Beantwoord

koppeling Davo Vox telefooncentrale aan Technicolor Ziggo modem

Ik ben overgestapt op Ziggo internet via Technicolor modem. Werkt prima. Daarvoor had ik internet KPN via ISDN lijn en Experiabox. Daarnaast heb ik een ISDN huis telefooncentrale (Davo Vox ) die via ethernetkabel en eigen IP adres in het LAN hing. Groot was mijn verbazing toen ik de centrale op de Technicolor via ethernet probeerde aan te sluiten. De poort is wel actief maar de centrale laat zich niet vinden via IP adres. Ik heb via het ISDN hoofdtoestel het IP adres van de centrale verandert in een adres met dezelfde structuur als het Technicolor modem. Maar wat ik ook probeer: de Davo Vox blijft onbereikbaar. Wat kan ik nog proberen ?Moet ik een andere huiscentrale zoeken en overstappen op telefonie via Ziggo ipv KPN ??????
Leuk! (0)
icon

Best beantwoord door N.N. 29 oktober 2016, 13:22

Een ISDN-centrale gaat niet werken op de TEL1/2-poort van het modem, iedere andere PSTN-centrale wel, ook al is deze wat ouder.

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 2
Badge
Goede morgen e.v. royen,

Heeft u naast het IP adress ook de gateway en eventuele subnetmask en DNS aangepast?

De kans is groot dat de Vox Davo daarna nog niet of niet volledig gaat werken, waarschijnlijk heeft u ook een andere Voip aanbieder nodig indien u met uw Voip ook bij KPN zat.

Heeft u bij KPN overigens geinformeert of het mogelijk is om het Vox Davo model wat u inbezit heeft te gebruiken is bij andere providers? (sommige zijn/waren niet "open")

Ik raad u aan om contact op te nemen met Ziggo om de mogelijkheden van Ziggo Telefonie te bespreken.

Gaat het om meer dan 2 nummers, informeer dan naar Cloud-, Hosted- of PBX- VOIP Centrale opties, een aantal VOIP leveranciers kunnen ook hardware leveren of aanschaf advies geven over de door u gewenste situatie.

Helaas kan ik u niet meer bieden dan dit op het moment.

MVG
Reputatie 4
Badge +2
https://community.ziggo.nl/telefoonspullen-106/overstap-kpn-isdn-lijn-naar-ziggo-telefonie-2-lijnen-aansluiting-op-siemens-gigaset-dx800a-11058
Een ISDN-centrale gaat niet werken op de TEL1/2-poort van het modem, iedere andere PSTN-centrale wel, ook al is deze wat ouder.
Reputatie 2
Badge
Het gaat inderdaad niet werken indien je PSTN (met meerdere nummers) of ISDN als inkomende aansluiting nodig hebt, Intern is gebruik van ISDN (meestal beperkt) of PSTN wel mogelijk als VOIP en emulatie wordt gebruikt maar of het met zijn Vox Davo en Ziggo modems gaat werken, No clue.

Wat vind jij?

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)