Vraag

Humax 5200 storing E48-32


Diverse malen krijgen we de storingsmelding E48-32 te zien tijdens het TV kijken. Bijzonder irritant.:@
Diverse malen over gebeld en de melding is bekend van meerdere meldingen maar "er moest eerst meer info verzameld worden" zo werd gezegd.
Is er nu al eens een oplossing voor dit probleem???
Er werd aangeraden de Horizon box te nemen maar dit betekent ook een duurder abonnement en daar hebben we geen trek in.
We hebben recent een nieuwe kabel gekregen en een nieuwe aansluiting wegens graafwerkzaamheden in de straat dus daar ligt het niet aan. Het signaal is PRIMA!

54 Reacties

Reputatie 4
Badge
Dag Anonimus,

hierover lopen al, vrij langdurig, enkele topics. Helaas is het nog niet opgelost, al zie ik het de laatste tijd wel minder langskomen.

maar niet elke situatie is hetzelfde. Kun je dus wat info geven over de situatie zoals het aantal Tv's, lengtes van kabel, of er al dan niet versterkers of splitters zijn gebruikt, de waarden van de Humax etc?

Die waarden kun je op deze manier uitlezen:

-Bekijk een zender en neem 1 of 2* anderen op (*niet altijd mogelijk)
-ga naar Menu
-Instellingen
-Systeem
-Signaaldetectie

Sterkte dient minimaal zo'n 35-40% te zijn maar is doorgaans hoger.
Kwaliteit dient 100% te zijn.
Ber dient op 0 te blijven.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax
Sterkte is 84
Kwaliteit 100%
BER (E6) 0
Geen splitters en kabel is rechtstreeks aangesloten (zit max 50 cm. tussen)
Reputatie 4
Badge
Anonimus schreef:

Sterkte is 84
Kwaliteit 100%
BER (E6) 0
Geen splitters en kabel is rechtstreeks aangesloten (zit max 50 cm. tussen)



Dat ziet er prima uit. Ben ik toch bang dat je met hetzelfde issue te maken hebt als hier eerder al genoemd... Ik zou gewoon eens en monteur laten komen, om alles door te meten, maar het is een lastig issue. Het signaal lijkt vaak prima en toch zijn er mensen die last hebben van deze storingen. Hopelijk lost men dat alsnog snel op, want het loopt al best lang.

Gr. Willem
Als ik het goed begrijp blijven we dus gewoon met dit probleem zitten terwijl het wel iets is wat alleen Ziggo kan verhelpen? Een monteur bestellen gaat ook geld kosten en als ik met deze melding ga bellen dan krijg ik hetzelfde verhaal te horen dat er meer gegevens verzameld moeten worden. Ik vind dit bepaald geen goede reclame van Ziggo.
Reputatie 4
Badge
Dag Anonimus,

ik wil het graag oplossen, als dat zou kunnen, maar kan helaas niet zoveel anders doen dan aangeven alles goed na te lopen. Enige tijd geleden heb ik wat serienummers van d e5200 laten natrekken, vanwege en gasket probleem dat bij een bepaalde serie kan voorkomen, maar dar kwam er toen niet een uit met dat probleem. Ik weet niet hou oud je decoder is, maar je zou het serienummer anders even kunnen doorgeven via een PB.

Maar vraag is dus of daar wat uitkomt. Eerder zou het alleen voorkomen bij de Humax, maar dat blijkt achteraf ook niet geheel juist. Wat er dus speelt? Ik weet het niet... Maar ik vind het wel erg sneu voor degenen die met dit probleem te maken hebben.

Mvg. Willem
Heel erg aardig Willem en ik geloof je dat je het graag wilt oplossen. De Humax hebben we al een poosje en denk een jaar of 3. Ik heb inderdaad meer topics gezien met hetzelfde probleem en diverse malen heb ik gelezen dat Ziggo een nieuw apparaat ter beschikking stelt (bruikleen). Misschien moet ik ook proberen een ander apparaat te scoren. Dank je wel voor je inzet.
Reputatie 2
Badge
Hallo Willem ik had gisteravond zoals ik in een ander topic heb ver meld ook een storing.
sinds lange tijd en dit licht echt niet aan humax.
het heeft te maken met de koppeling ziggo/upc en daar zit het probleem voor die tijd hadden we hier geen last van.ze hebben he gewoon niet goed aan gepast waar door wij deze melding krijgen.ik vraag me ook af naar de vak bekwaam heid van de monteurs bij ziggo.
dan had dit allang op gelost moeten zijn.
mijn computer specialist onder houd ook het netwerk hier en die zij tegen mij dat het net werk van ziggo niet zo goed was.en als hij dit zecht kanje dit voor 100% aan nemen.
het is zelf zo dat als hij je iets af raad en je luisterd niet kom je je zelf tegen. dit heb ik ook mee gemaakt.dus ik pas nu wel beter op.:8 vrg honda
Reputatie 4
Badge
Anonimus schreef:

Heel erg aardig Willem en ik geloof je dat je het graag wilt oplossen. De Humax hebben we al een poosje en denk een jaar of 3. Ik heb inderdaad meer topics gezien met hetzelfde probleem en diverse malen heb ik gelezen dat Ziggo een nieuw apparaat ter beschikking stelt (bruikleen). Misschien moet ik ook proberen een ander apparaat te scoren. Dank je wel voor je inzet.



Dag Anonimus,

sorry voor de eerdere schrijffouten. Ben moe. Maar als ik kan helpen doe ik dat, maar dit probleem is erg lastig. Heb het er ook al uitgebreid met Humax over gehad, maar ook zij weten niet hoe dit op te lossen. Is het apparaat 3-4 jaar, geef dan toch even het serienummer aan me door. Ik ga dan kijken of deze onder het gasket issue valt, maar ik heb daarop niet zoveel hoop. Is dat wel het geval, zal Humax dit gratis repareren. Maar de kans is dus groot dat het niet aan je decoder ligt, en Ziggo levert geen Humax decoders meer uit, uitgezonderd de 5300c. Een prima apparaat, maar daar je nu een 5200 hebt, zou ik je de 5300 zeker niet aanraden. Deze heeft n.l. geen interne schijf, en maar 1 tuner. En dat laatste is het grootste nadeel.

En ik durf je de Horizon ook nog niet echt aan te bevelen. Dat is niet negatief bedoeld, maar ik zie daarmee nog teveel problemen.

Je kan uiteraard ook op marktplaats kijken naar een andere Humax, maar of je dan van dit probleem bent verlost is maar de vraag. Ik zou gewoon eens vragen om een monteur, maar de kans is dan wel aanwezig dat men je een ander pakket en ontvanger zal willen aanbieden. Zelf heb ik dit probleem niet, en velen met mij gelukkig niet. Maar dat neemt niet weg dat het erg vervelend is als je het probleem wel hebt. Is er een oplossing vanuit Humax, dan laat ik dat uiteraard weten op deze en andere sites. Maar helaas lopen we nu nog steeds vast.

Maar geef dus even via een PB het serienummer door. Dan ga ik dat even natrekken.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax
Reputatie 4
Badge
Dag Honda,

ik had dat bericht inderdaad gezien. Alleen dat je het nu weet hebt na langere tijd betwijfel ik, want niet lang geleden meldde je het issue ook al. Maar het is erg jammer dat dit nog speelt, al krijgen we er toch niet veel vragen en meldingen over. Het lijkt er ook op dat het in bepaalde gebieden speelt, want hier hebben anderen en ik dus nergens last van...

Hopelijk komt er nog eens een oplossing.

Gr. Willem
Reputatie 2
Badge
Willem-A schreef:

Dag Honda,

ik had dat bericht inderdaad gezien. Alleen dat je het nu weet hebt na langere tijd betwijfel ik, want niet lang geleden meldde je het issue ook al. Maar het is erg jammer dat dit nog speelt, al krijgen we er toch niet veel vragen en meldingen over. Het lijkt er ook op dat het in bepaalde gebieden speelt, want hier hebben anderen en ik dus nergens last van...

Hopelijk komt er nog eens een oplossing. ja dat hoop ik ook maar ik heb er een hard hoofd in om dat probleem is onstaan na de koppeling ziggo/upc wat er op lijkt dat er toch nog wat aan gelpast moet worden en de monteurs moeten ook vak bekwaam zijn om dit te ver helpen en ziggo moet dit probleem niet op de klant schuiven wat nu wel het geval is.
ik vraag me ook af zijn ze het al aan het uit zoeken.dat moeten wij ook maar vaan nemen dat het zo is.maarja we wachten wel af:Dvrg honda

Gr. Willem

Volgens mij hadden we al last van dit probleem voor de koppeling Ziggo-UPC want vanaf het begin van aanschaf heeft deze Humax het al en we hebben deze nu dacht ik al zo'n 3 jaar.
Reputatie 2
Badge
Anonimus schreef:

Volgens mij hadden we al last van dit probleem voor de koppeling Ziggo-UPC want vanaf het begin van aanschaf heeft deze Humax het al en we hebben deze nu dacht ik al zo'n 3 jaar.

nee hoor voor de koppeling hadden we hier geen last van dit weet ik zeer zeker om dat ik alles goed in de gaten houd. het is beslist na de koppeling gekomen . een kennisi in Vijfhuizen hebt hier ook last van en dat zal willem wel met me eens zijn.
dat dit probleem nog niet ver holpen is;) vrg honda
Reputatie 4
Badge
Anonimus schreef:

Volgens mij hadden we al last van dit probleem voor de koppeling Ziggo-UPC want vanaf het begin van aanschaf heeft deze Humax het al en we hebben deze nu dacht ik al zo'n 3 jaar.



Dag Anonimus,

ik ben er nog niet achter of een gasket issue is, maar ga morgen nogmaals even op zoek.

Er wordt aan gewerkt:)

Mvg. Willem.
Reputatie 4
Badge
Zoals eerder gezegd lijkt het ook een probleem te zijn dat in bepaalde gebieden speelt, want hier hoor ik het nooit en werkt alles ook bij mij zoals het hoort.

Maar hopelijk komen we verder...
OPROEP

Om een beter beeld te krijgen over de Humax E48 fouten zijn we een enquete gestart op het Ziggo gebruikers forum. Ik wil de mensen die een posting hebben achtergelaten op deze gebruikers community vragen of ze de enquete willen invullen. Onder vind je een link. https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=51374
Je moet overigens wel geregistreerd zijn om mee te kunnen doen aan deze enquete.

Ik wil jullie alvast bedanken voor jullie bijdrage

Ziggo
Reputatie 4
Badge
Dag Anoniem_zg,

waarom wordt de enquête niet hier gehouden? Het ontgaat mij een beetje waarom dat op een ander forum moet. Het speelt tenslotte hier en dus kan er ook hier een topic over worden aangemaakt toch?

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax
Beste Willem en andwre experts.

Wij hebben al een tijd dit probleem even onze gegevens

Hoofdaansluiting in de meterkast.
Versterker van ziggo Sq601
Humax 5200C s/n 63 7105723 00794
Tuner 1 842.000 mhz , SR 6900 BER (E-6) 0
Stekte 47%
Kwaliteit 100%
Woonachtig utrecht zuilen.
3jaar 11 mnd oud

Meerdere malen ziggo hier over gesproken 2 monteurs langs geweest. Maar niemand kan het probleem vinden

Ziggo vind dat we over moeten naar een horizon box dan hebben we het probleem niet zeggen ze.

We hebben het alleen op kanaal 311 kinderkanaal dus je snapt best verveeld met een jochie van 3 jaar.

Hebben jullie nog tips of ideeen en is het werkelijk opgelost bij een horizonbox ?
Reputatie 4
Badge
Dag Raasveld,

ik zag dat je ook al bij de poll hebt gereageerd, maar heb je daar alleen het bericht geplaatst, of ook aangegeven bij de stemming welke decoder je hebt, en hoe vaak dit issue voorkomt?

Ik las daar dat Ziggo aangeeft dat de Humax stuk is, maar daar moeten ze eens mee ophouden. Dan zijn er ineens wel erg veel Humax decoders stuk, en hebben ze ook ineens allemaal last van hetzelfde euvel? Bij de poll kun je lezen dat iemand van Ziggo aangeeft dat het een signaal probleem lijkt te zijn. Het is een moeilijke kwestie, maar er is nog niets echt bewezen. Ziggo wil graag dat je overstapt op de Horizon, en dat is prima, maar laat ze dan eerst maar zorgen dat die probleemloos werkt. Ik mag het misschien niet zeggen, maar doe het toch...:$ zoek eens op de Horizon, dat zegt genoeg. Misschien is dit issue dan opgelost, maar de vraag is dan wel wat je dan terug krijgt aan issues.

Ik ben er eerlijk over: ik zie veel te veel issues met de Horizon. En ze blijven ze maar uitgeven. Dat heb ik overigens ook al een paar keer tegen medewerkers van Ziggo gezegd, en die geven dan zelfs toe dat ik voor een groot deel gelijk heb, maar dat dit het beleid nou eenmaal is.

Natuurlijk kent de Humax ook problemen, maar als je zelf een beetje handig bent, en het Internet raadpleegt, kun je zeer veel zelf oplossen. Nu is dat voor mij wellicht wat makkelijk praten, en het gaat ook niet altijd in enkele minuten, maar vaak krijg je het wel weer voor elkaar. Bij de Horizon ligt dat toch even anders, en Ziggo grijpt dit probleem dankbaar aan, om je de Horizon aan te kunnen bieden. Daar ben ik het niet mee eens, maar het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Iedereen moet doen wat hem/haar goeddunkt.

De poll loopt nog, dus je kan het nog even afwachten. Bij Humax komen er in ieder geval bijna geen apparaten binnen met dit probleem, en is dat wel aan de hand, werken deze daar prima. Een zeer moeilijk en lastig probleem dus...

Ik hoop binnenkort wat te horen over wat er nou precies aan de hand is, maar je moet zelf doen wat je hart je ingeeft.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax
Raasveld schreef:

Beste Willem en andwre experts.

Wij hebben al een tijd dit probleem even onze gegevens

Hoofdaansluiting in de meterkast.
Versterker van ziggo Sq601
Humax 5200C s/n 63 7105723 00794
Tuner 1 842.000 mhz , SR 6900 BER (E-6) 0
Stekte 47%
Kwaliteit 100%
Woonachtig utrecht zuilen.
3jaar 11 mnd oud

Meerdere malen ziggo hier over gesproken 2 monteurs langs geweest. Maar niemand kan het probleem vinden

Ziggo vind dat we over moeten naar een horizon box dan hebben we het probleem niet zeggen ze.

We hebben het alleen op kanaal 311 kinderkanaal dus je snapt best verveeld met een jochie van 3 jaar.

Hebben jullie nog tips of ideeen en is het werkelijk opgelost bij een horizonbox ?




Beste hr Raasveld,

Als zich het probleem zoals boven beschreven heel regelmatig voordoet, dan wil ik je graag een testje laten doen.
Wil je Nederland 2 bv opnemen voor een duur van een paar uur (de duur dat je naar kanaal 311 kijkt). Vervolgens naar kanaal 311 zappen. Ik ben benieuwd of je de problemen op dezelfde manier waarneemt tijdens het kijken zoals je tot dusver.

Bij de signaalcontrole moet dan staan:

Tuner 2 842.000 mhz , SR 6900 BER (E-6) 0

De eerste tuner (1) zou in dat geval in gebruik moeten zijn voor de opname die gelijkertijd loopt op Ned 2.

Ben benieuwd wat er uitkomt
Reputatie 2
Badge
hallo raamsveld als je deze storing maar alleen hebt op kanaal 311 heb wat ik ook gehad heb
zal je een nieuwe AOP moeten nemen ik heb meer decoders maar bij geen van deze decoders
deed 311 het goed naar ziggo bellen had geen zin om dat het maar om 1 zender ging.
en ik heb geen kinderen dus ik heb het maar zo gelaten.
maar na de koppelingziggo/upc deden er meer zenders het niet en ik belde naar ziggo en binnen 1 uur stond er al een monteur van ziggo voor de deur die er meteen een nieuwe AOP in zette
en alles deet het weer goed ook 311
ze geven daarom van ziggo onterecht de humax de schuld om je een horizon box aan te smeren
ze gaan de naam niet voor nierts ver anderen in ziggo media box
de naam horizon ver dwijnt dan ook.
ik hoop dat je hier wat aan hebt anders zie ik het wel;)vrg honda
Wij hebben net een nieuwe HUMAX IHDR-5200c aangeschaft en van het weekend alles geïnstalleerd. Voor we onze wandkast van de wand haalden eerst even 'buitenom' getest of alles werkte, en dat ging goed. Dus kast van de wand, alle kabels omleggen, testen en kast weer aan de wand (klinkt best eenvoudig zo). Zondag ging alles goed, superbeeld en haarscherp. Opnames ingesteld en lekker TV-kijken. Maar gister opeens op diverse kanalen storing, de bekende E48-32 melding. Na opnieuw opstarten (met aan/uit knop aan achterzijde Humax), leek het even goed te gaan, tot nu weer andere kanalen gingen storen. En 's avonds hetzelfde liedje. Na herstarten deden dan bijv. alleen nog de kanalen het wel die ingeprogrammeerd stonden om op te nemen (toeval of niet?). Nu kwam ik via internet al op de diverse topics in dit forum. Ligt het probleem nu bij Ziggo? Of moet ik de Humax omruilen? Wij wonen in omgeving Leiden (Zuid-Holland).
Het wordt nog raarder. Totale reset gedaan volgens de instructies van Willem. Alles werkte weer. Toen timer voor opname ingesteld. Die opname is gestart en nu kreeg ik alleen op die zender weer een e48-32 melding??!
Reputatie 4
Badge
Dag Ossie.

Waar het isue nu precies ligt is nog steeds niet geheel duidelijk. Ik heb het wel weer genoemd bij Humax, maar zij kunnen hier niet goed de vinger achter krijgen. Maar het onderzoek hierna loopt nog steeds. Ze hebben ook nog steeds ruggespraak met Humax over dit issue, maar het is heel vreemd dat de een dit issue wel heeft, maar de ander niet. Zoals gezegd heb ik er hier nooit last van.

Nu kan de melding ook verschillende oorzaken hebben, dus het is raadzaam toch eens alles na te lopen, qua kabels, aansluitingen, AOP en waarden op.de Humax. Wellicht kun je ook dan e.e.a. ontdekken.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax
Hoi Willem, dank je wel voor je antwoord. Ik zal de kabels nog wel eens nalopen. Zou het toch ook aan de tuner in de humax kunnen liggen? Omdat het probleem lijkt te ontstaan als we gaan opnemen.
Reputatie 4
Badge
Dag Ossie,

bij een defecte tuner zie je andere issues. Natuurlijk kan er iets misgaan, waardoor er e.e.a. word verstoord, waar dit probleem ook op lijkt, maar als de tuner niet in orde is, zie je artefacten en zal je bij het uitlezen van de waarden zien dat de BER oploopt. Deze moet 0 zijn en blijven. Word het nog erger, zal de kwaliteit dalen en uiteindelijk zie je bijna niets meer. Komt wel voor, maar bij een nieuw apparaat zie je dit niet gebeuren. Het is een zeer vreemd en lastig issue, maar omdat de reden van de melding wat verschillende oorzaken kan hebben, dus ook niet toe te wijzen aan een probleem.

We krijgen hier wel meldingen over, maar eigenlijk niet eens zo vaak. En er staan toch heel wat Humax decoders/PVR's verdeeld over Nederland, en de meeste daarvan staan toch in fZiggo gebied. Maar ik hoop uiteraard dat men er toch achter kan komen wat er speelt als het niet is opgelost met een nieuwe AOP, goede, liefst dubbel of 3-voudig afgeschermde kabels, en goede connectoren. Het is dus in beginsel zaak dit goed op orde te hebben. is de kabel niet te lang, dan kun je er een van Ziggo krijgen.

Mvg. Willem
Ondersteuning Humax

Wat vind jij?

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)
    Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics