Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Let op: De vernieuwde snelheden zijn vanaf 2 oktober beschikbaar. Haal de stekker van het modem uit het stopcontact en doe deze er na 60 seconden weer in. Het modem pikt vanzelf je nieuwe internetsnelheid op. Als je je modem niet reset, dan wordt je snelheid vanaf november automatisch verhoogd. Daar hoef je niets voor te doen.
Elk jaar werken we aan het vergroten van de capaciteit van ons glasvezel-kabel netwerk. Omdat we blij zijn met jou als klant, geven we dit jaar voor de tweede keer een verhoging van je internetsnelheid, en deze keer met een forse stap.
Bij welke particuliere pakketten gaat de internetsnelheid omhoog?
Pakket | Huidige snelheid | Nieuwe snelheid |
Basic | 50/25 Mbps | 100/25 Mbps |
Start | 100/30 Mbps | 200/30 Mbps |
Start XXL | 200/30 Mbps | 400/40 Mbps |
Complete | 400/40 Mbps | 500/50 Mbps |
Max | 600/50 Mbps | 600/60 Mbps |
Giga | 1000/75 Mbps | 1000/100 Mbps |
Bij welke zakelijke pakketten gaat de internetsnelheid omhoog?
Pakket |
Huidige snelheid |
Nieuwe snelheid |
Start |
200/40 Mpbs |
400/50 Mpbs |
Complete |
600/60 Mpbs |
600/70 Mpbs |
Giga/Premium |
1200/100 Mpbs |
1200/120 Mpbs |
Wat moet ik doen om de snelheidsverhoging te krijgen?
De vernieuwde snelheden zijn vanaf 2 oktober beschikbaar. Haal de stekker van het modem uit het stopcontact en doe deze er na 60 seconden weer in. Het modem pikt vanzelf je nieuwe internetsnelheid op. Als je je modem niet reset, dan wordt je snelheid vanaf november automatisch verhoogd. Daar hoef je niets voor te doen.
Wat kan ik doen als ik na november nog niet de juiste snelheid heb gekregen?
Mocht je na november nog niet over de juiste snelheid beschikken, herstart dan het modem en check de snelheid.
Is mijn modem geschikt voor deze hogere snelheid?
Vrijwel alle modems zijn geschikt. Heb je toch nog een ouder modem die de nieuwe snelheid niet ondersteunt? Dan hoef je géén contact op te nemen met Ziggo. Heb jij namelijk een ouder modem? Dan word je geïnformeerd en zorgen we ervoor dat je het nieuwe modem voor november in huis hebt.
Heb je een vraag of opmerking? Laat dan een berichtje achter.
ik ben vooral benieuwd of er ook iets in de kanaal set veranderd na het upgraden naar de bootfile die 100mbps upload mogelijk maakt
"...Gevonden.
Ik moet op het i-tje klikken achter de snelheid...
...."
Is dit de standaard informatie die men krijgt, na het uitvoeren van de snelheids test in de Ziggo smartwifi app?
Dat is wel vreemd, waarom niet direct alle andere belangrijke informatie laten zien i.p.v. alleen de download snelheid? De vrije ruimte onder de download waarde is toch groot genoeg om daar nog meer informatie te plaatsen ?
Blijkbaar is Ziggo bang om alle informatie gegeven en moet men op zo'n knullige klein ( ! ) i-tje klikken om achter de volle waarheid te komen.
En dan zelfs die paar gegevens nog verkeerd aangeven ( factor 1000 te groot ? ) !
Dat is toch weer typisch Ziggo, eigenlijk is het om te janken, maar ondertussen begint het me op de lachspieren te werken en ik weet niet waarom !
Ach ... die Ziggo toch !
Ik denk dat dit is gedaan omdat de download snelheid het punt is waar de meeste mensen (die er geen of weinig verstand van hebben) naar kijken. 😂😜
Een lage uploadsnelheid staat zo knullig. ..
Als ik het zo een beetje oppik zijn er steeds meer forum leden die de nieuwe snelheid al lijken te hebben.
Herstarten jullie dan eerst het modem of komt de snelheid al gewoon door ?
@Meneer C. schreef:
Als ik het zo een beetje oppik zijn er steeds meer forum leden die de nieuwe snelheid al lijken te hebben.
Herstarten jullie dan eerst het modem of komt de snelheid al gewoon door ?
Dat zou best eens kunnen. Het gebeurt wel vaker dat dit soort zaken gefaseerd worden uitgerold en meestal gebeurt dit per regio. Dit is in elk geval een manier om er voor te zorgen dat iedereen vanaf 2 oktober de aangekondigde snelheid heeft.
“Haal de stekker van het modem uit het stopcontact en doe deze er na 60 seconden weer in. Het modem pikt vanzelf je nieuwe internetsnelheid op. Als je je modem niet reset, dan wordt je snelheid vanaf november automatisch verhoogd. Daar hoef je niets voor te doen.”
@Meneer C. Zodra een modem de juiste bootfile binnen krijgt zal er geen herstart nodig moeten zijn. Voor de leek gaat het "vanzelf" wat uiteraard niet het geval is.En inderdaad zal dit al gefaseerd worden uitgerold om op tijd klaar te zijn, alle hier en elders geposte afwijkende gegevens lijken dat te ondersteunen.
hier helaas nog niks, papendrecht nog 1030/80
@MR_CHIP schreef:
hier helaas nog niks, papendrecht nog 1030/80
Geduld is niet uw sterkste kant?
Het duurt nog minder dan één week.
geduld heb ik zeker maar als ik op veel plekken lees dat sommige al de snelheid hebben dan herstart ik wat vaker mijn modem 😛
Nou ja, ik herstart het modem af & toe in de ochtend @Garihd en het levert toch regelmatig andere waardes op. Vanmorgen na de herstart nam ik opeens 1436 Mbps download waar via SamKnows realspeed.
Is een reset van het modem niet genoed? Moet echt de stekker eruit?
@slingshot27 een reset is genoeg
Een reset is genoeg? Juist niet. Óf de aan/uit schakelaar óf de adapter eruit/erin is genoeg.😉
Misschien is het een idee om even omhoog te scrollen en te lezen?
De vernieuwde snelheden zijn vanaf 2 oktober beschikbaar. Haal de stekker van het modem uit het stopcontact en doe deze er na 60 seconden weer in. Het modem pikt vanzelf je nieuwe internetsnelheid op. Als je je modem niet reset, dan wordt je snelheid vanaf november automatisch verhoogd. Daar hoef je niets voor te doen.
Prachtig .... maar ik wacht wel totdat het vanzelf aangepast wordt. Ik heb die snelheid verhoging voor de download helemaal niet nodig. De upload is wel interessant, maar de komende dagen even niet, dus ga ik er ook niets voor doen.
Ik vind het nog steeds veel blablabla om niets, want die lage upload is ( voor mij ) het probleem en daar gebeurt te weinig aan. Terwijl Ziggo ook daar wel wat extra bij kan doen en net zoals bij de download wat meer ruimte kan geven. Diegene die het dan niet gebruiken, 'leveren' dan ook wat extra ruimte voor diegene die het wel gebruikt. Zo werkt het met de download trouwens ook.
Ik wacht ook wel even. Anders is de factuur ook sneller / eerder binnen 🤪
@Wim C. Domme opmerking. Wanneer je zelf wat beter had opgelet.... 🙄.
Ik denk dat een uploadsnelheid van
500 mbps of meee bij Ziggo de eerste vijf jaar niet gebeurt.
Die uploadsnelheid kom je nooit ever never tegen bij hun. Wat me van de week ook al opviel is het feit dat ze weer eerder geld zitten af te schrijven dan de afspraak is. In mijn oven totale arrogantie van ziggo en minachting voor klanten. In de regel doet een bedrijf dit in de voorlopers naar een faillissement. Je hoort dit vandaag de dag met grote regelmaat.
@MaxH ik gaf u alleen een aanwijzing met wellicht een antwoord op uw vraag; niets meer en niets minder. Verder laat ik het hierbij.
Mijn vraag? Lees mijn bericht nog maar eens in relatie tot het bericht van MR_CHIP er boven.
@wewanl schreef:
Ik denk dat een uploadsnelheid van 500 mbps of meee bij Ziggo de eerste vijf jaar niet gebeurt.
Dat is maar de vraag wanneer het hoge verlies aan klanten op dezelfde wijze doorgaat als momenteel het geval is. Overigens is voor mij persoonlijk 100 mbps extra upload voldoende voor mijn dagelijks gebruik (ook nog wel over vijf jaar), maar zelfs zo'n m.i. heel makkelijk te realiseren verhoging van 100 mb lijkt momenteel niet voor te komen in de plannen van Ziggo. Maar, en dat heb ik in vorige berichten ook naar voren gebracht, er komt t.z.t. een omslagpunt voor Ziggo dat het om het bedrijf verdere toekomst te geven niet langer is vol te houden zulke lage uploadsnelheid te bieden en dat zal veel eerder zijn dan de door jou genoemde vijf jaar.
@Zeeburgia Klopt helemaal, er wordt bij ons nu ook glasvezel aangelegd in de buurt, en iedereen die ik spreek die gaat overstappen (en dat zijn er best wel veel), geven aan dat ze best te vreden zijn over Ziggo, maar elders meer voor minder geld krijgen. En wat opvalt is dat de meeste voor een 100/100 en sommige voor een 400/400 abonnement kiezen, maar bijna niemand voor een 1000/1000 abonnement gaat, en als ze dat wel doen, dan geven ze vaak aan dat ze dit alleen het eerste jaar doen (door de welkomst korting) en daarna gaan downgrade.
Blijkbaar is een hogere upload dus toch wel heel belangrijk voor al deze overstappers, want anders zouden ze bij ziggo blijven met een 100/25 of 400/40 abonnement lijkt mij.
Maar we gaan aan de volgende kwartaal cijfers wel weer zien hoeveel klanten er dit keer opgestapt zijn, en hopelijk zijn dat er minstens net zoveel als vorig kwartaal, zodat Ziggo misschien ook gaat inzien dat ze toch iets niet goed doen. 😉
Sluit mij helemaal aan bij @DON PAPA . Ik zit qua snelheid (per 2 oktober) op 500/50. Geen enkele behoefte aan hogere download snelheid maar wel aan hogere upload snelheid. Zo heb ik als voorbeeld liever 250/250 dan 500/50. Hier in de straat in 1 maand al weer 2 Ziggo klanten minder (die over zijn gegaan naar okidoki).
Meld je eerst aan om een reactie toe te voegen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.