Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2787Posts
  • 290Oplossingen
  • 2312Likes

Ziggo GO TV app vanaf nu beschikbaar voor Samsung TV

Update: 3 september 14:02 uur door Ziggo 
De Ziggo GO TV app is nu ook beschikbaar voor TV's met minimaal bouwjaar 2019 en besturingssysteem Tizen Smart TV 5.0

Vanaf 19 juni is de Ziggo GO TV app ook te gebruiken op Samsung tv's met het besturingssyteem Tizen Smart TV 5.0 of hoger vanaf het bouwjaar 2019. Download de app en geniet nu ook van Ziggo GO op je Samsung TV.

Technische specificaties

Minimaal besturingssysteem: Tizen Smart TV 5.0 of hoger
Maximale resolutie: 1080p 50fps
Audiospoor: Stereo

Minimaal bouwjaar: 2019

Zo installeer je in 6 stappen simpel en eenvoudig Ziggo GO op je Samsung TV

1. Pak je Samsung afstandsbediening en druk op de menu-knop (huisje)
  2. Navigeer met behulp van de pijltoetsen naar 'Apps'
  3. Kies vervolgens het pictogram 'Zoeken' (of Search)
  4. Zoek nu de Ziggo GO TV app en kies voor 'Installeren' (of install). Of vind de app onder de categorie 'Video'.
  5. Als de installatie is voltooid, druk je op 'Toevoegen aan Startpagina' ( of Add to Home-screen)
  6. Open Ziggo GO en log in met je Mijn Ziggo gegevens

Wil je de inloggegevens opnieuw opvragen? Dat kan! 

< Login-gegevens opvragen > 

Hoe weet ik of mijn Samsung  op Tizen Smart TV 5.0 of hoger draait?

Je kan natuurlijk de technische specificaties achterhalen via Samsung zelf. Maar de eenvoudigste manier is om te zoeken naar de Ziggo GO TV app. Kan je tv de app vinden? Dan is je tv geschikt. Kan je de app niet vinden? Helaas, dan is je tv niet geschikt om Ziggo GO te kunnen kijken. Wil je toch graag gebruik maken van Ziggo GO op tv? Neem dan het artikel over de externe mediaspelers eens door. 

Is een internetverbinding van Ziggo noodzakelijk om de Ziggo GO TV app te kunnen gebruiken?

Met een internetverbinding van Ziggo kun je gebruik maken van je gehele TV-abonnement van Ziggo. Heb je geen internet van Ziggo? Dan kun je alléén gebruik maken van Ziggo Sport Free om vanaf augustus de UEFA Europees voetbalwedstrijden van de Nederlandse clubs en de finales te kijken. Nog géén account van Ziggo Sport Free? Lees dan hier alle informatie omtrent het UEFA Europees voetbal.

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
89 Reacties
Meldingen
Aan Uit
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24842Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8107Likes

@Garihd  je kan de Software ook nog upgraden van een Samsung toestel via de site.

Pasi

Level 19
  • 10643Posts
  • 509Oplossingen
  • 5899Likes

@Welmoedschreef : Klopt, enkel dient het TV toestel voorzien te zijn van Tizen 5.0 om geschikt te zijn voor de Ziggo GO app. 

@Welmoed, dan misschien je vorige logje aanpassen ?

Als ik in een draadje informatie of een oplossing lees van een Ziggo mod, dan ga ik daarna niet dát draadje nog verder doorlezen om te achterhalen of een Ziggo mod een daarop correctie doet !

@Welmoed, dan misschien je eerdere logje als volgt aanpassen:  "Een update, vanaf nu zijn Samsung TV's uit bouwjaar 2019 met Tizen 5.0 ook geschikt voor de Ziggo GO app! "

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 2184Posts
  • 201Oplossingen
  • 1539Likes

Excuus, blijkbaar was mijn eerdere bericht niet helder. Ik heb het aangepast 🙂

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24842Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8107Likes

@Welmoed  ik heb net even iets gemeld voor jou 😉

Pasi

Level 19
  • 10643Posts
  • 509Oplossingen
  • 5899Likes

Ehhhh ....

Waarschijnlijk zal dan ook deze log aangepast moeten worden ! Want, de "...met bouwjaar 2019..." omschrijving is blijkbaar niet ( altijd ) correct.

1.png

Eigenlijk verbaast me dit, want moeten de Ziggo-klanten de Ziggo-moderators nu modereren ? Dit kan namelijk soms een ban opleveren 😨 !

SterkeYerke

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Hij doet het hier nu! Hartelijk dank voor de hulp allemaal. Ik kan ook meteen bevestigen dat een model uit Duitsland geen enkel probleem is, zolang je wel in Nederland zit en een Nederlands account bij Samsung hebt. Buiten Nederland en met buitenlands account heb ik niet geprobeerd. 

@Dave ik denk dat je wat optimistisch bent. Samsung levert wel updates, maar dat wil niet zeggen dat je een nieuwere versie van Tizen krijgt. LG doet zoiets geloof ik wel eens met WebOS en bij Android is het in potentie ook best mogelijk, maar ik ken geen enkele Samsung die na verloop van tijd een nieuwer OS kreeg. 

Overigens attendeer ik Ziggo er graag nogmaals op dat de vergelijkbare app van KPN genoegen neemt met Tizen 3.0 en minimaal bouwjaar 2017. Het zou natuurlijk mooi zijn als dit Ziggo ook lukt, want je wil natuurlijk niet achterlopen op je grootste concurrent!

Hoe doet de app het eigenlijk bij andere mensen hier? Ik ben superblij dat 'ie werkt, maar hij werkt bij mij niet heel vlot. Ik gebruik een Q50R. 

Garihd

Level 17
  • 3625Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

@SterkeYerke  Ziggo loopt eigenlijk voor, althans KPN ondersteunde vanaf 2019 meteen de twee meest verkochte tv merken Samsung en LG. Daarentegen had Ziggo in 2020 hun app wel meteen voor AndroidTV ,FireTV en TVOS van Apple daar was KPN weer later mee.

Omdat Ziggo nu pas met deze pas met deze app komt voor Samsung mogen we eigenlijk blij zijn dat de modellen vanaf 2019 worden ondersteund. Ik heb wel pech dat mijn tweede tv uit 2018 stamt dus geen app want deze heeft Tizen4. En inderdaad ondanks dat deze alle updates heeft is een upgrade naar een andere Tizen echt niet mogelijk. Ander hoor ik graag hoe.

Op een model uit 2021 draait de app prima. Net zo goed als op de Chromecast met Googletv en beter dan de Firestick.

Garihd

Level 17
  • 3625Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

"Klopt, enkel dient het TV toestel minimaal bouwjaar 2019 te hebben én voorzien te zijn van Tizen 5.0 om geschikt te zijn voor de Ziggo GO app."

Nogmaals het bouwjaar is niet relevant het gaat om het introductie jaar van een specifiek model. Een model die in 2018 is geintroduceerd kan in 2019 zijn gebouwd en heeft dan gewoon Tizen 4.0

In dit draadje op het Samsung forum wordt dat vrij duidelijk uitgelegd. Link

Pasi

Level 19
  • 10643Posts
  • 509Oplossingen
  • 5899Likes

"...Nogmaals het bouwjaar is niet relevant het gaat om het introductie jaar van een specifiek model. Een model die in 2018 is geintroduceerd kan in 2019 zijn gebouwd en heeft dan gewoon Tizen 4.0..."

Maar in die zin zit toch 2 keer een verwijzing naar 'jaar', terwijl dat juist niet nodig is 🤔 !

Simpeler dan dit ( en toch met alle benodigde informatie ) kan het m.i. niet 😊 : de tv moet minimaal Tizen 5.0 hebben !

SterkeYerke

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

@Garihd Ik waardeer de geschiedenisles ;). En goed om te horen dat het op een Samsung uit 2021 prima draait! Welk model heb je? 

Ik ben het er alleen niet mee eens dat we al blij mogen zijn dat Ziggo modellen vanaf 2019 ondersteunt: Samsung is de grootste tv-fabrikant ter wereld en Ziggo is gewoon laat met de Tizen-app. Dat hebben ze zelf in de hand gehad. Ik vind dat helemaal geen reden om oudere modellen niet te ondersteunen, want ik zou juist eerder verwachten dat Ziggo dan toch nog zo veel mogelijk klanten wil bedienen. En bovendien: waarom zouden ze die oudere modellen eigenlijk niet ondersteunen? De Ziggo Go-app heeft toch geen functionaliteit die de KPN-app niet heeft? Dan moet Ziggo Go er dus ook op kunnen draaien! En bovendien: misschien geeft het weer net iets meer mensen een steuntje in de rug om het Ziggo Go-platform actief te gebruiken. Dat kan tegenwoordig zelfs voor niet-abonnees gelden. 

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24842Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8107Likes

@Garihd  Dank je voor je doorverwijzing en @SterkeYerke  de TV van me vader die nu hier staat (erfenis) wegens overlijden moest ik met mijn Vodafone Data Hotspot zo de TV op Wifi te krijgen, mijn vader had TV en telefonie en geen internet, alleen voor de EPG

ik heb de software bijgewerkt 4,5 naar 5,5 duurde niet lang snelle verbinding.

en hij draait Ziggo Go zeer goed

Mijn 4K TV uit 2017 moest ik Tizen via USB stick upgraden naar Tizen 3.5

optimistisch valt mee hebbgewoon modellen en de software vergeleken deze weer bij gefixt.

Garihd

Level 17
  • 3625Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

@Pasi klopt het enige van belang zijnde is de Tizen versie. 

@SterkeYerke voor de klanten van andere providers is het vanwege Ziggo Sport Free de UEfA inderdaad wenselijk dat ook oudere modellen worden ondersteund. Echter het zal een centen en beveiligings kwestie zijn dat hier niet voor wordt gekozen.

Ook bij Telenet is Tizen 5.0 de ondergrens zover ik dit terugvindt dat is puur een keuze vanuit Liberty Global. 

Gebruiker864

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als je de app installeert op de TV dan zegt hij geniet overal in Europa maar dat klopt niet want want zodra je iets wil bekijken zegt de app dat ik op het verkeerde IP zit, ik woon net over de grens en gebruik de ziggo gegevens van mijn andere huis waar ik helemaal geen TV heb.

lekker balen is dat..

Garihd

Level 17
  • 3625Posts
  • 119Oplossingen
  • 1996Likes

@Gebruiker864 dat is tekst voor de mobiele app die is inderdaad overal binnen de EU bruikbaar. 

Het is slordig dat dit te zien is.

U kunt deze app op uw locatie alleen gebruiken met een Ziggo Sport Free account voor de UEfA wedstrijden met Nederlandse clubs.