Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2783Posts
  • 290Oplossingen
  • 2272Likes

Probeer nu de bètaversie van Ziggo GO op je LG TV

Heb jij een LG tv die draait op WebOS 5.0 of hoger en is het productiejaar 2020 of later? Dan hebben we goed nieuws voor je. Vanaf 28 juni is namelijk de bètaversie van de Ziggo GO TV app speciaal voor LG tv's beschikbaar. 

Ziggo GO op je LG geïnstalleerd? Laat weten wat je er van vindt

Omdat de app nog in de bètafase zit, zijn onze ontwikkelaars erg benieuwd naar je ervaring.  Daarom hebben we een korte vragenlijst opgesteld waarin je jouw ervaringen en suggesties met ons kunt delen. Zo maken we samen de app nog beter.

< Geef je mening > 

Technische specificaties en vereisten 

Minimaal besturingssysteem:  WebOS 5.0 of nieuwer

Productiejaar tv: 2020 of nieuwer
Maximale resolutie: 1080p 50fps
Audiospoor: Stereo

Zo installeer je in 6 stappen simpel en eenvoudig Ziggo GO op je LG TV

1. Druk op de Home-knop op de afstandsbediening van de LG om het startscherm te openen
  2. Selecteer Apps uit de opties van het startscherm
  3. Vanuit het startscherm van Apps druk je op het zoekpictogram
  4. Typ in het tekstveld 'Ziggo GO' om de Ziggo GO TV app te vinden in de Appstore
  5. Selecteer de app en druk op 'Installeren'
  6. Na de installatie open je de app en log je in

Wil je de inloggegevens opnieuw opvragen? Dat kan! 

< Login-gegevens opvragen > 

Hoe weet ik of mijn LG op WebOS 5.0 of hoger draait?

Je kan natuurlijk de technische specificaties achterhalen via LG zelf. Maar de eenvoudigste manier is om te zoeken naar de Ziggo GO TV app. Kun je de app op je tv vinden? Dan is je tv geschikt. Kan je de app niet vinden? Helaas, dan is je tv niet geschikt om de beta versie Ziggo GO te kunnen kijken. Wil je toch graag gebruik maken van Ziggo GO op tv? Neem dan het artikel over de externe mediaspelers eens door. 

Mijn LG tv uit 2020 of nieuwer draait op WebOS 5.0 of hoger maar ik kan de app niet vinden?

De stelregel is als volgt: Kun je de Ziggo GO TV app op je tv vinden? Dan is je tv geschikt. Voor praktisch alle LG tv's die voldoen aan de eerder genoemde eisen werkt de bètaversie. Maar er zijn ook uitzonderingen. Een greep van deze uitzonderingen hebben we voor je opgesomd.

LG QNED TV Series

De bètaversie werkt niet op de LG tv series QNED75, QNED7s en QNED80.

LG NANO TV Series

Heb jij een LG tv uit de NANO reeks? De volgende tv series zijn wél geschikt voor de bètaversie: NANO85, NANO86, NANO88, NANO89, NANO90, NANO91, NANO92, NANO95, NANO96, NANO97 en NANO99. Staat je NANO TV Serie hier niet bij? Dan is je tv helaas niet geschikt. Maar ook hier geldt:  Kan je de app niet vinden? Helaas, dan is je tv niet geschikt om de bètaversie Ziggo GO te kunnen kijken.

LG LED Series

Van de LED Series wordt alléén UN85 ondersteund. Staat je LED TV Serie hier niet bij? Dan is je tv helaas niet geschikt.

Is een internetverbinding van Ziggo noodzakelijk om de Ziggo GO TV app te kunnen gebruiken?

Met een internetverbinding van Ziggo kun je gebruik maken van je gehele TV-abonnement van Ziggo. Heb je geen internet van Ziggo? Dan kun je alléén gebruik maken van Ziggo Sport Free om vanaf augustus de UEFA Europees voetbalwedstrijden van de Nederlandse clubs en de finales te kijken. Nog géén account van Ziggo Sport Free? Lees dan hier alle informatie omtrent het UEFA Europees voetbal.

24 Reacties
redflag

Level 7
  • 196Posts
  • 9Oplossingen
  • 29Likes

Hallo,

Werkt deze ook op LG 32LQ63006LA TV.

Of komt dit nog wanneer app uit bèta is.

Groeten en bedankt,

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1958Posts
  • 178Oplossingen
  • 1326Likes

Hé hoi @redflag, kun je de Ziggo GO TV app op je tv vinden? Dan is je tv geschikt. Voor praktisch alle LG tv's die voldoen aan de eerder genoemde eisen werkt de bètaversie. Maar er zijn ook uitzonderingen. Een greep van deze uitzonderingen hebben we voor je opgesomd in het artikel hierboven.

redflag

Level 7
  • 196Posts
  • 9Oplossingen
  • 29Likes

Bedankt Welmoed kan hem op moment niet vinden.

Waarschijnlijk LG tv niet geschikt tv uit 2022.

Verkeerde serie denk ik.

Bedankt,

Theotje

Level 11
  • 570Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Jammer, ik heb de UN74 uit 2020. Dus geen goed nieuws voor mij. Kpn en Odido wel te downloaden. Gemiste kans

Pasi

Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5852Likes

"...Heb jij een LG tv die draait op WebOS 5.0 of hoger en is het productiejaar 2020 of later?..."

WTF 😲 : dus op een LG tv van nog geen 5 jaar, werkt de Ziggo app niet 😮 ?

Volgens mij 'doet' Netflix dat veel beter en kan hun app op veel oudere tv's werken. Nu kan ik zo 1-2-3 niet die Netflix gegevens op internet vinden, maar ...

Garihd

Level 17
  • 2797Posts
  • 91Oplossingen
  • 1600Likes

@Pasi 

Netflix may no longer be available on some TVs and TV streaming devices made before 2015.

https://help.netflix.com/en/node/14361

joopsie

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

Ik heb een nieuwe Lg tv ( Oled48c46LA ) met Web-Os 24, maar geen Ziggo-Go App te zien. Tv te nieuw?

Groeten, Joop

Pineapple

Level 16
  • 1917Posts
  • 186Oplossingen
  • 792Likes

Heb gisteren de app gedownload voor mijn tante. Alles dikke prima, en het werkt. Bedankt Ziggo 😊

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1958Posts
  • 178Oplossingen
  • 1326Likes

Dag @joopsie, wat balen dat je de app niet kan vinden. Voor praktisch alle LG tv's die voldoen aan de eerder genoemde eisen werkt de bètaversie. Maar er zijn ook uitzonderingen. Een greep van deze uitzonderingen hebben we voor je opgesomd in het artikel hierboven.

@Pineapple Wat een positief geluid, super! 

Pineapple

Level 16
  • 1917Posts
  • 186Oplossingen
  • 792Likes

@Welmoed ja, zeker, positief. Mag ook eens gezegd worden. Mijn tante is superblij en ik natuurlijk ook 🤗

Renatus

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

De app is wel te vinden op de LG OLED C2 serie (2022). Echter niet op de G3/C3 serie uit 2023.

Andersom was logischer geweest. De webos versie van de G3 is 8.3.1.

joopsie

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedenmorgen ,

Even een update;

Verassing: vanmorgen de Ziggo-Go beschikbaar op mijn  LG-C4 tv. Direct geinstalleerd en zo het nu lijkt werkt het perfect. Dank je wel Ziggo.

groeten , Joop

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77264Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22915Likes

@Renatus Kijk eens bij Populaire apps, daar heb ik gister de Ziggo Go app Bèta kunnen vinden met een 2023 LG TV.

Met zoeken komt de app nog niet naar voren.

Renatus

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Bert dank voor de tip, daar staat de app inderdaad bij. 

Geïnstalleerd, ziet er goed uit.

grasker

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb er toch wel een beetje de pest over on. Denk eindelijk de ziggo app. Staat hij niet op mijn tv. Ik heb: LG55UR73600LA.

Komt daar invde toekomst nog verandering in?

Renatus

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@grasker zie de tip van Bert hierboven, over het vinden van de Ziggo app op een LG uit 2023.

Mogelijk staat de app bij Populaire apps.

grasker

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Al gekeken. Hij staat er helaas niet bij.

Groeten Maria Pasker 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77264Posts
  • 5248Oplossingen
  • 22915Likes

@grasker Heb je een stuk naar rechts gescrold in Populaire apps?

joopsie

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vanmorgen de App geinstalleerd. Kan niet zeggen dat de App fijn werkt met de Magic-Remote van LG. Daarbij is de de App traag en het beeld is donkerder dan via de Next Mini van Ziggo. Ik hoop dat het nog verbeterd want het is nog een Beta versie

Groeten,

Joop

grasker

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja, staat er niet op. Jammer.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5436Posts
  • 509Oplossingen
  • 1812Likes

Hi @joopsie

Fijn dat het toch gelukt is de app te downloaden! Zou je de feedback willen doorgeven via de knop [Geef je mening] in de startpost van Sander? Dan komt het op de juiste plek terecht!

Vulcan

Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb een LG UN7100 met WebOs 5.5, maar die wordt helaas niet ondersteunt. Dat is zwaar balen en te gek voor woorden, een tv van pas 4 jaar oud. Iedere andere app wordt wel ondersteund Netflix, Prime, Viaplay, Disney, HBO Max...

Aan de Tv en WebOs kan het niet liggen, Ziggo doe hier wat aan!

Juist de wat eenvoudiger tv's worden als 2de tv ingezet. Voor de huiskamer tv heb ik een Next, maar ik heb geen zin om voor de slaapkamer tv een extra Next te gaan huren. Dit moet toch met een Ziggo Go app kunnen?  

amvih

Level 10
  • 440Posts
  • 11Oplossingen
  • 223Likes

Het is natuurlijk wel de vraag of dit aan Ziggo ligt of aan LG.

LG wil jou natuurlijk aan een nieuwe tv krijgen, daardoor wordt denk ik van hun kant de app niet in een oudere WebOs aangeboden, zal waarschijnlijk ook in verband zijn met steeds meer veiligheidseisen die aan een app door hun worden gesteld.

Waarschijnlijk liften bestaande apps wel mee naar een nieuwere WebOs versie.

De totaal vernieuwde NPO start app is ook zo'n voorbeeld, deze werkt ook niet meer op LG tv's die zo ouder als drie/vier jaar oud zijn.

Misschien een chromecast aanschaffen, dan ben je voor de meeste apps van dit probleem af.

Vulcan

Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De LG UN7100 draait op WebOs 5.5, dat zou voldoende moeten zijn voor de Ziggo Go app. ( WebOs 5.0 of hoger)

Ja natuurlijk zou ik er een Chromecast achter kunnen hangen, maar dat zou niet moeten hoeven voor een tv die nog redelijk "jong" is. (3,5 jaar om precies te zijn).

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic