voudig afgeschermde kabels, en goede connectoren. Het is dus in beginsel zaak dit goed op orde te hebben. is de kabel niet te lang, dan kun je er een van Ziggo krijgen.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax

We blijven het probleem houden. Ik heb net nog even getest met een opname en als ik dan naar signaal detectie ga, loopt de BER heel hoog op, tot over de 4000. Net ook al uitgebreid met ziggo gebeld en monteur staat ingepland. Maar kan het toch nog aan iets anders liggen?
Reputatie 4
Badge
Dag.

Zie je die BER alleen bij tuner 2? Zo ja, dan veranderd dat de zaak een beetje. Want is dat het geval, en gaat het wel goed met tuner 1, dan kan er sprake zijn van een defect. Meestal laat tuner 2 dat dan zien in de vorm van hoge tot zeer hoge BER waarden, vaak eerst bij bepaalde zenders, en tevens zie je dan vaak, in ieder geval op den duur, een terug lopende kwaliteit.

Speelt dit, dan is de tuner goed te vervangen, en blijft een dergelijke reparatie doorgaans zeer betaalbaar. Is de Humax nog geen 2 jaar oud zijn er uiteraard geen kosten aan verbonden.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax
Hoi Willem,

Inderdaad zie ik die waarden alleen bij tuner 2. Ik heb net ook al even contact gehad met Humax en zij raden aan het toestel voor reparatie aan te bieden. Het is net nieuw, dus nog volledig in de garantie. Hopelijk kunnen we daarna gewoon genieten van TV-kijken en normaal opnemen.

Dank je wel voor je snelle antwoorden!
gr.
Reputatie 4
Badge
Dag Ossie,

graag gedaan. Ik zie dat je al contact hebt gehad met Humax, aders had ik het nummer even geplaatst. Maar nu ik dit las kwam wel bij me op dat er (nog) iets anders speelde ook. Maar het is desondanks raadzaam een monteur naar de installatie te laten kijken, want het is niet gezegd of het E48-32 issue ook is verholpen met een nieuwe tuner. We zijn al een tijdje met dat E melding issue bezig, maar Humax kan daar nog niet de vinger achter krijgen.

Ik benoem dat nog wel even. Gelukkig heb je nog garantie op de decoder. Dat verhelpt in ieder geval de hoge BER bij tuner 2. Daarna moeten de opnames dus weer uitstekend lopen.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax
Reputatie 4
Badge
Nog even contact gehad, en waarschijnlijk is het issue rond de E melding ook verholpen met het vervangen van de tuner. Maar dat zal moeten blijken, daar het best wel een lastig issue is, waarvan ik hier overigens, met meerdere modellen, nooit last heb.

Mvg. Willem
Willem-A schreef:

Nog even contact gehad, en waarschijnlijk is het issue rond de E melding ook verholpen met het vervangen van de tuner. Maar dat zal moeten blijken, daar het best wel een lastig issue is, waarvan ik hier overigens, met meerdere modellen, nooit last heb.

Mvg. Willem

Ik hoop ook dat het probleem opgelost is na vervangen van de tuner, maar ik wacht het af. Ik meld me hier wel weer als de Humax is gerepareerd.
Reputatie 4
Badge
Dag Ossie,

ik ben wel benieuwd of de E melding dan ook weg is, dus hoor graag weer van je als het zover is.

Veel succes.

mvg. Willem
Heb sinds een week of twee ook last van e48-32 melding bij een zender (kanaal 104, film1 drama). Zeer vervelend. Ik heb alle mogelijke stappen die er zijn, geprobeerd, helaas zonder resultaat. Tot drie keer toe gereset naar de fabrieksinstellingen... Heb een hele oude humax, een 5000c. Wellicht tijd om een nieuwe decoder aan te schaffen?

Had ook hetzelfde probleem (zelfde kanaal) met de tv in de huiskamer (C+ module) + een andere zender. Daar de zenders opnieuw ingesteld, probleem verholpen (tot nu toe...). Deze wijze werkt dus niet op de 2e tv. Ik maak geen gebruik van splitters, allen rechtstreekse aansluiting.
Reputatie 4
Badge
Heb je de 5000c al eens een tijdje spanningloos gezet voor de fabrieksreset? Zo nee, haal dan de spanning er geheel af en verwijder alle kabels. Sluit deze na een 20tal minuten weer aan, schakel de spanning in, en voer direct na het opstarten de fabrieksreset uit.

Sluit je decoder ook eens direct aan op het AOP, met een zo kort mogelijke, goede kabel, zonder tussenkomst van andere apparaten etc. De E melding hoeft niet samen te hangen met het inmiddels bekende E48-32 issue. En daar je er nu pas last van hebt, en dit ook had op je Tv, lijkt er iets anders te spelen.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax
Dag Willem, dank voor je advies. Zal het uitproberen. Wordt vervolgd.
Reputatie 4
Badge
Dag.

Graag gedaan en veel succes.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax
Ha Willem,

Vanochtend voor werk alle stekkers uitgetrokken. Dus minimaal 8 uur spanningloos. Vanavond na opstarten direct fabrieksreset gedaan, maar helaas, probleem blijft zich voordoen.

PS: decoder was altijd al direct aangesloten op het AOP.

Mvg, Yuenyee
Reputatie 4
Badge
Dan denk ik dat er toch even een monteur naar je toe moet. Zeker daar het later ineens is begonnen.

Wellicht pakt een van de moderators het wel op, maar je kan uiteraard ook even contact opnemen met Ziggo. Kom je niet verder laat het dan even weten a.u.b.

Gr. Willem
Beste mensen, ik weet niet of ik een nieuw, apart topic moet starten maar ik heb hetzelfde probleem. Bij één zender (Investigation Discovery) om de paar seconden de E48-32 melding. Ik heb er al maanden last van, maar geen tijd genomen om het uit te zoeken. Nu ga ik het proberen.

Als eerste is er in mijn woonkamer helemaal niets veranderd. Geen extra apparaten in de buurt gezet, niks verschoven, nergens aangekomen. Tot een maand of wat geleden nergens last van gehad.

Zojuist geprobeerd een paar tips op te volgen die hier op de site door Ziggo zelf, gegeven worden. Het 'wilt u even dit en dat daar en daar aansluiten?' kan ik niet, want de TV is erg zwaar, de kabels lopen erachter en waar en hoe ik wie of wat in welke meterkast moet aansluiten: geen idéé. Dat is voor mij, echt te ingewikkeld.

Is er al bekend waar het aan ligt? Zijn er ook mensen bij wie het wél is verholpen? Alvast bedankt voor advies/tips.

Edit: ik heb een Humax IRHD 5300C
Reputatie 4
Badge
Het probleem is nog steeds in onderzoek, maar zou volgens de eerdere berichten alleen voorkomen bij de 5200c.

Echter kan deze melding ook ergens anders zijn oorzaak vinden. Het hoeft dus niet altijd zo te zijn dat de oorzaak dezelfde is als bij anderen.

De Tv verplaatsen is niet meteen nodig, maar het is wel raadzaam om goede kabels te gebruiken en deze (even) rechtstreeks aan te sluiten op het AOP, ofwel de huisaansluiting. Dus zonder tussenkomst van andere apparaten etc.

Maar het is wel vreemd dat het ook nu ineens optreed en dat dit toch af en toe nog langskomt.

Ik hoop dus dat men dit geval ook serieus neemt en niet de onderzoeken staken.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax

Wat vind jij?

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)